Magnet Vs keramisk {{forumTopicSubject}}
Jeg står og tænker at skulle have et enten magnetdækken eller et keramisk dækken.
Hvad er folks erfaringer?
Jeg er fan af magnet, da det ikke skal ligge på i lang tid af gangen før det kan give effekt, hvor imod keramisk jo bruger den varme hesten giver, og derfor skal ligge på i længere tid. Tilgengæld kan magnet ikke ligge på våde heste...
Evt nogle der har prøvet begge dele, og kan sige hvad de bruger mest/har størst effekt af?
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
okt 2010
Følger: 26 Følgere: 180 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 746
Synes også det er magnet jeg har hørt bedst om ??
Tænker jeg må give det et forsøg
aug 2015
Følger: 8 Følgere: 3 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 346
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
okt 2010
Følger: 26 Følgere: 180 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 746
Var bare i tvivl om hvad der lige passer bedst til mine ønsker. Havde jeg haft mulighed for at give ham et BOT dækken på natten over og så skifte om morgenen, havde jeg ikke været i tvivl. Den mulighed har jeg bare ikke
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Magnet ting har begrænsning på hvor længe det kan være på, samt du ikke kan give et på, på en våd hest.
Keramiske ting - som andre end BOT laver, må være på ubegrænset tid efter tilvænning og må gerne komme på en våd hest.
Så det kommer an på dit behov.
Jeg har solgt mine magnet ting da jeg ikke fik dem brugt og jeg oplevede ikke, at de gjorde nogen foreskel. Det troede jeg - men det er nok længe leve placebo og at tro på noget og se sammenhænge imellem noget der ikke er der.
Jeg har stadig keramiske staldgamacher, dem bruger jeg som transportgamacher eller hvis jeg har pony stående inde en hel dag fx. Jeg har også keramisk tæppe og lændedækken, bare fordi.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
jan 2020
Følger: 1 Svar: 17
jan 2019
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
Magnet bruger jeg på off-dage. Jeg får effekt af begge. Hesten gaber, strækker sig og falder tit lidt i søvn med dem på. Så jeg vil anbefale infrarød/ keramisk fordi man også kan bruge det når de er våde ??
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 8
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Jeg har er magnet armbånd, som jeg på ingen måde tager af, da jeg efter nogle dage vil få ondt i alle de led jeg har gamle skader i.
Da jeg havde gået med armbåndet i nogle år, tog jeg det af en dag, det var i vejen, og glemte at alt om armbåndet, det gik en uges tid, så begyndte jeg at få ondt i mine led.
Der gik nogle dage hvor jeg spekulerede over hvad fanden jeg havde fortaget mig, jeg havde jo ikke døjet med disse smerter i flere år.
Så kom jeg i tanke om armbåndet, tog det på, og smerterne forsvandt kort efter. Så nu tager jeg ikke armbåndet af igen.
Jeg er ikke i tvivl om at magnet virker.
Magnet Vs keramisk