786 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Pia P
Pia P
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3

Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en? Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en?

Efter to ødelagte grimer, og derefter pålægning af en nylongrime, der virkelig kunne holde til noget, som vognmanden havde i sin lastbil, blev min gamle hoppe læsset og vi kom afsted på sommerophold. Jeg havde købt ny forholdsvis kostbar grime, fordi jeg troede at holdbarhed og pris hang sammen, men ingen af delene “holdt”. Nu skal jeg have fundet en grime i den kvalitet som vognmanden har, der var desværre ikke noget navn på, så jeg må beskrive den så godt jeg kan i håbet om af en af jer læsere kan lede mig på sporet. Det ligner umiddelbart en almindelig nylongrime, men den er syet med flere lag nylon så den fremstår kraftig, og det, der gør forskellen er at nylon”remmene” går igennem ringene, så det ikke er syningen men hele remmens styrke der holder grimen sammen, samtidig med at der også er stærke beslag. Håber beskrivelsen giver mening, og at nogen kan hjælpe mig i min søgning. De bedste hilsner Pia.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en?
  • #1   22. jul 2021 Catago grinene synes jeg holder rigtig godt.

• #2   22. jul 2021 ring til vognmanden og sprøg

• #3   22. jul 2021 Grimer i dag, er mere eller mindre designet til at gå i stykker, så de skåner hestens nakke.

Den type grime du beskriver er nok fra en udlandsk msrkedssælger eller beregnet til tunge racer.

Måske "rytterbussen" har noget solidt, de har rigtig meget. Men om de sælger andre steder end via "bussen" på markeder ved jeg ikke

• Pia P
    Pia P Tilmeldt:
    mar 2008

#4   22. jul 2021 Lea: Catago har jeg prøvet tidligere, den var heller ikke stærk nok. Ina; Det var det første jeg gjorde, og jeg nærstuderede grimen, for at se evt. producent, men uden held. Pip-Pia: Det er også god fornuft at grimen kan briste i en række situationer, men under læsning, skal den kunne holde, for at undgå farlig situationer. Godt tip: jeg vil se efter udstyr til særligt tunge racer, tak.

• #5   22. jul 2021 Jeg kender ikke mærket.
    Men - du kan overveje at bruge grime og halsrem.
    Evt en halsrem beregnet til kvæg, da de ikke er beregnet til at gå i stykker.

- Men, hvorfor har du brug for så stærke grimer?
    Hvis hesten river grimer over for et godt ord, så, overvej hvorfor og hvad du kan gøre ved grunden til det?
    Burde der trænes trailerlæsning eller?
    -Hvis hesten panikker med en stærk grime, kan den blive skadet.)

• #8   22. jul 2021 I stedet for, at købe grimer i massevis, der ikke holder alligevel, så lav nogen læsseøvelser i stedet. Der er en grund til, at hesten ikke syntes om, at blive læsset, så hesten får nogle gode oplevelser i stedet for dårlige. Hvis du ikke selv har mod på det, så kan du betale dig fra, at lære hesten det og det går hurtigt lige op prismæssigt.

• Pia P
    Pia P Tilmeldt:
    mar 2008

#9   24. jul 2021 Tak for jeres input, og jeg er sikker på jeres kommentarer er meget velmente og af hensyn til god hestevelfærd. Hesten er 26 år, og hun slår sig ikke tilbage pga angst, men fordi hun i mange år har haft succes med det, når der er noget hun helst vil være fri for. Hun står helt stille så snart grimen er knækket. Til hverdag undgår jeg situationerne, men denne gang var der brug for at få hende transporteret, og så var det vigtigt at det kunne gøres sikkert. En rebgrime kan helt sikkert holde, men DEN ville kunne forårsage en alvorlig skade, fordi hun ville forsøge at slå sig tilbage, derfor søger jeg et holdbart alternativ, og derfor har jeg skrevet indlægget, hvis nogen skulle ligge inde med viden om hvilket mærke grime, der er tilstrækkeligt holdbart og konstrueret således at det ikke er syningen, der er grimens “svageste led”.

• #11   27. jul 2021 Vis det er under læsning så læg en rebgrime udover den alm også af med redgrime når den er læsset. De knækker ikk også den stadig bundet i trailer/lastbil med noget der springer vis uheldet er ude

Kommentér på:
Stærk nylongrime, hvor finder jeg sådan en?

Annonce