1.347 visninger
|
Oprettet:
Udrensning eller ikke {{forumTopicSubject}}
Mine heste går på en fold hvor der er smørblomster, jeg ved de skal have en stor mængde før der sker noget og ingen af dem har diarre. Men burde man alligevel lave udrensning? Jeg ved de ikke kan undgå at spise dem, ikke fordi de er overalt men jeg kan se nogle er forsvundet samt at det jo sker trods den bitre smag
Jeg fjerner dem lidt af gangen, men der vil altid komme nye her om sommeren
feb 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 100
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Hesten kan få problemer nu, om 2, 5 eller 10 år - ingen ved det.
Det er meget forskelligt hvornår det bliver for meget for hestens system, det kan bygge sig op over lang tid. Symptomer er fx fotosensebilitet - at hesten bliver skoldet på mulen, benene eller andre hvide steder på kroppen.
Men symptomer kan også være kolik, hest der savler meget, nedsat appetit, lammelse, blister på munden.
Så det vil klart være bedst og fjerne hesten fra problemet istedet for - da du ikke kan vide hvornår skaden er sket før det er forsent.
En udrensningskur i ny og næ, vil ikke kunne fikse det eller ændre på det når hesten konstant går i det - er skaden sket skal der en dyrlæge til.
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Så, hvis det ikke er din mark, så tal med jordens ejer om vedligeholdelse af marken inkl kalk.
Udrensning? Sorry, det som er optaget kan man ikke få hurtigere ud af kroppen med mystiskemagiske tilskud. Det er kun leveren, der kan det.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg ville i hvert fald nok hellere give det et skud med anden opstaldning end bruge penge på noget, der nok ikke gør en foreskel alligevel.
jul 2009
Følger: 2 Svar: 135
Udrensning eller ikke