{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Sammenføring af to heste.. Hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Min hest har altid været den 'nye' på folden, eller har gået i en større flok, så han ikke behøvede at tage stilling for alvor.
Nu er min hest den 'gamle' på folden, og har gået alene et par dage indtil den nye hest kom. De blev lukket sammen uden problemer først, men så tog fanden ved min hest. Han blev bange for den nye, og efter det 'chok' jagtede han ham. Min hest har ellers aldrig været typen der jager. Han plejer at tage sig til takke med markeringer og kropssprog. Men den nye hest må bare ikke noget som helst. SUK!
De er skilt ad nu, på hver sin side af hegnet, men er der noget jeg kan gøre som den med den "trælse" hest? Hvad er jeres erfaringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sammenføring af to heste.. Hvad gør man?
  • #1   1. okt 2020 Jeg har brugt, at ligge høbunker ud på folden. Tilpas mange, så der er nok til de ikke behøver slås om det. Der skal også være go afstand, så den ene hest ikke kan forsvare alle bunker. Og så lige, at begge heste er sultne. Så vil mad være det vigtigste og ikke det, at slås.
    Men om det virker for din og den anden hest, er så lige det.

• #2   1. okt 2020 Det er ikke maden de slås om, de stod ganske fint og spiste ved siden af hinanden imens der var mad. Men da de var færdige, tøffede de lige så stille ned for at spise græs. Og så blev min hest sur/bange for den nye, og begyndte at jage ham smiley

• #3   1. okt 2020 Det handler jo om hvem af dem, der fremover skal bestemme det hele og der har din hest, så besluttet, at det skal han.

• #4   1. okt 2020 Jeg tænker umiddelbart, at de skal have lidt tid? De skal finde deres plads i flokken og blive venner. Vi har altid bare lukket hestene sammen, så længe der mange madstationer og godt med plads uden nogle kroge eller kringlede plads hvor en kan blive trængt op. Der er aldrig kommet nogen til skade, men en enkelt gang tog det 14 dage for vores to hopper, at blive venner. Efter 14 dage stod de og gnubbede hinanden og var uadskillelige smiley
    Held og lykke med det - følg din mavefornemmelse smiley

• #5   2. okt 2020 Normalt ville jeg heller ikke tænke det helt store alarm, men min hest var meget voldsomt efter den nye. Trængte ham op i hjørnerne på folden, og bed/sparkede efter ham, og jagtede ham over hele folden i hæsblæsende tempo smiley
    Det er kun de to der skal gå sammen, så der er ikke plads til at lade dem være så voldsomme "uvenner".
    Lige nu er folden delt op, og så skifter vi dagligt med hvilken side hvem går på. Så introducerer vi dem igen for hinanden om en uges tid på en fold der er fremmed for begge. Så kan det være min arter sig. Øv, det er satme ikke fedt at se sin hest være så brutal.

Den nye er ikke særligt god til "hestesprog", så jeg tror det muligvis påvirker min med større aggressivitet/usikkerhed omkring ham. Min egen har altid været ret tydelig i kropssproget, og har altid gået sammen med heste der kunne sætte grænser. Det gør den nye bare ikke smiley
    Håber virkelig de kan blive gode venner smiley

• #6   7. okt 2020 På mit gamle opstaldnings sted, satte vi altid den "gamle hest" på en ny fold, hvor de så bliver sat sammen. Grunden er simpelhent, at din hest nu er "lederen" af folden, altså han ser det som HANS fold, og derfor angriber han den nye hest der kommer ind på "hans territorium".
    Men det lyder klogt, at i vælger at introduceret dem først, ved at de kan snakke med hinanden over hegnet. Nogle gange er det bare det, der skal til smiley

• #8   9. okt 2020 Kan fortælle, at de blev lukket sammen igen to dage efter, på en fremmed græsfold, og der var de fine buddies. Den nye lagde sig endda ned ved siden af min.
    Siden da her de gået sammen uden de store problemer. Godt nok synes jeg at min er noget strid ved den nye, men han bliver også lidt ekstra possessiv når jeg er der.

Håber de bliver gode venner, så min igen kan få en hygge-buddy der nusser ham. Men for nu er det nok at de kan tolerere hinanden. smiley

profilbillede
  • #9   9. okt 2020 Dejligt at høre, at det endelig lykkedes smiley

Kommentér på:
Sammenføring af to heste.. Hvad gør man?

Annonce