Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en? Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en?
Efter to ødelagte grimer, og derefter pålægning af en nylongrime, der virkelig kunne holde til noget, som vognmanden havde i sin lastbil, blev min gamle hoppe læsset og vi kom afsted på sommerophold. Jeg havde købt ny forholdsvis kostbar grime, fordi jeg troede at holdbarhed og pris hang sammen, men ingen af delene “holdt”. Nu skal jeg have fundet en grime i den kvalitet som vognmanden har, der var desværre ikke noget navn på, så jeg må beskrive den så godt jeg kan i håbet om af en af jer læsere kan lede mig på sporet. Det ligner umiddelbart en almindelig nylongrime, men den er syet med flere lag nylon så den fremstår kraftig, og det, der gør forskellen er at nylon”remmene” går igennem ringene, så det ikke er syningen men hele remmens styrke der holder grimen sammen, samtidig med at der også er stærke beslag. Håber beskrivelsen giver mening, og at nogen kan hjælpe mig i min søgning. De bedste hilsner Pia.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 889 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.112
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.086
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
Den type grime du beskriver er nok fra en udlandsk msrkedssælger eller beregnet til tunge racer.
Måske "rytterbussen" har noget solidt, de har rigtig meget. Men om de sælger andre steder end via "bussen" på markeder ved jeg ikke
mar 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Men - du kan overveje at bruge grime og halsrem.
Evt en halsrem beregnet til kvæg, da de ikke er beregnet til at gå i stykker.
- Men, hvorfor har du brug for så stærke grimer?
Hvis hesten river grimer over for et godt ord, så, overvej hvorfor og hvad du kan gøre ved grunden til det?
Burde der trænes trailerlæsning eller?
-Hvis hesten panikker med en stærk grime, kan den blive skadet.)
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
mar 2008
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3
maj 2004
Følger: 100 Følgere: 94 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 498
Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en?