748 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

fremadgående pony fremadgående pony

Hejsa allesammen
jeg har en 23 årig pony som bliver MEGET fremadgående (der var nogen der troede han var 4-5 år) under stævner, og jeg kan næsten ikke styre ham. Jeg har idag redet mit andet stævne på ham, og jeg fik sidste pladser IGEN. Jeg skal højsansyndeligt til stævne igen d. 29 okt, og håber i har nogle tips så jeg kunne være med i løbet om en fin roset. Tips om at få styr på ham under opvarmningen hjælper ikke, da det først er når han kommer ind på selve stævnebanen han bliver helt vild smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fremadgående pony
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #1   9. okt 2022 Det kan være mange ting.
    Men i mange tilfælde er der stress ved hesten ifht. Omgivelserne, og rytterens nervøsitet.

• #2   9. okt 2022 Er han også sådan når du rider ham til dagligt?

• #3   9. okt 2022 Nej, når jeg rider normalt går han lige så langsomt som en skildpadde??

• #4   9. okt 2022 Jeg ville gøre ligesom man gør med hunde. Tag den med ud til stævner, hvor den ikke skal deltage, og væn den til stemningen smiley

• #5   11. okt 2022 Patricia P
    Okay, hvordan har du det med at starte stævner? Er du spændt eller nervøs? Tror du din hest måske bliver påvirket af dit humør? Hvis han kan mærke du er anspændt bliver han det også smiley
    Vores heste ser os som deres "ledere" (ligesom der en leder i en flok), og hvis de kan mærke at vi er bange/nervøse/spændte, så bliver de det også fordi de tror der er fare på færde smiley

• #6   11. okt 2022 Jeg er ofte spændt indtil ca. 30 min før jeg skal på banen hvor jeg får styr på nerverne og slapper af og koncentrerer mig. Men det kan godt være at det er tilfældet:D

• #7   11. okt 2022 Nogle heste bliver også bare mere påvirket af stævne-stemningen end andre. Der forgår så mange ting jo smiley

• #8   12. okt 2022 ja, men jeg har fået af vide at han har gået la5. Så jeg er bare meget overrasket over hvordan de kunne få ham til ikke at ride fri trav gennem hele programmet smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #9   12. okt 2022 Patricia: det er ikke unormalt at en hest reagere forskelligt på ens situationer alt efter rytter.

Allerede din beskrivelse af dig selv, kan godt være en faktorer i at den "er som den er".

Ligeledes kan evne, forståelse, foder, og en hel masse andre ting også spille ind.

Kommentér på:
fremadgående pony

Annonce