Skumle (heste)mennesker {{forumTopicSubject}}
Ugh skal lige af med noget frustration her..
Nu har jeg ledt efter min tidl. Shetlandspony siden 2016... Og der har været mange søde mennesker inde over som har forsøgt at hjælpe. - Især på Facebook, men som desværre ikke er ledt til noget endnu.
Hvert år laver jeg et nyt opslag og deler i diverse grupper, i håb om at nogen kender min pony. Tidligere udlovede jeg også dusør. Men efter at blive kontaktet af diverse mennesker som tydeligt ingen kendskab havde til heste generelt, og kun var der for pengene, har jeg droppet det.
Jeg fortryder så inderligt at jeg solgte min pony af nød, til en person som lovede guld og grønne skove, evigt hjem mm. for så bare at skille sig af med ham igen uden at lade ham komme tilbage til mig, trods vi havde en kontrakt på tilbagekøbsret! Det har simpelthen plaget mig i så mange år og jeg nægter at give op før jeg finder ud af hvad der skete med ham.
Men hold nu op hvor kan jeg bare ikke krænge min hjerne omkring folk der er sådan. At stå og lyve op i nogens åbne ansigt og love ens dyr et godt hjem, når de allerede har bestemt sig for at tage røven på en.
Mest af alt at de bare ingen skyldfølelse har efterfølgende. Ugh, nogle mennesker altså. Nogle mennesker!
Har brug for en solstråle historie her. Er der nogen af jer som har formået at finde frem til en af jeres gamle heste? Evt. få dem tilbage og hvordan?
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Da jeg var 11 red jeg en hest på rideskole, han havde været mishandlet på en anden rideskole og overdraget til den jeg red på. Jeg fik en masse oplevelser på ham og vi tilbød at købe ham en gang også, blev sener skrevet op til part men desværre blev han solgt. Jeg vidste ikke til hvor men fandt faktisk nye ejer for nogle år siden, og skrev til hende i håb om at kunne se ham eller bare høre om han fik et bedre liv end han havde som elevhest.. Hun havde givet ham alt, og hun elskede ham fra månen og tilbage og var sindssyg ked af at fortælle mig at hun aflivet ham året inden, men hun delte mig hendes billeder og jeg delte mine, det var helt fantastisk at få afklaring på hvad der skete ham ??
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Uærlige mennesker findes overalt, ikke bare i hesteverdenen.
Håber du finder din pony.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Jeg havde lånt en hoppe som jeg fik et føl på og herefter skulle ejer så have hende retur, men ejer havde så besluttet at sælge hoppen, og jeg gik med til at stå for salg, men efter der havde været flere ude og prøve hende og jeg selv var blevet så glad for hende, ville jeg så gerne købe hende, men nu ville ejer ikke sælge, men have hende hjem, så det fik hun med aftale om at jeg havde forkøbsret hvis hun på et tidspunkt ville sælge.
Efter noget tid finder jeg ud af at hun, En måned senere, var solgt til anden side.
Jeg fik dog kontakt til ny ejer og fik lov at besøge hende og hun har det som blommen i et æg.
Håber du finde ud af hvor din pony er endt.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Man kan nemlig kun sagsøge for økonomisk kompensation og det kræver der er et tab.
Tilbageløbsaftaler er intet værd når det kommer til stykket, der kan ikke gøres noget, når aftalen brydes.
Egentligt er det også lidt fjollet - vil man fortsat have medbestemmelse så lad være at sælge.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Så snart dyret forlader matriklen, så har man givet sit ansvar videre til en anden, og sådan er det bare.
At køber vælger at sælge pony, det kan der være mange grunde til- om ikke andet så er der intet forkert i det.
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Det er desværre en kedelig historie hvor jeg også fortryder utrolig meget at jeg solgte. Jeg var dog så heldig at få tilbudt at købe ham tilbage, hele to gange. Men jeg havde desværre ikke pengene til det
Jeg fandt en profil her på hg og fandt efterfølgende ud af at hun havde fundet sidste ejer og fået at vide han var blevet aflivet. Jeg håber inderligt at det er rigtig, så han endeligt fik fred. Han var rideskolepony, da jeg købte ham, blev kastebold og rideskolepony endnu en gang. Forfangen og fik så til sidst, forhåbentlig fred ??
Jeg har nu en hest med skavanker, som jeg aldrig kommer til at sælge. Jeg overvejer dog om han skal lånes ud, så har jeg stadig medbestemmelse
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Desværre tror jeg din basse er død - tror - 21 år ville han haveværet nu
jun 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 105
Til dem som siger at jeg 'bare kunne lade være med at sælge hesten'.
- Ja, først og fremmest er det jo langt fra alle der sælger fordi de ønsker det. Jeg blev nødt til at sælge min pony, da min anden hest stod skadet på daværende tidspunkt. Jeg havde dyrlægeregninger for 18.000, og kunne derfor ikke økonomisk forsvare at beholde min elskede Shetlænder. Solgte ham hverken fordi jeg ville af med ham eller fordi jeg ville tjene på det. Det var udelukkende af NØD. Jeg prøvede derudover også at udlåne ham først, hvilket ikke lykkes da han kom hjem igen efter en måned.
Der absolut intet galt i at have et ønske om at få sin gamle hest tilbage. Ej heller er der noget galt i at ville følge dem hos nye ejer! Hvis i mener andet, så ser vi nok på vores dyr på vidt forskellige måder.
Lige meget hvad, så bliver det aldrig OK at røvrende folk når det kommer til handel. Ja, jeg solgte ham til hende fordi jeg stolede blindt på det hun sagde - min fejl. Men bare fordi ponyen var hendes på papiret, så er det ikke en undskyldning for at være en idiot overfor den man køber hesten af. Især ikke når omstændighederne var at hun løj fra starten af.
Når alt kommer til alt, så ønsker jeg bare at vide hvad der skete med min elskede pony. Mest af alt om han kom et godt sted hen. Og medmindre man har noget af skjule, så kan jeg ikke se hvorfor man ikke ville vise den respekt overfor nogen som savner deres hest.
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
jun 2009
Følger: 23 Følgere: 18 Heste: 5 Emner: 14 Svar: 105
Det handler om at folk er nogle egoister. Det er ærgerligt at man fremover ikke kan lave en ærlig handel med nogen, fordi man altid skal gå ud fra at man ikke kan stole på dem. Kedelig udvikling.
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
Skumle (heste)mennesker