{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
324 visninger | Oprettet:

Gamle Pony - Skæve tænder {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lånt en gammel sag som selvskab til min egen, mens min pony er i træning. Han er Shetlænder, 35 år og har stået på en rideskole i mange år. Jeg lagde dog mærke til ved første dag, at han har svært ved at spise sin mad (han får det samme som han altid har gjort), kunne tydeligt se, at hans tænder ikke sidder helt godt længere. Faktisk er han også tynd og gammel at se på.

Jeg har aldrig haft med en så gammel pony at gøre før, så hvad fodrer i jeres gamle ponyer med? Og bare fordi man er gammel, skal man så også være tynd?

Heidi

P.s. Jeg har tænkt på at købe "Spillers Senior Condtioning mix", nogle erfaringer med det???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle Pony - Skæve tænder
  • #1   24. okt 2007 eller også spillers high fibre cubes...de kan opløses i vand så de skulle være specielt gode til gamle heste og ponyer...
    Nej man skal ikke være tynd bare fordi man er gammel...det her desværre tit noget med tænderne at gøre...hvis de enten er skæve eller de eks. ikke kan få munden lukket nok op...så kan de ikke udnytte foderet godt nok og så er det næsten ligegyldigt hvad der kommer ind...så får den ikke næring nok....
    Men jeg ville da klart prøve Spillers hvad enten det er det ene eller andet produkt fra dem....jeg har i hvertfald gode erfaringer med det ;-)))

• #3   24. okt 2007 Joo hvis tandlægen kan give ham bøjle på, så skal det nok hjælpe :0)

Når jeg nu skifter foder, bør jeg så blande fodret først for at lave overgangen blid... såsom man gør med hunde?

Heidi

• #4   24. okt 2007 Spørg en hestetandlæge, og giv ham Irish Mash fra St.Hippolyt, som du hælder lunkent vand i.

• #5   24. okt 2007 du kan få din dyrlæge til at kigge på dens tænder og han kan også slibe dem

• #6   24. okt 2007 Jeg vil se at få en tandlæge til at kigge på de tænder!

• #7   24. okt 2007 Når ponyen er så gammel, er det ikke sikkert at dyrlægen vil kunne gøre ret meget ved tænderne. Vores dyrlæge siger ihvertfald at de nødigt rasper ret meget på "gamle" tænder da de ikke sidder særlig godt fast i kæben og man risikerer at de bliver helt løse eller falder ud hvis man tager for hårdt ved...
    At hesten er gammel er ingen undskyldning for at den er tynd! Hvis ikke det er muligt at finde et ordentligt foder der kan holde den i huld, bør den aflives.
    Giv evt. roepiller da disse indeholder en hel del fibre som er gode for fordøjelsen.

• #8   24. okt 2007 du skal fodre den langgsom op mad 3 gange om dagen

Kommentér på:
Gamle Pony - Skæve tænder

Annonce