God/Dårlig? God/Dårlig?
Kunne godt tænke mig at høre hvad I synes i er gode/dårlige til med hensyn til ridningen? Er der noget, i bare aldrig lærer, eller noget i altid for ros for? Noget du endelig er kommet af med, eller noget du virkelig kæmper for at kunne? Fortæl!
Selv sidder jeg og krummer mig sammen i galoppen. Jeg læner mig ned og tilbage, og glemmer at drive med benene. Det samme i nedsidning. Det tror jeg aldrig jeg lærer! Men jeg må jo prøve =)
Så synes jeg til gengæld jeg klarer det med at sidde ordentligt ret godt. Men måske er det bare mig? Det får jeg i hvert fald sjældent rettelser ved (med untagelse af ovenævnte)
Jeg kunne SÅ godt tænke mig at lære Klaus at blive lidt mere smidig, og gå samlet. Men som den rideskolehest han er, går han stift og lige, uden at træde ind under sig, eller gøre noget af det, en dressurhest kan. Med tiden (og masser af vilje og tålmodighed fra begge sider) er han dog begyndt at søge ned. Men det er kun halvvejs første skridt!
Hvad med jer?
jul 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 804
jeg læner mig ned og frem!
apr 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 139 Svar: 604
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
Min ridelærer råber til mig tit "Ind med knæene og fødderne, op med hovedet"
Jeg for tit ros fordi jeg sidder stille med mine hænder og sidder pænt med selve opstillingen...
Får altid "Super" med på vejen..
Jeg øver at Connor skal gå kontra galop, Schenkelvigning (men det kan han snart) og versade...!
Det er specielt kontra galoppen der er svær...!
Knus!
apr 2004
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 12 Emner: 23 Svar: 238
Jeg har fantastiske problemer med "vores" gallop....det lykkes at tvinge migselv op af sadlen så jeg ik kan komme til at drive fremad og beholde Kandis i Gallop. (stort problem) men der er råd som min underviser siger
Du ska bare ride uden bøjler i 15-20 min så ska du nok blive i sadlen
Derudover har jeg masser af andre problemer men der er slet ik nok skriveplads her, men har vi ik alle nogle småfejl, som bare er svære at komme af med?
Det var ordene fra mig indtil videre
Og held og lykke Nanna
Knus Lilan
jan 2004
Såå det tager jeg som noget godt..!
Knus!
jan 2004
jul 2004
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 804
feb 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 49 Svar: 217
Hvad der er dårligt .... ehmmm...Nok min stilling... jeg er meget svej rygget, så jeg sidder meget frem istedet for midt... eller hvad man kan kalde det....
Det der er træls ved ridning på freja er hendes gallop... hun kan gallopere skide pænt sidelans men nogen gange når vi rider på langside vil jeg sige at der er halt gallop og halvt trav.....
Hvad der er dårligt ved falcon, er at han er så hissig at han ikke kan slappe af i gallop.... og nogen gange heller ik i trav, men han er ved at lære traven , gallopen er vi ik kommet til endnu......
Knussssssss
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 98 Svar: 660
Dog får jeg altid at vide at opstillingen er god, (bortset fra at jeg kigger for meget nedad.), og at jeg sidder naturligt og afslappet.
God/Dårlig?