31. okt 2004 Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.021
Victors "springkarriere" muligvis slut {{forumTopicSubject}}
Stakkels, stakkels Victor...
Har lige haft dyrlæge til ham og det var mildest talt nedslående...
I går var han ikke rentgående - det var ikke meget, men der var lidt... På lige spor var der intet, ej heller på højre volte, men når vi kom på venstre volte stivede han sig af og gik ikke rent.
Normalt ville jeg have set det an et par dage, men da han i foråret havde en kodeledsforvridning og lidt problemer i ryggen ville jeg ikke tage nogle chancer. Min (tidligere) dyrlæge kunne ikke komme ud, da det ikke var akut, når hesten ikke var meget halt. Rideskolen anbefalede så en anden dyrlæge og han kom allerede i dag til middag.
Det korte af det lange er - Victor har begyndende slidgigt i venstre forben og anstrenger den dybe bøjesene, når han går. Han ville efter dyrlægens vurdering stadig kunne være dressur og tur hest, men det var tvivlsomt om han blev springhest igen.
Han skal have ringsko på forbenene for at ændre belastningen af bøjesenen og et tilskud i foderet til at hjælpe med gigten.
Lige nu står han med omslag på benet og må kun trækkes med den næste tid for derefter at skulle i langsom genoptræning igen... På onsdag kommer dyrlægen og kigger på ham igen og så må vi se hvad han siger til ham der...
Øv, hvor er det træls - holder så frygteligt meget af den hest... Rigtigt hårdt at få en så nedslående besked... Hesten elsker springningen og lever og ånder nærmest for den - der er bare ikke den samme gnist i ham, når han ikke får lov at springe... Og kan jo ikke lade være med at tænke om han kommer til at kunne holde til at gå højere dressur end nu eller det bliver for anstrengende...
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
jan 2006
Følgere: 163 Heste: 2 Emner: 800 Svar: 10.515
Min gamle hest blev aflivet som 6 årig pga slidgigt, fordi han var blevet tilredet nede i Holland. 6 år !! Det burde ikke være sådan, men han havde slidgigt i 2 ben. Min ridelærer fortalte mig at han kunne kigge på at vi red, hvor han var rengående, så kunne han kigge væk og igen kigge på os hvor han var halt ...
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
Victors "springkarriere" muligvis slut