Sindssyge hestefolk! {{forumTopicSubject}}
Lige et par forargende fortællinger om hestehandler, som jeg håber nogen vil tage til eftertragtning
Forleden var jeg nede og hente foder, hvor de spurgte mig til råds om fortrydelsesret (derfor indlægget sidst). De fortalte, at de havde solgt en fjordhest/nordbagge for 3 mdr. siden og var nu blevet ringet op, at de skulle tage den retur - fordi den var stædig! Hvilket er meget typisk for fjordhestens sind og væsen...
Selv havde jeg solgt en hest en lørdag, søndag aften ringede de og sagde de havde prøvet ALT og det gik bare ikke; de havde sprunget, redet bane og været på tur med 3-4 forskellige ryttere (og hende, som havde købt den havde endnu ikke redet den!) - altsammen på trods af at den blev solgt med klausul på ikke at skulle være stævnehest. Jeg anbefalede dem at lade den falde til og starte stille og rolig. Det ville de ikke, og satte min 16 års gamle etter pony til salg som konkurencepony, der skulle gå LB i spring - velvidende at hun de sidste 2-3 år havde gået tur og hygge.
En bekendt bliver nu trukket i retten fordi hun har solgt en 4 års rå blanding. Køberne var der flere gange, og købte hesten. Inden en måned henvendte de sig igen og ville have at sælger skulle tage hesten retur - hesten kunne nemlig ikke gå sammen med deres andre, fordi den var dominerende. Endvidere så egnede den sig ikke til ringridning, som den var købt med henblik på - men de købte en 4 års blanding, der ikke var tilredet?
Så mente de der var traver i den, og derfor skulle hun tage den retur. Det var jo en blanding, så uden papirer ingen garanti.
Jaja, man skal høre meget før ørerne falder af!
Håber I har haft en god dag, folkens..
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
maj 2005
Følger: 66 Følgere: 59 Heste: 12 Emner: 62 Svar: 2.017
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 91 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 1.183
maj 2005
Nej, men det er imponerende at nogle folk kan være så sørgelige.
aug 2006
Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 8 Emner: 90 Svar: 789
Det kan være svært at være sælger, og selvfølelig også køber. har selv 2 heste til salg, jeg vil laver en GOD kontrakt så hverken jeg eller køber bliver snydt .. men det er helt uhyggeligt hvad folk finder på , og hvor penge griske mange desværre er og glemmer det er dyr de har med af gøre!
apr 2007
Følger: 115 Følgere: 311 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 3.835
Men det er noget skidt,
mar 2007
Følger: 96 Følgere: 89 Heste: 27 Emner: 68 Svar: 1.641
jeg har aldrig oplevet en fjordhest være stædig
det kommer an på hvordan man håndtere hesten
maj 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 8 Emner: 90 Svar: 789
hoppen havde fået en skade i ryggen og kunne ikke rides, men dyrlægerne mente ikke det var arveligt, så derfor solgte hun den til mig. jeg kom i kontakt med hende igennem min papsøster, og det lød jo rigtig lovende, en hoppe hun havde hente i tyskland og brugt til dressur, hun virkede rigtig glad for hoppen. og græd faktisk da vi hentede hende.
Så skal jeg lige sige der blev lavet kontakt på hoppen, fesk må jeg ikke vidre sælge hoppen, må ikke ride den. mm
Vi prøvede så en hel sæson af få hoppen ifol uden held, så for jeg lige pludselig et tip om at hun selv har prøvet at ifole hoppen ude held ?? hvilket hun ikke har fortalt noget om:((. jeg ringer til hende og konfentere hende med min nye viden, men hun påstår jo selvfølgelig at hun har sagt det..... og jeg var så dum og naiv ikke at få skrevet i kontrakten at hun skulle bruges til avlshest, så havde hun fået den tilbage. men tænk at skide så højt og helligt på sin egen hest ja fatter det bare ikke.
hun skal så prøves at ifoles for en sidste gang her i næste sæson, og ellers må hun desværre til de grønne græsmarker selvom om tanken strejfer mig at sk.... på kontakten , når hun nu har røvrendt mig !! , men nej vil ikke synke så dybt som hende, desværre for sådanne en skøn hoppe... så kryds fingre for hende i bedæknings sæsonen. ... og nu slutter min lange roman ... :0)
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
maj 2005
Det er meget imponerende - jeg forstår slet ikke at folk ikke kan se det. Købt er købt. Hvis hesten fejler noget så skulle man have undersøgt det vha. dyrlæge, muligvis røntgen og handelsundersøgelse for at være på den rigtige side.
Jeg har også været ude for at der er blevet spurgt til føl på 5- mdr til under 10.000 om de nu havde været i røntgen - altså Jesus!
Camilla L; er fuldstændig enig - købt er købt, så må man tage den derfra.
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 2 Svar: 2
Sindssyge hestefolk!