1.313 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

sadel vs ponypude sadel vs ponypude

Ja undskyld jeg måske lyder dum og uviden, men jeg tænkte om man kunne bruge en ponypude på en hest i stedet for en sadel?

sagen er den at jeg jo har købt ny pony, ca 140 og hun har pt ingen sadel, men vi har jo en ponypude, og det er kun for at få stigebøjlerne og "panik" remmen på ponyen, og Ja så et det datteren der skal ride.

er det helt hul i hovedet eller?

jo jeg kan godt købe en sadel, men som det ser ud nu, så vil ponyen ikke kunne passe sadlen om 6 måneder / 1 år (muskelopbygning)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sadel vs ponypude
  • #1   25. feb 2021 Hvis jeg var dig ville jeg anskaffe mig en lammefætter i god kvalitet, den er lidt mere skånsom for hestens ryg smiley

• #2   25. feb 2021 Der er ikke ordentlig trykfordeling i en ponypude, så det er ikke en god idé at ride letridning i sådan en. Du kunne overveje at anskaffe et trygfordelende underlag, men jeg ville stadig være påpasselig med at bruge stigbøjlerne for meget.

• #3   25. feb 2021 Du kan købe en god lammeskinds sadel i Tika for kun 600-kr. Kan klart anbefales !

• #4   25. feb 2021 hmm altså den ponypude vi har er af den helt gamle type og er ret meget ala den som Tika har til salg - så det giver ingen mening for mig

• #5   25. feb 2021 Jeg vil gå efter en Chris lammeskindssadel eller en grandeur. de har noget trykfordelende for at skåne hestensryg. og så vil jeg gå langt udenom de helt billige for de er som du selv siger ikke mere værd end en ponypude smiley

• #6   25. feb 2021 Her er min for grandeur, ikke nok med der er støtte til rytteren så er der også en for for paneler og rygsøjle frihed, hvilket netop er grunden til jeg købte min smiley

profilbillede
  • #7   25. feb 2021 jo men jeg er ikke interesseret i at købe en af de gode "dyre" - da hun skal igennem en forvanling med muskler - og jeg har en rigtig god lækker sadel - jeg ville bare have en midlertidig - til min 30 kg tunge datter - kunne bruge til hyggeture

• #9   25. feb 2021 Principielt er en pony pude og lammeskindssadel næsten det samme, ikke?
    Bare læder / syntetisk læder / lam / syntetisk lam?

Så?
    Jeg havde nok prøvet den på.
    Måske passer formen så slet ikke til store ponyer - det opdager du vel nok?

• #10   25. feb 2021 Havde lige skrevet et lang svar og så får jeg det slettet smiley

Men tak jeg vil trods alt prøve med ponypuden - for det ville jo være det sammen som at lægge underlag på og ridegjord - ponypuden har jo bare en panik hang på også

Tak smiley

• #13   25. feb 2021 Hey Jill.
    Jeg har ikke set ride gjord I virkeligheden, kun på billeder.
    På billeder er der sådan et stort håndtag foran over marken. Er det ikke irriterende??
    Eller?

• #15   26. feb 2021 Jill C - det ser mega hyggeligt ud.

Jeg har endnu ikke fundet en ridegjor - de hænger ikke rigtigt på træerne mere - men ja en ponypude må give sig ud for det samme som du viser her - ride bar ryg, blot med et tæppe og faldebøjler smiley

• #16   26. feb 2021 Det er sjovt Jill.
    De ridegjorde jeg har fundet, har alle håndtag?
    Men ja, min hyp er også blevet rund - og jeg kunne egentlig godt tænke mig noget med stigbøjleringe.

Kommentér på:
sadel vs ponypude

Annonce