863 visninger
|
Oprettet:
Må man trække heste på ikke ridestier? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er lige flyttet til en ny stald, og er ikke særlig kendt i området. Min part derude har pt. en øm hov, så vi går bare ture i skoven i skridt.
Jeg kom til at tænke på, om man må trække en hest på de ikke markerede ridestier? Selvfølgelig bare i skridt.
Jeg hørte et par fra min stald snakke om det, men har ikke lige haft muligheden for at spørge dem, så jeg ville vide om nogen herinde vidste det?
- Karla
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
Siger politiet noget til du går på fortovet nej.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
JA og du er IKKE populær.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Når der er stier, som er deciderede ridestier, så kunne det godt skyldes at man gerne vil skærme hestene fra eksempelvis hunde, børn og/eller (mountainbike)cyklister - og dermed passe på alle parter.
Det betyder også, at en cyklist ikke er forberedt på at der kan komme en hest rundt om hjørnet - og dermed tager de ingen forholdsregler. Det kunne godt ende med en situation, hvor du kommer til at gå hjem bagefter hesten
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.290
Om du trækker eller rider betragtes som færdsel med hest.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Skiltene er ofte ridning forbudt, det må jo betyde ridning.
Hvis derimod er en hov/hestesko (dem har vi nogle af i området) så er heste forbudt (eller måske kun med sko, haha.
Da jeg havde hest med skov i baghaven, var der nogle stier med ridning forbud, men ellers kørestier, og dem har jeg ofte trukket hest på.
Det gjorde osse runden mindre, ellers er der 3,3 km rundt.
Så jeg tænker, hvad siger skiltene, ridning, eller heste forbudt
Må man trække heste på ikke ridestier?