{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløde hove?
  • #1   3. okt 2007 Nej synes nemlig ikke at han ømmer sig.. vi rider generelt kun på grusveje.. men er det hårdt for hovene?
    Hvad er biotin, hvordan gives det? og hvad gavner det?

• #2   3. okt 2007 Min smed og lige anbefalet mig at give en af mine heste biotin fordi han også har bløde hove.
    Selv om han har sko på så flosser de rigtig meget og han har problemer med at slå søm i.

Det er pulver som gives i foderet, men hvad det hjælper er jeg egentlig ikke klar over andet end det forstærker hoven!

• #3   3. okt 2007 H-vitamin skulle vist styrke hovene... men min har også bløde hove og han går ik med sko og vi rider også ved vejen ind i mellem.

• #4   3. okt 2007 Apollo har også meget bløde hove, han får biotin, det er noget pulver, som skal i foderet en gang om dagen HVER dag, og det tager 1 år, før man kan se nogen virkning, da det tager 1 år før en ny hov er vokset ud.

Ligemeget hvad folk siger, så hjælper det ikke kun at give det engang imellem, da hestenes hove er det samme som vores negle, og de skal have de rigtige vitaminer hver dag for at være stærke, man kan jo ikke gøre noget for det der er vokset ud.

Det er en smule dyrt at give, men ikke noget i forhold til sko, og Apollo går da jagter(når han ikke er skadet) han har aldrig været halt pga hans hove

• #5   3. okt 2007 Stald søgård. Hvorfor står der så på spanden at man kun må behandle den i 2-4 uger?
    Har hørt hovene kan tørre ind; hæng mig ikke op på det. Har kun hørt det!

• #6   3. okt 2007 Team Damgård det lyder super godt!
    Kan du finde ud af hvad det helt præcist hedder og hvad det ca. koster?

• #7   3. okt 2007 Balou har også bløde hove, og vi rider på grus, asfalt osv.

Men hvis han ikke ømmer sig, skal det nok gå. men begynder han med det, synes jeg du skal give ham biotin eller få sko på, eller holde dig fra grus & asfalt.

Kommentér på:
Bløde hove?

Annonce