Pris, tilbageret, hmm Pris, tilbageret, hmm
Hejsa Folkens, jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg egenligt ikke rigtigt ved hvordan jeg skal svare på, så tænkte at i herinde kunne hjælpe mig.
Min veninde står opstaldet privat sammen med 2 andre opstaldere - da de pt mangler græs til hestene har de spurgt en markejer i nærheden om de kan leje noget af hans jord med græs på og har fået et ja - de 2 af opstalderen har betalt for marklejen og den sidste er kommet med hegnspæle og de bruger fælles græsset - MEN nu det stiore spørgsmål - de har jo i fællesskab brugt marken og deres heste har ædt af græsset - men den ene vil flytte - hende der havde betalt for hegnspælene - men hun har jo ikke betalt for marklejen - vil i mene hun kan kræve sine pæle med sig? eller vil i mene de pæle skulle indgå i den markleje som hun jo ikke har betalt?
VENLIGST hold tonen pæn
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Så nej hun kan ikke få pælene med sig. Hvis hun vil ha sine pæle med sig, må hun hoste op med et beløb svarende til 1/3 del af marklejen i stedet. Hun kan ikke få, både i pose og i sæk. Ellers har hun jo ikke bidraget til leje af marken overhovedet.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
nov 2007
Følger: 150 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.622
Men jeg tænker at der er 2 muligheder her - hun får sine pæle, men skal betale 1/3 del af det lejede jord - eller hun skrider og de 2 andre beholder pælene som betaling for jord - som jeg ser det.
Jeg tænkte bare jeg lige ville høre jer af inden min veninde fik mit svar - for syntes det gav sig selv
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Hvad koster materialer?
Hvad koster markleje.
Samlet pris deles med tre.
Hvis en af jer, der havde betalt markleje flyttede, ville I så mene at det var fair, at få kontanter med?
I så fald, så skal hende, der leverede materiale have en andel af investeringer med tilbage.
nov 2007
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Så argumenter for din sag
nov 2007
Pris, tilbageret, hmm