Hvordan får jeg min hyp med ud at køre {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen jeg har et problem. Min dejlige hest lider af en eller anden skræk for at køre han har ikke noget imod at blive læsset det er lige før at han løber op. men når vi så er der oppe (det skal så siges at vi har lastbil) og har fået lukket eller skal til at lukke går han fuldstændig amok= han smider sig ned, hvilket ikke er særlig let da han er 172 og rummet ja ihvertfald ikke stort nok til at lægge sig ned i. På den måde er han kommet til skade flere gange og nu truer mine forældre med at han skal aflives fordi han er for dyr bare at have stående. Vi har prøvet alternativ behandling flere gange men det er begyndt ikke at hjælpe mere.
nu spørger jeg så om der er nogen som har et forslag til hvad vi evt. kunne gøre, jeg vil nemlig ikke af med ham.
mange hilsner fra Stine
okt 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 94
Hmmm, jeg har aldrig oplevet heste, dergår amok, når først de er oppe. De plejer at være umulige at få op, altså dem jeg kender.
Har I prøvet i en almindelig trailer? Det kan jo være , det bare er lastbilen, han ikke kan li.
I en trailer, har du også mulighed at blive hos ham( altså ikke lige ved siden af, men på den anden side af stangen ved den lille låge, man kan gå ud af) når den bliver lukket. En anden mulighed kan være, at prøve og køre med en anden hest, og se, om ikke det hjælper. Jeg har før hørt om heste, der ikke brød sig om at køre, pga. noget klaustrofobi. Det kan jo være det er sådan noget din hest har, siden han smider sig, når der skal lukkes.
Ellers ved jeg desværre ikke rigtig noget, der kan hjælpe.
Håber da, du kan bruge noget af det.
Hilsen Cathrine.
mar 2004
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 21 Svar: 120
mvh
jette s holm
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 2
sagen er den at det hele startede i en hestetrailer derfor købte vi lastbil istedet. som regel kører vi med to eller tre heste af gangen så det er ikke fordi han mangler selskab. desuden er den lille hyp 13 år og har i sine unge dage blevet kørt land og rige rundt for at deltage i div. stævner.
Er bare blank med hvad der kunne være galt.
Hvordan får jeg min hyp med ud at køre