1.717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

I tvivæ om jeg bliver for stor. I tvivæ om jeg bliver for stor.

Jeg er på udkig efter min nye bedste ven.

Jeg har kigget lidt på en pony, som jeg skal op og prøve. Den er ca. 140, og jeg er 161 og vejer 50 kg.
Ponyen er ikke den spinkle type. Jeg er sådan i tvuvl om jeg bliver for stor til den, om det kommer til at se helt forkert ud.

Jeg ved godt det kommer meget an på kropsbygningen, men kunne nogen omkring de 161 ikke vise mig nogle billeder af jer på jeres ponyer omkring de 140? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I tvivæ om jeg bliver for stor.
  • #1   19. aug 2020 Det lyder som mig og min teenage års new forest.
    Jeg er 162-165 cm og det har jeg været siden jeg var 13...
    Go for it, hvis det er det ridedyr, som dækker dine behov.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #2   19. aug 2020 Det kan man ikke sige uden at se dig på hesten. ??

• #3   19. aug 2020 Det var min gamle part. Hun var 140. Jeg er 178 og vejer 68 kg og har lange ben og lang krop. Det fungerede helt fint.

profilbillede
  • #4   19. aug 2020 Kig i Baldurs galleri. Han er 140 cm og jeg er 185 cm.

• #5   19. aug 2020 Sæt dig på hesten. Føler du dig tilpas? Godt. Bed så dine forældre tage et billede af dig på resten. Sid rank i sadlen, og få det gerne taget fra siden. Ser det ok ud på billedet, jamen så har du måske fundet dig en hest smiley

• #6   20. aug 2020 Altså jeg er 170, og min pony er 135. Han er blanding af islænder/fjordhest - og ser ikke for stor ud, da han er den brede type med godt solidt plantet ben. Jeg vejer 65 kg og han vejer 455 kg smiley

Jeg går ud fra den regel med hesten ikke må bære mere end max 20% af dens kropsvægt smiley Når jeg regner ud regner jeg altid med 15% pga så der er plads til rideudstyr også.

( 455 / 100 x 15 = 68,25 kg. = uden udstyr.) (hvis jeg regner den korrekt ud)

Og så skal du self føle dig tilpas på hesten smiley

• #8   21. aug 2020 en ting er hvad hesten kan bære osv... en anden ting er, hvis du gerne vil ride stævner - så er du nød til at have i mente om det bliver en harmonisk equipage at se på... Så du kan kun vurdere det ved at tage ud og prøve den smiley

• #9   21. aug 2020 hvis du stadig vokser (altså er barn/ung) så lad være med at købe en hest som du måske lige akkurart kan ride. For så kan du være sikker på at du bliver for stor om et par år. Når det er sagt så ejer jeg en lettere udgave af en fjordhest på 143 og oplever ingen problemer selvom jeg selv er 175 og 66kg. Er man en dygtig rytter kan man tillade sig mere end en nybegynder som måske hopper mere i sædet eller ikke følger med hesten lige så godt. Derudover skal man tænke på om hesten er i form eller ej og om den måske er ved at være gammel - for så kan den self ikke holde til lige så meget.

den eneste måde man virkeligt kan afgøre det på er at sidde på hesten og mærke om den kan bære dig ordenligt. Altså skal den ikke være påvirket af at du sidder deroppe - for så er du for stor.

• #10   21. aug 2020 Du er slet ikke for stor! Min hest er 149 cm og 455 kg, jeg er 177 cm og vejer 75 kg, og der er ingen problemer der smiley

• #11   21. aug 2020 Jeg er 26 år så tror næppe jeg vokser mere. smiley

Jeg har ikke redet i nogle år, men i mine teenager år red jeg meget. Har som sådan ikke de vilde stævner i tankerne, så skulle det kun være små lokale klub stævner. Min plan er ridning på hyggeplan men undervisning 1 gang om ugen, og en masse tur ridning smiley

• #12   21. aug 2020 Så fik jeg prøvet den.

Jeg har som sagt planer om at det skal være undervisning 1 gang i ugen, lidt hygge spring og skovture. Jeg er ikke stævne menneske og skulle jeg deltage er det for sjov og hyggens skyld ved den lokale rideskole.

Ser det helt skørt ud?
    Det skal lige siges at det er 3 år siden jeg sidst red. smiley

• #13   21. aug 2020 Så fik jeg prøvet den.

Jeg har som sagt planer om at det skal være undervisning 1 gang i ugen, lidt hygge spring og skovture. Jeg er ikke stævne menneske og skulle jeg deltage er det for sjov og hyggens skyld ved den lokale rideskole.

Ser det helt skørt ud?
    Det skal lige siges at det er 3 år siden jeg sidst red. smiley

profilbillede
  • #14   21. aug 2020

profilbillede
  • #15   21. aug 2020 Altså... i mine øjne ser det fint ud smiley

• #16   21. aug 2020 Jeg mig som sådan heller ikke for stor til den når jeg selv sidder på den. Synes den virker større når jeg først sidder på den. smiley

• #17   22. aug 2020 Hvis det er en hest, der føles godt så køb den bare

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 216
    #18   22. aug 2020 Du er helt sikkert ikke for stor - ponyen ser på galopbilledet lidt korthalset ud, og det (eller vinklen billedet er taget i..?) gør at din overkrop måske virker en anelse lang, mens I på det næste billede ser fuldstændig harmoniske ud.

Så hvis ellers det føles rigtigt, og kemien med ponyen er rigtig, så go for it.... smiley

• #19   22. aug 2020 Altså udmiddelbart synes jeg ikke at han er kort halset. smiley

profilbillede
  • #20   22. aug 2020 Hvad er han/hun for en race egentlig? smiley

• #21   22. aug 2020 Det er en blanding af en shetlænder og oldenborg. smiley smiley

• #22   23. aug 2020 I ser så fine ud sammen smiley

• Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 216
    #23   23. aug 2020 Lidt... alternativ blanding - vælger at tro at det ha' været hoppen, der var oldenborgen.... smiley smiley

Men må vi slet ikke høre, hvad du helt generelt synes om ponyen...? smiley

• #24   23. aug 2020 Så vidt jeg har forstået, så var det faktisk shetlænderen der var hoppen. smiley
    Men han var så heller ikke planlagt. smiley

Jeg synes han er en rigtig dejlig pony! Han virker lidt lille når man står ved siden af ham, men når jeg så kommer op på ham virker han pludselig meget større. Han har en lidt sjov galop som man klart skal vænne sig til, men han virker som en pony med en kæmpe personlighed! Jeg tror vi ville kunne få et godt bånd til hinanden og jeg glæder mig til at prøve ham igen og lære ham bedre at kende smiley

• #25   24. aug 2020 Det er ligesom os der rider arabere... Rid din "lille" hest med stolthed.
    Min er 153 men er meget spinkel, som de jo ofte er, men jeg er stolt af at ride på den lille lort, så fuck om han ser lille ud når man går med ham, vi er stadig et godt match.

Kommentér på:
I tvivæ om jeg bliver for stor.

Annonce