699 visninger
|
Oprettet:
Vallakker der springer på hoppe {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en lille flok på 5 heste de to er opstaldet .
4 vallakker og 1 hoppe. De har ca gået sammen siden februar . Det har altid været en rolig flok . Her sidste gang hoppen var i brunst ( meget )
Er de to vallakker begyndt at springe på hende meget voldsomt og hele tiden og de virker meget hingste. Er bekymret for flokken og samtidig har jeg det ikke godt med det. Folden er ikke til at dele . Nogle der har nogle gode råd . Vallakerne er 13 og 8 år. .
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 99 Heste: 5 Emner: 25 Svar: 707
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Jeg havde lavet to lag hegn med en meter imellem, hvis det hegn der sættes op kun er spinkel elhegn.
Og så kan man tale om diverse tilskud.
Vær opmærksom på, at problemet kan gentage sig.
Hestene kan komme til at slås, hoppen få bør infektion,, der er meget der kan gå galt - og helt ærligt, den nemmeste måde at håndtere skader er ved at undgå dem...
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Hvor længe siden er det hun gik i brunst, er hun ude af brunsten og gør de det endnu efter brunsten?
Jeg har selv prøvet at stå med en hoppe som to vallakker sloges om og hoppede på hende på tur, både fra siden og bagfra, hun fik altså nogle grimme sår og slag i ryggen, fordi vallakkerne jo ikke aner hvad de laver.
Hun blev fjernet fra flokken, hun blev på et senere tidspunkt sat ind igen, men denne gang var det endnu værre, her angreb de hende og både de to vallakker og to hopper var meget aggressive imod hende, så hun kom ud igen.
sep 2021
Emner: 1 Svar: 1
Vallakker der springer på hoppe