{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Hvor snobbet har man ret til at være?? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften sir, så undre jeg mig over som verden er idag.

Min veninde og jeg deler en dejlig fjordhoppe, som vi rider og passer. Idag så vi for første gang i skoven og da denne vej bestemt ikke gav sig selv og vi ikke ku finde hoved og hale i noget red vi ind på byens store og kendte rideskole.
Her blev vi for det første mødt af en stor gal hund som ikke ville holde op med at gø, arrigt, af os og en pige, som ku fortælle os vej, skønt hun så undrede på os.

Så kommer der en anden "tøs" ud, og hun skælder hunden ud, som stadig gør af os, og råber:Hold kæft, til den.
Så sir hun noget som får mig til at stivne:
-Det er kun en hest, selvom den er gul!

Vi kan kun opfatte det racitisk, idet stedet ikke vil have fremmede og typer som nordbagger, islændere og harflingere er bestemt ikke fint nok.

Godt chokkeret og rystede rider vi i skoven, men synes den var hård. Vores hoppe er bare så fin og hun gør ikke nogen noget og gik endda pænt til biddet hele tiden og ser bare bedårende ud.

Så vil skæbnene at da vi kommer hjem i vores egen stald, så kommer vores udlejer og sir: I må IKKE ride op til den pågældene rideskole!
Hjælp hvor går rygtet hurtigt. Har de ringet og klaget over at vi spurgte om vej?? Eller hvad sker der lige for folk??

Da vi kom til vores egen stald for 14 dage siden, så nye er vi, fik vi ganske vist at vide at på denne rideskole ku vi aldrig ride. Ingen banekort eller ridehuskort, intet! Skønt de er landet 3 største rideskole, hmmmm.

Nu blev vi så sure, og er godt skuffet over at blive behandlet sådan fordi vi spør om vej.

De ska ha et skilt op ved vejen hvor der står: Adgang forbudt for uvedkomne!!!!!
For det er nemlig sådan det er!!!! Rideskolens politik.

Så må jeg lige tilføje, at samme veninde og jeg var for godt et års tid siden ude og kigge på rideskoler sammen, dels for at finde ud af de forskellige steder som lå rundt omkring og jeg har en datter som sku starte til ridning.

Dog var det sommer periode og alle hestene gik på sommergræs, vi var så bl.a. på denne rideskole og her gik vi bare rundt og kiggede.
Smilede og sagde hej, skønt ingen svarede!

Pludselig kommer en pige farende med den samme store hund som jeg før nævnte og gik hurtigt efter os, mens hun sagde: Kan jeg hjælpe med noget??
Vi svarede at vi bare kiggede os omkring og der intet andet var i det.

Så sir hun fandme : Jeg bryder mig bare ikke om at folk går og roder i mine ting!!!
Vi havde INTET rørt og gik midt på en staldgang!
Hun "fulgte" os "pænt" ned til parkeringspladsen hvor min bil holdt og der blev hun stående mens vi kørte....

Puha, sir jeg bare.......

Ville ønske jeg ku nævne deres navn og svine dem til, men jeg vil ikke ned på deres niveau og desuden er der nok flere herinde som kender det, og har I en fin nok hest, så er I velkomne, men vi andre er bestemt ikke og blir det heller aldrig!

Dagens sure opstød, men jeg måtte ud med det!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor snobbet har man ret til at være??
  • #2   10. nov 2007 Fuck hvor nederen!!! Hvilken rideskole var det??? Den vil jeg da holde mig langt væk fra -_-

• #3   10. nov 2007 Ja ik, jeg er godt nok oz chokkeret stadigvæk.......

• #4   10. nov 2007 Må jeg nævne stedet herinde???

• #5   10. nov 2007 Haha, hvor latterligt xD Kan kun grine af sådanne mennesker XD

Tænk hvor mange fantastiske heste/personligheder de går glip af :o)

• #6   10. nov 2007 hold da kæft. sikke en oplevelse

• #7   10. nov 2007 Ja, bare sig at jeg INSISTEREDE og sagde jeg ville slå dig ihjel hvis du ikke sagde det xD

• #8   10. nov 2007 "Jeg slår dig ihjel hvis du ikke skriver det!"

• #9   10. nov 2007 nej. men du kan sende den i en pb.

• #10   10. nov 2007 Synes det er vildt at desværre mange hestemenesker er på den måde.
    Dog overrasker det mig ikke at man skal have faciliteteskort for at ride der.

• #11   10. nov 2007 hahahaha. sikke dog en flok kællinger!!! kender det godt! jeg har boet hele mit liv lige op og ned af Wilhelmsborg, og redet i skoven og på banerne dernede. På min fine lille røde islænder jeg fik da jeg ik var ret gammel... tro på at v ik var ret populærer!!! men vi havde dog fået lov til at SKRIDTE gennem området, for at komme til skoven, og videre til vandet. men det var meget vigtigt at vi skridtede, for ellers ville de andre heste blive bange for de løbende hårtotter, der løb underligt smiley josses altså

• #12   10. nov 2007 hader bare den slags, men det er desværre alt for sandt... var med min ridelære ude på en rideskole, hvor hun skulle rideundervisning (hun rider undervisning på 2 rideskoler, så det er ikke HAmmelev). Men jeg skulle så skridte en af hendes heste af, derfor var jeg med, da den godt kan være lidt sværd at styrrer. Da jeg så kom op på Hesten i mine cowboy bukser, og med ridelærens ridehjelm på og skridtede rundt, rad folk simpelt hen ind i mig! jeg skridtede bare rund på hovslaget. Efter de havde redet ind i mig skullede de bare ond til mig X(.
    en uge efter vare min ridelære styrtede med en hest, og derfor fik jeg lov til at ride hendes undervisnings time. Da jeg kom i mit ridetøj (bla. kieffer, pikeur osv.) sagde alle folk der oppe hej til mig, smilte osv. som om at vi var bedste venner, selv om jeg ikke kende dem. Da jeg skridtede rundt på Schakira var der en der NÆSTEn red ind i mig, og hun red tilbage, og unskylde mange gange! smiley sikke en forskel!
    bare fordi man har det fine tøj på...

• #13   10. nov 2007 Glæder mig at så mange er enig, for jeg føler godt nok at det her sted sku være privat, men vi snakker om en rideskole, som har elever og er hestepension samtidig. Meget trist!!!

• #14   10. nov 2007 hvor latterligt.. er godt jeg har stauslykke.. kunne aldrig finde på at flytte jupiter sådan et sted hen. ihh altså sådan nogle snobber !!!

• #15   10. nov 2007 Stine: HAHA XD

• #16   10. nov 2007 Det lyder ikke som et særlig rat sted d:
    Det sted vil jeg da helst ikke i nærheden af d: heh

• #17   10. nov 2007 TrustNo: Ja, det har du ret i, og hvis folk vil vide hvad stedet hedder kan de skrive til mig, men så er det ikke offentligt.....
    Synes bare de er for lave, og ja, hvor dybt kan man egentlig synke??

• #18   10. nov 2007 RHO: Ja, hold da op, sikke noget. Du har da en af de smukkeste pintoer jeg længe har set.

Alle heste er dejlige, og ingen er mere eller mindre end den anden, bare synd at ikke alle ser det sådan.

• #20   10. nov 2007 Ej, hvor er de tumpede.
    Mega sure og har da næsten ingen ret til at sige du skal forlade rideskolen, når du bare kigger? ._.
    Håber du er flyttet derfra nu, for det lyder så sandelig ikke så hyggeligt derovre.

Mvh.
    Josephine.

• #21   10. nov 2007 Vil gerne hvae af hvide hvad rideskolen hedder

• #22   10. nov 2007 Hmm altså, jeg vil nu også altid spørge fremmede hvad de laver i stalden, netop for at være sikker på at der ikke sker noget.. eller hvis de har brug for hjælp, og det er jo ikke for at være en dum og snobbet... men gangske enkelt for en sikkerhedsskyld.. smiley jeg kan også godt finde på at kigge, hvis en fremmede kommer.. smiley men det er jo igen ikke for at være dum.. det tror jeg nu mange gør, men plejer nu også at hilse, hvis de går forbi mig.. det er jo det mindste man kan gøre..

at hun sagde at din hest bare var gul, tror jeg bare hun sagde for at sige noget hehe.. tror skam ikke det havde så meget med hesten at gøre.. palominoer er jo også gule jo.. smiley

men altså ja ligefrem at ringe, og brokke sig over at i havde spurgt om vej, er lige en tand for meget... smiley helt ærlig..

• #23   10. nov 2007 CNN hestehaven. sys du ik selv det kommentar omkring islændere, haflingere osv var lidt upassende og snoppet? eller også taler du bare af dyb uvidenhed?!?! hyggeture og småstævner, styr dig!

• #24   10. nov 2007 http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25568&ipc=89049 hmm hyggeridning og småstævner??? vil jeg ik lige betegne det som...

• #25   10. nov 2007 det er da også langt fra alle varmblods der når så langt?? der er vel gode og dårlige eksembler ved alle racer. Kig forbi min islænder hrannar, og fortæl mig at den ik kan løfte benene og kun er til hyggeturer... de racer har nogen kvaliteter man aldrig vil finde ved en varmblods. Gang-heste er i øvrigt betydeligt sværer at ride, da det kræver langt mere af rytteren at ride en ren takt, og samtidig lave øgninger osv... vi har også vores egen stævne dicipliner, så de islændere der ses uden for den verden, er ganske rigtig hyggeheste, og kommer kun til de små stævner, hvor i storheste folk ser dem. og kommer nåk aldrig til at gå et almindelig isheste stævne...

• #26   10. nov 2007 de to typers gang kan slet ik sammenlignes, da varmblods er mere avlet til dressur, og har langt større anlæg for paradegang. hvor småheste er stærkere og har mere bæring fra naturens side.

• #27   10. nov 2007 Christina:
    Wow hvor snobbet smiley Vildt. "Det er bare en hest, selvom den er gul" - Hvad fanden er det for noget at sige. Hold da op , kan godt forstå du blev chokket.

• #28   10. nov 2007 CNN og Stine A : Fjordheste, haflingere ect. er fremavlet som køreheste. Det er da klart at de ikke har de samme anlæg for ridesporten som en DV, Trakhener ect ect.

• #29   10. nov 2007 heller ik det jeg siger, men det behøver da ikke være hyggeheste der kun kan gå småstævner, fordi de ikke er avlet og bliver trænet til at udfører de samme triks som jeres, eks dressur. det er ik det der gør en hest til den bedste, at den avlet til dressur. jeg vil hellere have en hest der kan gå fri tølt, da det kræver ligså så meget af rytteren og hesten som høj dressur.

• #30   10. nov 2007 men som jeg sagde til at starte med, vidste jeg ik om du kom med den udtagelse fordi du vær snoppet, eller uvidende, men må konstatere at det er af uvidenhed.... Al respekt til de dygtige dressur folk og heste, men kun fordi de er dygtige til det de laver, og ik fordi det er dressur. Der er mange dicipliner der er mindst lige så sværer og kræver mindst lige så meget af hesten.. så at kalde dem hyggeheste, fordi de er dygtige til noget andet end dressur, sys jeg personligt er en underlig udtagelse, som åbentbart skyldes uvidenhed, i særdeleshed mht islænderene...

• #31   10. nov 2007 du har da selv kaldt dem for hyggeheste til småstævner. er jeg ik enig med dig i... siger ik at du ik har forstand på haflinger, kun islændere...

• #32   10. nov 2007 hehe nej, for vi har vores egne dicipliner smiley men sys da ik det er hyggeheste bare fordi det ik er klassisk dressur. Er personlig heller ik fan af hverken haflingere og fjordheste, men kender en del gode eksenplarere, så at genereliserer dem som hyggehest, sys jeg var en smule ved siden af... derfor forståe jeg helle rik hvorfor du kalder det en hyggehest?

• #33   11. nov 2007 Jeg er meget glad for at største delen af Jer er enig med mig, for det var bare for meget det der skete igår.
    Desværre kan vi ikke flytte, men står en lille kilometer fra det omtalte sted, desværre ska vi så bare ned af deres vej for at komme i skoven, og hvem ved, måske køber de en dag vejen bare for at blive fri for andre.....

De er jo i sådan en verden hvor penge er alt, men hvor der ikke er plads til følelser og mennesker som mener noget andet, smil, og suk herfra.

I må gerne få at vide hvad det er for et sted, men så ska I være søde og skrive en PB til mig smiley

• #34   24. jul 2008 hvor var det`?

Kommentér på:
Hvor snobbet har man ret til at være??

Annonce