skifte sadel????? {{forumTopicSubject}}
jeg går virkelig og overvejer at købe en anden dressur sadel...
der er intet galt i den jeg har nu... det er en stubben tristan DL (ekstra knæ støtte).. og den er rigtig god...
Men nu har jeg nogen gange, når jeg har varmet op til spring i min wintec pro spring sadel, fundet ud af at jeg sidder ekstremt godt fast i det der equisuide dime et eller andet...
har så det Wintec Isabel Dressage CAIR sadlen.. NØØØØØJ den er lækker... med det samme lækre materiale osv osv...
Hvad ville i gøre???
beholde sadlen i ved i kan sidde nogenlunde i....eller købe sadlen du TROR du sidder perfekt i????
mit "problem" med tristan sadlen er, at når isabella virkelig bruger sig, og går fremad og bruger bagparten, så kan jeg af en eller anden SÆR grund ikke sidde ned på hende.... aner ikke hvorfor
maj 2005
Følger: 227 Følgere: 223 Heste: 9 Svar: 1.723
Har selv en isabell werth i læder, men den er så lidt mere høj foran og bagtil end Wintec modellen.
Men man sidder næsten ned i et hul, og så sidder man der bare, altså ikke noget med at du er helt fast klemt og sådan, men der er så meget støtte i at du bare sidder der.
Havde engang en sommer dressur sadel, og den fløj jeg rundt i, og kunne slet ikke sidde på Libero fordi han har så meget rygsving, men efter jeg har fået en isabell werth, sidder jeg helt stille, og kan meget bedre følge med ham ..
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
men i en god langsom hygge trav går det fint... men det ser jo ikke så pænt ud *GG*
mit andet problem er bare at jeg er nød til at sælge min dressur sadel, inden jeg finder en anden.. ellers har jeg ingen penge at købe for
maj 2005
Kender du ikke en der har den sadel, eller en rideudstyrsforretningen i nærheden af dig, eller en sadelmager du kan låne den af, og lige prøve den på isabella, og selv prøve og sidde i den på hende ? ..
sep 2006
men jeg har et lille håb om MÅSKE at få en lille erstatning af min ulykkes forsikring pga nogle nakke smerter osv... så HVIS jeg får det kunne de jo gå til en sadel *GG*
men det er jo langt fra sikkert... skal garanteret igennem alle mulige undersøgelser osv
maj 2005
Hvor bor du henne af i landet ?
Det kunne da være dejligt hvis du fik det :), jeg vil os ha erstatning for min ankel :p, den kan stadig ikke bruges optimalt :(, det er så også kun lidt over 4 måneder siden den brækkede, men den brude at ha været helt iorden for mange uger siden ..
sep 2006
hvis du har en ulykkes forsikring skulle du bare have anmeldt skaden da det skete...
maj 2005
Tror mine forælder har anmeldt det, men ved det ikke helt, det er sådan noget de har styr på
sep 2006
så skal du garanteret bare vente et år og se om du stadig har men af det..
hvis du har (som mig) ringer du der over og så sender de nogle papire..
jeg skulle gerne modtage mine papire idag som min læge skal skrive på
jan 2006
Følgere: 162 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.506
Og det er iøvrigt heller ikke luft der er i, men sådan noget en svamp også er lavet af ..
Luft ligger sig de forkerte steder
Derfor er mine to wintec med uld
maj 2005
Kunne være lidt dejligt at få noget i erstatningen :p, min bror fik 55000 i erstatningen for sit knæ Ö ..
Og der er vist en del mere nu, fordi de har stået i banken i et stykke tid nu ..
Men det er godt nok mange penge, og han mærker kun noget til sit knæ hvis han løber rigtig rigtig meget ..
sep 2006
Allimac go Ynor
jeg synes nu det luft fungere fint....
har det i springsadlen..
jun 2006
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 3 Emner: 35 Svar: 333
okt 2004
Følger: 68 Følgere: 121 Heste: 3 Emner: 298 Svar: 1.273
men ville nok købe den sadel jeg tror jeg sidder perfekt i, for hvis du gør det i springsadlen, kan der ikke være voldsom forskel på dressuren.
skifte sadel?????