Flette man til stævne? {{forumTopicSubject}}
Jeg var skriver til stævne i hår , og en af dommerne kommenterede på en rytter, som ikke havde flettet manen på hesten.
Men er det ikke fjernet fra reglement, så det er valgfrit?
Har gennemlæst reglementer, men kan ikke finde det noget sted, så det kan vel ikke være et krav? Er det bare fordi "sådan gør man"? Ingen af de andre dommere kommenterede på uflettede heste....
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Og så synes jeg personligt, at en flettet hest (og rytter) udstråler at man har gjort sig umage og faktisk gider være til stede ved stævnet. Hvis jeg var dommer ville jeg nok også kommentere det. Ikke trække ned på det, med mindre det var umuligt at se halsen, men kommentere det
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
MEN... hvis jeg holder fest, og har inviteret gæster, lavet dejlig mad, købt gode vine, dækket fint bord og er trukket i mit bedste tøj - så har jeg det sgu lidt stramt med, at mine gæster møder i overalls, kasket og arbejdsstøvler
Der er noget signalværdi i, at man gør sig umage, og at man trækker i stiveste puds til lejligheden. Det fortæller, at det her har jeg glædet mig til, og at jeg sætter pris på arrangementet.
Det er nemlig ikke nogen selvfølge, at man kan starte stævner - det kræver en bunke planlægning og benarbejde, sædvanligvis fra frivillige kræfter, som bruger deres dyrebare fritid på det. Den fritid, som vi andre bruger på at ride vore heste eller sidde i sofaen med benene oppe og se TV (eller være på HG). Dén arbejdsindsats kan vi godt anerkende ved at bruge en times tid på at pynte hesten og os selv, så vi kan tage os godt ud, når vi kommer til festen (stævnet).
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
Det undrede mig bare, at dommeren bemærkede det, fordi ingen af de andre dommere, der dømte de dag, sagde noget om uflettede heste
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Fester er mest festlige, hvis man gør lidt ud af det.
Dommeren har lov til at kommentere - skik følge eller land fly.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Og ja, dommeren er i sin gode ret til at kommentere på det, og jeg synes faktisk at det er fint, at han/hun gør det. Selvom det ikke er et kæmpestort stævne, så bør man stadig gøre sig umage
aug 2020
Følger: 10 Følgere: 106 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 246
Jeg kender en dame som har redet dressur stævne, uden flettet man, uden der har været nogle problemer
Flette man til stævne?