{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.999 visninger | Oprettet:

Magnet Vs keramisk {{forumTopicSubject}}

Jeg står og tænker at skulle have et enten magnetdækken eller et keramisk dækken.
Hvad er folks erfaringer?

Jeg er fan af magnet, da det ikke skal ligge på i lang tid af gangen før det kan give effekt, hvor imod keramisk jo bruger den varme hesten giver, og derfor skal ligge på i længere tid. Tilgengæld kan magnet ikke ligge på våde heste...

Evt nogle der har prøvet begge dele, og kan sige hvad de bruger mest/har størst effekt af? smiley

Lokale historier fra Roskilde
Vi giver dig de bedste, lokale historier om Roskilde på VORES Roskilde

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magnet Vs keramisk
  • #1   1. maj 2021 Personligt, på mig selv, har jeg go erfaring med magnet smiley

• #2   1. maj 2021 Jeg har prøvet begge til den ene af mine heste og han får klart mest ud af magnet dækkenet.

• #3   1. maj 2021 Fedt!
    Synes også det er magnet jeg har hørt bedst om ??

Tænker jeg må give det et forsøg

• #4   2. maj 2021 Hvis man også tror på julemanden, er det sikkert godt?

• #5   2. maj 2021 Jeg kan vitterligt ikke mærke forskel hverken på hesten eller på mig. Hverken om jeg har brugt det ene eller det andet eller bare et helt almindeligt godt tæppe.

• #6   2. maj 2021 Jeg har selv haft rigtig stor effekt af BOT, hvilket er grunden til jeg vil investere i en form for "terapi" til hesten.:)
    Var bare i tvivl om hvad der lige passer bedst til mine ønsker. Havde jeg haft mulighed for at give ham et BOT dækken på natten over og så skifte om morgenen, havde jeg ikke været i tvivl. Den mulighed har jeg bare ikke smiley

• #7   3. maj 2021
    Magnet ting har begrænsning på hvor længe det kan være på, samt du ikke kan give et på, på en våd hest.

Keramiske ting - som andre end BOT laver, må være på ubegrænset tid efter tilvænning og må gerne komme på en våd hest.

Så det kommer an på dit behov.

Jeg har solgt mine magnet ting da jeg ikke fik dem brugt og jeg oplevede ikke, at de gjorde nogen foreskel. Det troede jeg - men det er nok længe leve placebo og at tro på noget og se sammenhænge imellem noget der ikke er der.

Jeg har stadig keramiske staldgamacher, dem bruger jeg som transportgamacher eller hvis jeg har pony stående inde en hel dag fx. Jeg har også keramisk tæppe og lændedækken, bare fordi.

• #8   4. maj 2021 Nu læser jeg om nogen, der tror det er placebo effekt med magneter. Jeg kan fortælle jeg mærker TYDELIG forskel på, om jeg husker, at ta min magnet på, eller om jeg glemmer den. Det er ingen mirakelkur og den fjerner ikke ondet. Den virker smertestillende på min dårlige hæl ( Forstenet Inflammation ) Glemmer jeg, at ta den på, ja så får jeg så stærke smerter i hælen, at jeg halter. Kort tid efter jeg har taget den på kan jeg gå normalt igen uden, at halte. Som skrevet, er det ingen mirakelkur, der fjerner dårligdom helt, for det gør magneter ikke. Men den tar en go bid af smerterne og jeg kan gå normalt uden, at skulle ta smertestillende medicin, som jeg helst vil undgå, da jeg tidsnok kan få brug for den slags.

• Ditte H
    Ditte H Tilmeldt:
    jan 2020

Følger: 1 Svar: 17
    #9   4. maj 2021 Ingen af delene virker på mig, men jeg tror heller ikke på julemanden ;). BOT kan jeg gå med til kan have en effekt, men om der er den vilde forskel ifht andet varmende ved jeg ikke. Magneter og andre alternative ting tror jeg "desværre" ikke på, så de virker ikke på mig. Husker for nogle år siden, at magnetarmbånd var vældig populære og også til Hingstekåring var der en ihærdig sælger, der forsøgte at bilde mig ind, at det forbedrer balancen. Både hos mennesker og heste, der skulle have et "armbånd" om koden. Han kunne slet ikke forstå, at han havde lige så svært ved at hive mig ud af balance uden armbånd som med smiley Men min veninde lod sig lokke og købte vist både til sig selv og sin datter.

• SisBA
    SisBA Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #10   6. maj 2021 Jeg har både magnet og infrarød fra Premier Equine og bruger dem lidt forskelligt. Jeg bruger mit infrarød inden træning og efter træning. Jeg synes det er genialt at det også fungerer som tørredækken når man har redet samtidig med at det virker som terapi - jeg har også deres gamacher til det som også tørre fugtige ben.
    Magnet bruger jeg på off-dage. Jeg får effekt af begge. Hesten gaber, strækker sig og falder tit lidt i søvn med dem på. Så jeg vil anbefale infrarød/ keramisk fordi man også kan bruge det når de er våde ??

• #12   10. maj 2021 Jeg har lavet termografi på begge produkter. Ville til alle dage vælge magneter . Tydelig effekt på hesten. Ellers kan et godt uld dækken bruges - Da varme altid er godt til muskler

• #13   11. maj 2021 Jeg har på egen krop mærket effekten af begge dele.

Jeg har er magnet armbånd, som jeg på ingen måde tager af, da jeg efter nogle dage vil få ondt i alle de led jeg har gamle skader i.

Da jeg havde gået med armbåndet i nogle år, tog jeg det af en dag, det var i vejen, og glemte at alt om armbåndet, det gik en uges tid, så begyndte jeg at få ondt i mine led.

Der gik nogle dage hvor jeg spekulerede over hvad fanden jeg havde fortaget mig, jeg havde jo ikke døjet med disse smerter i flere år.

Så kom jeg i tanke om armbåndet, tog det på, og smerterne forsvandt kort efter. Så nu tager jeg ikke armbåndet af igen.

Jeg er ikke i tvivl om at magnet virker.

Kommentér på:
Magnet Vs keramisk

Annonce