Erfaringer med BOT undertrøje Erfaringer med BOT undertrøje
Halløj! Er der nogen derude der har erfaringer med Back On Track dækkenundertrøjen?
Jeg har LIGE fundet ud af at den eksisterer og jeg var allerede igang med at lave skulderpuder til Zaches dækkener (i premiere equine stil bare flytbare/aftagelige) og synes jo at det virker til at kunne komplementere hinanden super godt.
Jeg er meget opmærksom på at dækkerne passer så det er ikke for at undgå slid, men for at den vægt som uanset hvordan dækkenet passer ikke rigtigt kan undgåes ligger i manken kan blive fordelt mere ud og trykket lettet derfra
Jeg har ikke lige penge til at gå ud og købe ponyen en helt ny dyr garderobe, specielt når jeg allerede har gode dækkener og lidt fingersnilde.
Zache vil skulle gå med dækken og undertrøje 24/7.
Så lang historie kort: er undertrøjen god og gør den sit arbejde som lovet?
Eller får jeg mere ud af at købe en normal dækkenundertrøje og selv sy tilføjelser på den?
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.748
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.775
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.843
Jeg har nemlig også lært at man ikke måtte 24/7, det var faktisk derfor jeg skrev det i håb om at nogen andre havde proppet den på deres hest i løsdrift. Men jeg var lige inde og tjekke, og der står faktisk ingen steder at man ikke må 24/7 (i hvert fald ikke længere), der står blandt andet at efter tilvænning anbefaler de MERE end 8 timer og evt helt op til 2-3 uger, men om der er tiltænkt døgndrift ved jeg ikke. De må jo have overvejet at dækkenundertrøjer er noget der bruges meget længe af gangen.
Faktisk er det ikke så meget BOT effekten jeg kigger på i det her tilfælde, det er mere en bonus, jeg er meget nysgerrig på de der skulderpuder
Jeg tænker at jeg må sende dem en mail om det med 24/7
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
Catago har også lavet keramiske udedækkener i år, endelig (jeg klapper i mine små hænder).
Blogger
Jeg købte også gerne en billigere udgave med puderne uden BOT effekt men jeg kan ikke finde det. Og som ældre pony er det nok også meget fint med BOT effekt.
Jeg syede det også gerne selv men det har jeg bare ikke tid til lige foreløbig
Jeg ved ikke lige hvad det ender med. Jeg tror den kommer på min jule-ønskeseddel og så tager jeg den derfra
Men jeg skrev til BOT-shop og her er svaret (jeg ved godt at de ikke er selve Back on Track men de er nu tæt på
dec 2007
Jeg bestiller selv et keramisk udedækken hjem i december fra min leverandør til Sokka, så hun får det veltilpas under dækkenet her over vinteren og et stort plus at hun ikke vil være stiv i betrækket, når man rider ud til vinter. Hun går også i løsdrift som din
Blogger
Jeg var også alternativt ved at overveje om man så skulle sy et inderfor i BOT undertrøjen for så er der ikke direkte kontakt og de skriver selv at det nedsætter effekten lidt
Jeg tror jeg vil læse lidt op på de andre mærkers anbefalinger til deres produkter med keramiske fibre, også selvom det ikke er helt det samme så vil det da helt sikkert være interessant
Zache går heldigvis også så lidt med dækken som muligt så det er slet ikke fordi han har det på i 6 måneder
dec 2007
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Det gav netop ikke mening, at man solgte et udedækken, hvis det kun måtte være på x antal timer - men det må det gerne. Jeg har også brugt dækkenet 24/7 i flere uger.
Blogger
feb 2010
Følger: 32 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 315
Erfaringer med BOT undertrøje