Gamle Pony - Skæve tænder {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lånt en gammel sag som selvskab til min egen, mens min pony er i træning. Han er Shetlænder, 35 år og har stået på en rideskole i mange år. Jeg lagde dog mærke til ved første dag, at han har svært ved at spise sin mad (han får det samme som han altid har gjort), kunne tydeligt se, at hans tænder ikke sidder helt godt længere. Faktisk er han også tynd og gammel at se på.
Jeg har aldrig haft med en så gammel pony at gøre før, så hvad fodrer i jeres gamle ponyer med? Og bare fordi man er gammel, skal man så også være tynd?
Heidi
P.s. Jeg har tænkt på at købe "Spillers Senior Condtioning mix", nogle erfaringer med det???
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
Nej man skal ikke være tynd bare fordi man er gammel...det her desværre tit noget med tænderne at gøre...hvis de enten er skæve eller de eks. ikke kan få munden lukket nok op...så kan de ikke udnytte foderet godt nok og så er det næsten ligegyldigt hvad der kommer ind...så får den ikke næring nok....
Men jeg ville da klart prøve Spillers hvad enten det er det ene eller andet produkt fra dem....jeg har i hvertfald gode erfaringer med det ;-)))
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Heste: 6 Emner: 130 Svar: 439
Når jeg nu skifter foder, bør jeg så blande fodret først for at lave overgangen blid... såsom man gør med hunde?
Heidi
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
At hesten er gammel er ingen undskyldning for at den er tynd! Hvis ikke det er muligt at finde et ordentligt foder der kan holde den i huld, bør den aflives.
Giv evt. roepiller da disse indeholder en hel del fibre som er gode for fordøjelsen.
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
Gamle Pony - Skæve tænder