Er prisen for meget {{forumTopicSubject}}
21 årig dv blanding muligvis med traver i.
Tidligere rideskole hest brugt til handicap
Fuld ud trafik vandt
Passet med smed og vaccine og ormekur.
Hvad kan sådan en koste.
Er frisk på tur alene men styrbar.!
Hun er ca 155 stg.
Med rygsving /dyb sadelleje.?
Værdi
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
apr 2021
Følger: 60 Følgere: 122 Heste: 9 Emner: 3 Svar: 8
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvordan er den under rytter, hvad kan den? Er grundridningen god, eller er der aldrig kommet styr på det grundlæggende?
Osv.
Hvis den er en velfungerende hest, så skal det sammenlignes med at dysfungerende projektheste sættes til salg for 25.000 kr +.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
og her ligger der flere af samme type/alder/mm som dig, og de ligger imellem 10 og 20000 kr
så 14 passer vist meget godt
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Det er sælger der bestemmer prisen.
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 37
aug 2016
Ved en foræring eller salg skifter hesten ejer.
Efter ejerskifte kan ejer sælge, slagte, ride osv efter sit eget hoved - garantier fås ikke.
Ved gamle lidt skrøbelige heste er der høj sandsynlighed for dyrlægeregninger.
Uoverensstemmelser imellem ejer og låner kan hurtigt blive meget dyre for låner - er dyr i ens varetægt, så er man forpligtet til at sikre de håndteres lovligt inkl lider ingen nød - så, hvis ejer ikke tager telefonen kan staldejer være forpligtet til at ringe efter akut dyrlæge.
Den der ringer efter dyrlæge betaler regningen.
Normalt kan andre end ejer ikke aflive andre folks dyr (medmindre det er meget akut eller man har en fuldmagt).
Så, jeg tør ikke låne gamle, skrøbelige dyr, men jeg ejer med et smil gamle Skipper, som bare eksistere for at holde min ridehest glad.. Og det gør han til UG.
Raske heste kan sættes til salg, men syge heste afliver man - den huskeregel gælder vist uanset alder?
aug 2010
aug 2016
Professionelle kontrakter til køb /salg af dyre ting, hvor klausuler giver mening, de har været forbi kompetent personale - og udføres af folk, der er villige til at tage sagen op ved behov, og gå igennem konflikten.
En advokat koster et par tusind kr i timen +du skal jo selv forberede dig.
-Jeg har i sommers taget en sag mod en tømrer, som har lavet makværk. 5 minutter inde i mødet med Byggeriets Ankenævn bakkede han ud og indvilligede i at gøre tingene om. Hans regning til Byggeriets Ankenævn gebyr var 10.000 kr.
Det dækker over, at han konsekvent har forsøgt at springe over hvor gærdet er lavest bagefter, og jeg har skulle løbende nærlæse tekniske specifikationer og løbende bremse makværk, såsom ikke at lægge gulvbeklædning på før det støbte gulvs vandprocent er lav nok.
Mm, man skal vælge sine kampe med omhu.
Dvs - siger købet "nå, jeg er da ligeglad", hvis fx en pensioneret ridehest tages i ridning på trods af den er solgt til selskabshest - så har du en tung og dyr opgave foran dig.
Dernæst - hvad er logikken i at sælge et dyr, som ikke kan holde til hyggeridning?
Kravene til en hest kan leve op til flokken og indgå i det sociale liv med god livskvalitet, uden at blive prügelknabe, er sandsynligvis højere end de krav de fleste heste oplever fra en hyggerytter.
Så, kan en hest ikke rides let, så er det vist på tide at ejer indrømmer den logiske konsekvens og afliver.
Så - realistisk set - er der noget galt med hestens helbred, så afliv med god samvittighed.
Det synes jeg stadig er et godt råd.
aug 2010
apr 2021
Følger: 60 Følgere: 122 Heste: 9 Emner: 3 Svar: 8
Er prisen for meget