972 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hegns sluse Hegns sluse

Hejsa

Ja som overskriften siger, så er jeg på udkig efter ideer til hegns sluser.
jeg så en for et par år siden, hvor de havde lavet hegnet så et menneske kan komme ind og ud af folden, uden at åbne hegn, men hestene kan ikke, er der nogen der har noget lignende og/eller ligger inde med billeder af det?
Vi skal lave hegn her hen over sommeren og vil så gerne at jeg kan gå ind på folden, fra haven uden at skulle kravle igennem hegnet og resikere at få stød.
vi har købt træhegn hvor der kommer tråd indvendigt.

Smid jeres ideer og erfaringer denne vej, så griber jeg med kyshånd smiley

Lokale historier fra Aabybro
Vi giver dig de bedste, lokale historier om Aabybro på VORES Aabybro
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hegns sluse
  • #1   6. maj 2021 Et mandehul, som vi har i kostalden, to hjørnepæle der står så tæt, at en mand kan mave sig sidelæns igennem, og dyrene ikke kan komme igennem...

• #2   6. maj 2021 Ann har du et billede?
    Er stolperne lige over for hinanden eller forskudt?

• #3   6. maj 2021 Nej, det var bare noget jeg forestillede mig inde i mit hoved smiley

De skulle bare flugte med hegnet...

• #4   6. maj 2021 Ellers kan du også lave lidt som de der chikaner på cykelstier. Altså to vægge/hegn parallelt med hinanden, hvor der kun er plads til et menneske. Jeg ville personligt være lidt obs på om en panisk hest ville kunne se den lille åbning (mandehullet) som en mulig flugtvej.
    Ellers kan du gå hele vejen og lave en trappe over hegnet.

• #5   6. maj 2021 En åbning i hegnet, som tillader mennesker at passere - uden at dyrene kan gøre det samme - kaldes en stente.

Hvis du googler billeder af STENTE, så kommer der mange ting frem - måske også noget du kan bruge smiley

• #6   6. maj 2021 Haha Louise en trappe gider jeg ikke se på smiley

Mimre, TAK! Jeg anede ikke hvad sådan noget hedder, så jeg vil gå på Google:)

• #7   6. maj 2021 Altså betaler hun 1/3 og tager pælene, skal der jo nye pæle til, og hendes hest har jo trods alt også gået der. Så kommer de to andre til at stå og skal indhegne marken på ny. Alternativt skal de også dele udgiften til hegn og tråd lige over.

• #8   6. maj 2021 Jannie jeg er ikke sikker på at jeg er med på hvad du mener?
    Hvem er de to andre?

• #9   6. maj 2021 Jeg tror at Jannie er kommet til at svare i den forkerte tråd smiley

• #10   6. maj 2021 #9 Arh Ja så kan det da godt ske at det giver mening, for jeg forstod ikke en brik smiley

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 216
    #11   6. maj 2021 Det kan godt være, jeg ikke forstår spørgsmålet - men er det ikke bare at sætte en låge i hegnet, især når der er tale om træhegn?
    Ud over en ekstra pæl - og lågen - involverer det kun at strømmen føres under åbningen i en stump jordkabel...

• #12   6. maj 2021 Dorte, Det er fordi en låge er dyr! smiley

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 216
    #13   7. maj 2021 Alt er jo relativt - sammenlignet med hvad det koster at hegne folde, udgør låger i min optik en relativt lille andel... smiley
    Men som alternativ til færdigkøbte låger, er det relativt simpelt at fremstille en - brædder (f.eks terrassebrædder) samlet i en firkantet ramme med en diagonal og en tværstiver samt et par hængsler, så har du en stabil låge i de mål du ønsker. smiley

• #14   7. maj 2021 sæt en Skagenlåge i
    de koster under 200 kr hos jem og fix, - fåes både i træ og hvid. vælge samme farve som hegnet
    evt lad elhegnet kører på indersiden, og så have et håndtag så der er strøm på hele tiden

det var nok den løsning jeg selv ville vælge

• #15   7. maj 2021 Tak for de gode bud!
    Jeg har heldigvis god tid at tænke over det smiley

Kommentér på:
Hegns sluse

Annonce