Varme Ridebukser {{forumTopicSubject}}
Jeg kan ikke holde varmen i mine Ridebukser. må købe vinter bukser eller hvad nu jeg finder på. Hvad gør du når det er koldt. ? Og hvad rider du med af Ridebukser når det er koldt der ude.??
Jeg kan ikke holde varmen i mine Ridebukser. må købe vinter bukser eller hvad nu jeg finder på. Hvad gør du når det er koldt. ? Og hvad rider du med af Ridebukser når det er koldt der ude.??
Spar penge på din forsikring
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 708
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.695
https://horsepartner.dk/vinter-ridebukser?gclid=EAIaIQobChMIt5eSufiV9AIVRe-yCh1VxgYbEAAYASAAEgK4TfD_BwE
https://www.horze.dk/vinter-ridebukser-til-dame
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Er det ekstremt koldt, så er det ikke nok.
Men jeg rider så nok ikke lige den dag med snestorm.
Topreiter og irideon kender jeg hardcore islænder udendørs ryttere der sværger til.
Fuldskind - ikke grip - er generelt set også genialt hvis du vil træne uden sadel fordi, nåja, så er der jo indlagt varme i sædet. Skind er mindre glat mod pels, og hår stikker ikke igennem.
Man kan få diverse ridetights i såkaldt vintermodel, men de er vist kun beregnet til en lun vinter i ridehal... Hmmfp!
Ej, de er fine - til efteråret.
Mange damer er meget glade for slå om uld ridenederdele, fx den som klesarven laver.
Jeg tror, at jeg vil ønske mig en til jul?
Men - det bedste er nok en god, lang frakke, beregnet til at ride i.
https://midtjysk-rideudstyr.dk/ride-jakker-og-rideveste/931-jakke-winter-lang-stierna-stella.html
Jeg har fx denher - stierna laver generelt gode ting.
Den dækker lårene, så benene er beskyttet. Vind og vandtæt.
Bliver det alligevel for varmt åbner man bare lynlåsen.
Indrømmet, jeg bruger den især når jeg går tur med hunden.
Men helt generelt.
Tørre fødder.
Tænk i lag på lang. Inderst inde skal det kunne sige fugt væk fra huden. Yderst stoppe vind og regn. I evt mellemlag bare isolere.
Jeg bruger meget langærmet T-shirt, helst i uld, merinould ER markant bedre til at isolere ift tykkelsen end andre materialer. Det er ikke bare snob.
Undgå tøjet og fodtøj klemmer /sidder for stramt. Det, som isolere er ikke mængden af materiale, men luften som er fanget imellem lagene.
...
Med min stierna ridejakke, et par lag langærmede uld tshirts, evt et par lange uld underbukser, karlslund ridebukser og så et par vandtætte vandrestøvler kan min hund og jeg vandre rundt i timevis i ethvert vejr.
jan 2004
Følger: 190 Følgere: 189 Heste: 40 Emner: 120 Svar: 3.704
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 80
Jeg har uld undertøj inderst og så stierna vinter ridebukser (ski bukser) , på benene.
Øverst har jeg lag på lag, på det meste har jeg 1 tynd uld undertrøje, 1 lidt tykkere så en ordentlig uldtrøje og yderst en vinterjakke. Kommer opp på 3 par uldsokker i varierende tykkelse og tynd uldhue under hjelmen. Blir det virkelig koldt har jeg uldskørt i bævernylon og uld på.
Jeg kan bevæge mig, men det er en vanesag med så meget tøy.
Synes torso og fødder er viktigst i forhold til at holde varmen
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 26 Svar: 19
jun 2007
apr 2008
jun 2007
apr 2008
Varme Ridebukser