Så kom dommen - slinger! {{forumTopicSubject}}
Ja nu er dommen så mere eller mindre kommet på Ponyen (Qantico). Jeg fik et lettere ubehageligt opkald i dag af hans træner desværre
Det startede jo alt i alt mht. tilridningen godt. Men da han begyndte at skulle trave på ham opstod der problemer. Ponzen væltede og ville ikk rigtig dreje, og lidt efter lidt har vi jo så fået sammensat hans symptomer, og fået sat ord på hva det er der foregår.
Lige nu venter vi bare på at den sidste dyrlæges vurdering skal komme når han har set på ham, og jeg venter ikk med spænding må jeg erkende.
Jeg er dybt frustreret over situationen på alle måder, når jeg sidder g tænker på hva krikken betyder for mig, hva han har kostet i dyrlæge pga. skader mv. Samt hvor meget han afspejler mig selv som persolighed. Han er min første hest da der i min barndom aldrig blev råd til en hest- så jeg er på denne måede udover alle andre ting alene af denne grund mere knyttet til ham end jeg kan blive det til en anden hest nogensinde.
Jeg sidder bare og føler mig helt tom Jeg er selvfølgelig sønder knust og grædefærdig udover alle grænser - men ellers er der bare tomhed inden i. Jeg ELSKER virkelig det dyr så meget, og har gang på gang i indlæg her på HN givet udtryk for at jeg i den situation hvor jeg skulle til at vælge mellem liv og død for min hest ikke var sikker på jeg ville være i stand til det Jeg har udtrykt hvor ked af det på andres vegner jeg blir, der er jo så mange der har mistet deres elskede herinde for tiden. Jeg havde i min vildeste fantasi ikk regnet med at vi stod for skud.
Jeg har haft ponzen i 2 1/2 år nu- Vi har bøvlet med skader og dyrlæge, problemr og følger efter skader mv. ENDELIGT kom han i tilridning for lidt over en mdr siden, og jeg var så spændt og fyldt med glæden over at nu kunne jeg snart komme til at ride min dejlige hest og komme videre i den retning som et makkerpar! Og dette er så vores julegave i år tænker jeg Jeg sidder bare helt opløst og har ikk bestilt andet siden jeg fik opkaldet sidst på formiddagen... Han er kun 4 år gammel, og havde livet for sig
Så nu går det jo som sådan kun en vej kan man sige. Selvfølgelig er det MÅSKE en spinkel mulighed for den dyrlæge siger han ikk er slinger- men må erkende at jeg ikk tror på det.
Er der nogen der kan fortælle noget om slinger vil jeg meget gerne høre hva i kan fortælle mig. Jeg ved selvfølgelig selv noget men vil nu meget gerne lære mere om det.
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 12 Emner: 113 Svar: 439
Er ikke sjovt at skulle bestemme mellem liv og død, har prøvet det og det knuser en fuldstændig....
Håber at håbet holder.... :o)
nov 2006
Følger: 207 Følgere: 241 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 2.350
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 257
jul 2007
Slingerhed er en lidelse der opstår i rygmarven og særligt i de rygmarvsbaner der ligger i halsregionen, idet halshvirvlerne ligger ret løse. Lidelsen kan opstå, hvis hesten flader uheldigt eller bliver sparket. Evt. kan der foreligge en arvelig disposition. Det er særligt i bagparten hesten får problemer, men kan også ses i forparten. Lidelsen kan ikke helbredes og bliver gradvist værre, sådan står der i min dyrlægebog
jul 2007
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
held og lykke med ham...
prøv at snakke med hende her..
www.natrurgaarden.dk tove hedder hun
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
Det er en uhyggelig lidelse.
: (
Føler med dig.
jul 2007
Kine: Tak...
Havde det været et menneske ville man bare ende i rullestol eller operere - sådan er det ikk med hestene vel:-(
Så kom dommen - slinger!