Lille Seidelins Bellis er syg.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Da jeg var oppe på marken her tidligere i dag, mærkede og så jeg en kæmpe knude ved kæben. Hun var også blevet lidt snottet.
Jeg skyndte mig at ringe til dyrlægen som fortalte at det var en Lymfekirtel (staves) der var hævet, og at det garenteret vare en virus eller bakterie hun har fået. At det helt bestemt var en luftvejsinfektion. Men det mærkelige er bare at jeg ikke har fået nye ponyer, ej heller været nogen steder med hende og hendes mor. Hun er fra den 29. juli i år, så hun er jo ikke så gammel.
Dyrlægen fortalte også at de slet ikke gør noget ved det, de får ikke medicin eller noget, men at det bare skal gå i sig selv igen.
Hun har det faktisk meget godt, hverken sløv, svækket eller på anden måde påvirket af det, hun spiser som hun plejer, men har bare den bule...
Jeg skulle bare holde øje med hende, og hvis hun stopper med at spise, eller blive sløj, skulle jeg ringe igen..Og at det i løbet af et par dage skulle svinde mere ind.
Hun har ikke feber eller noget..
Er der andre der har oplevet sådan en knude uden at hesten/ponyen har virket syg på nogen måde ud over en lille smule snot???
Hvad gjorde i??
Er bekymret for den lille pige... Men efter at snakke med dyrlægen, er jeg blevet mere rolig, håber bare den svinder ind efter et par dage...
okt 2006
Følger: 22 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 135 Svar: 331
http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1530313/1530313/
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 472
Men ikke været sløj eller manglet appetit eller noget som helst.
Han er helt frisk igen nu (:
okt 2006
sep 2007
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 472
Nej, snakkede kun i telefon med dyrlægen. Han fik intet mod det nej.
okt 2006
Lille Seidelins Bellis er syg..