1.007 visninger
|
Oprettet:
Lægge sig ned {{forumTopicSubject}}
Hej
Min pony på 4 år har tilden til at ligge sig ned under ridning i nogle perioder hvor hun er begyndt at ligge sig på siden og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre??!
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 601
At lægge sig ned under rytter er helt unormalt og det stærkeste advarselssignal for at der er noget helt galt.
Kan se at du har haft et andet indlæg hvor du er i tvivl om din hest er drægtig. Det er på høje tid at få svar på det også, når du fortsat rider hesten.
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Hvis hoppen er drægtig, er det også en go ide, at få dyrlægen ud og se om alt er som det skal være.
Har du slet ingen, der kan hjælpe dig? Det er bestemt ikke flovt, at be andre om hjælp. Det er mere flovt IKKE, at be om hjælpe til noget man ikke selv har helt så meget styr på.
aug 2020
Følger: 10 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 246
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Få fat i en erfaren voksen, evt ligefrem en dyrlæge.
Her bag skærmene kan vi kun gætte.
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 238 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 389
Når i har fundet årsagen så kan i enten behandle hesten, eller få noget professionelt hjælp til at løse konflikten.
Min hest fandt for en del år tilbage ud af et smart trick når hun gerne ville have græs under træningen, ja så lagde hun sig da bare ned. Da hun gjorde det første gang blev jeg meget forundret og stod bare og kiggede, hvilket betød at damen fik held i at æde græsset, og siden da gjorde hun det nærmest hver gang vi var på græs banen. Det tog enormt lang tid før jeg fik vænnet hende fra det, og hun var simpelthen en pestilens ?? - bare lige for at pointere at det ikke nødvendigvis er fordi hesten er syg, det kan også være noget du har lært den ubevidst ligesom det var i mit tilfælde, men under alle omstændigheder få dyrlægen til at undersøge din hest. Held og lykke med det
Lægge sig ned