Hvad er den værd {{forumTopicSubject}}
Ej nu er jeg altså for nysgerrig hvad er ponyen værd i disse tider.
Hun er ikke til salg.
Har haft hende i 12 år og før det kun 1 ejer.
Hun er 129 høj og er fra 1.1.2004 (17 år)
2 LD dressur klasser for ca 6 år siden 55-60% Kan øvelser LB mener LA.
Gårdjagter for ca 11-7 år siden.
Placering 3 af 10, 4 af 5 og 3 af 3. Og nogle midt i mellem placeringer, ud af ukendt antal felt.
Spring en metode A 65 cm december 2020. 1 af 7 hold. (Med rytter der kun har redet 1 gang på den før stævnet, den vandt over rytterens egne M ponyer.)
Springer alt jeg har udsat den for: Oxer, vandgrav, bølger, tønder, planker, fyld kan ikke huske alt hvad vi har prøvet.
Går lige i trailer.
Er sød ved hovbeskær, (har aldrig haft behov for sko.)
Er sød ved dyrlæge, passet med vaccine og tandlæge.)
Let kørt for vogn også i by miljø.
Kan kælke og gå på vippe.
Gennerelt kan klare lastbiler, tog, busser, trailere, traktorer, knallerter.
Har mødt udrykningskøretøj, hunde barnevogne, skolens ringklokke, musik, tuneller, butiksvinduer, cement blander og vinkelsliber. Alt muligt på en rigtig rigtig lang liste som jeg efterhånden ikke kan huske af ting vi går bare ikke bange for piske heller.
Er brugt til gennerel lære/børnepony og er nem at håndtere af børn.
Minus er bølgerne ved havet er ikke øvet så meget. Sidst for ca 7-10 år siden var det ikke et hit. Vi kom ud i det til lidt over knæet.
Området hvor der er en strækning med roligt vand ved stranden siger hun intet til.
Umiddelbart så er der ikke udstyr med i den her beregning, da udstyret jo har en værdi alt efter slid og mærke så det skal regnes som ikke eksisterende.
Hun har både stået i stald og løsdrift, kan trives med begge dele, dog skal der være godt med foldtid og ordentlige folde.
Sygdoms historik er:
1 vandkop i benet for ca 12 år siden, hvor det gav 1.5 måneds boksro og 1 gang kolik. Et ubetydeligt overben på forbenene fra selve kop såret og en bandage.
En gang jordkolik for ca 7 år siden, nok kombineret med en lidt hurtig nedtrapning i ridnings aktivitet der gjorde udfaldet.
3 månders muk behandling hvor 1.5 måned var boksro, men der stod hun også på VIRKELIG mudret folde i lang tid om dagen, ca 5 år siden og det er eneste muk den har døjet med.
Og det var faktisk det den har fejlet.
Den står uklippet på billedet og sætter en kæmpe pels billedet er ca 1 uge gammel.
Hvad tænker I af pris?
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Så jeg vil tænke - hvis du er kræsen i dit salg og ikke bare sælger til hvem-som-helst så kan du nok få den op i 15-20.000 da den jo ikke rigtig har nogen "fejl"
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvis du kan dokumenteres LA færdigheder, så ville det øge prisen - lyder som den slags jeg kunne finde på at købe til søskendebørn.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 395
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
Solgte en 15 års der kunne mindre og lavere end din(123) I sommers til 18.000.
Din ville jeg vurdere til Ca 25.000.
Og den vil blive solgt hurtigt!
jan 2019
Følger: 4 Heste: 1 Svar: 2
Hvad er den værd