{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Øv øv Pjakkurs dom {{forumTopicSubject}}

Ja, så tilkaldte jeg altså dyrlægen og fik dommen.

Pjakkur skal have ro i ca. 3 uger, da han har en overbelastet sene i forbenet.

Jeg har en rigtig godt dyrlæge, men han måtte godt nok have de små grå på overarbejde i dag.

Det hele startede for 14 dage siden, jeg kommer ud til Pjak og ser at hans ene forben er hævet vildt meget, hele vejen op til skulderen. Jeg tjekker selvfølgelig benet og hoven og finder nogle sår i koden. Så bliver han vasket og smurt. Hævelsen falder i løbet af 4-5 dage, men den er ikke helt væk. Vi smørre sårene indtil de er lukket. (ingen betændelse)

Så kommer jeg ud til ham torsdag (i går) og så er hans ben hævet op igen, øv øv træls. Han er ikke halt når jeg går eller løber med ham, så jeg får hans rytter til at ride ham. Da han er skridtet varm prøver hun at trave på ham og der kan jeg se at han er uren i traven, men ikke rigtig halt. Så ringer jeg til dyrlægen og får ham ud fredag (i dag).

Dyrlægen kommer og jeg går og løber med Pjakkur, så spørger dyrlægen hvilket ben jeg selv mener at han er uren/halt på og jeg siger venstre forben, men dyrlægen kigger på Pjakkurs bagben da han spørger mig. Han havde meget svært ved at se hvilket ben det skulle være i gang/løb (dyrlægens egne ord), men han begynder så at mærke på Pjakkurs venstre forben. Han tryker, mærker, løfter og gør ved. Pjakkur er helt uanfægtet, han står bare at slapper af. Så laver dyrlægen bøjeprøve på benet og så halter Pjakkur. Men da vi så har stået og snakket lidt om det, siger dyrlægen at jeg skal prøve at gå og løbe lidt igen og der er Pjakkur bare uren igen.

Men alt i alt fandt dyrlægen frem til at det var en overbelastet sene, så nu skal Pjakkur have noget pasta som kan hjælpe lidt på senen ved at få den til at slappe af/fjerne irretationen fra senen.

Pjakkur var meget dygtig og dyrlægen sagde at jeg havde en meget smidig hest. Han fik også lige raspet tænder og blev vaccineret når dyrlægen alligevel var der. Vi stod i gården under det hele og da tænderne skulle raspes var jeg nødt til at spænde mulestykket i grimen helt op for at han kunne åbne munden nok til at få raspet tænder. Pjakkur stod bare stille uden bedøvelse, selvom at jeg kun havde ham i en halsgrime.

Det blev en lang historie, men jeg skulle bare ud med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv øv Pjakkurs dom
Kommentér på:
Øv øv Pjakkurs dom

Annonce