{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

Anette C
Anette C
Følger: 14 Emner: 5 Svar: 20

Dækken til sort hest {{forumTopicSubject}}

Hej Jer med dækken erfaring smiley

Mine 2 heste går i løsdrift og de vælger at stå meget inde om dagen og ude om natten....Ingen går med dækken.
Med tanke på den kommende hedebølge og insekter vil jeg høre om I kan anbefale et dækken der er særlig godt til en sort hest ?
Jeg mener at have læst noget om uv filter / fancy teknologi og varme ?
Anyway - tænker jeg at ville hjælpe min sorte dame mod insekter...
Tak for input

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til sort hest
  • #1   5. aug 2020 Adgang til skygge og vand - heste kan altså fint tåle danske sommertemperaturer.

• #2   5. aug 2020 Jeg ville heller ikke lægge dækken på medmindre det var pga insekter smiley

Selvom det er med net og uv mv bliver det altid en smule varmere med et dækken smiley

Hesten skal nu nok selv gå i skygge hvis den har behov for det smiley og så længe der er vand og skygge klarer de sig nok smiley

Og hvis det er mod insekter skal du bare gå efter et mærke som laver til den type hest du har smiley og sørg for det kun er et insekt og ikke et eksemdækken ??

• #3   5. aug 2020 Et råd som jeg har givet en anden også, hvis du vil have dækken som fungerer og beskytter i høj varme og sol — så kig mod lande som har det klima eller "værre". De har de produkter som fungerer.

Fx går en stor del af hestene i Australien med nogle specielle typer dækkener om sommeren uden at omkomme af varme.

• #4   5. aug 2020 Er der adgang til skygge og frisk drikkevand?

Evt brug en effektiv fluespray fx ultrashield.
    Så ville jeg ikke forvente at der var brug for mere.

• #5   5. aug 2020 Det der med, at det altid vil være en smule varmere under dækkenet, end hvis hesten gik uden dækken er altså ikke rigtigt. Min hoppe, har nogle, gange gået med fluedækken, og hun er faktisk varmeste, hvis hun går uden (på en varm, solrig dag), fordi hun er sort, og fordi dækkenet ikke er sort. smiley

• #6   6. aug 2020 Når hestene kan vælge at gå ind i skyggen om dagen, så ville jeg ikke lægge dækken på. Hvis du holder en ordentlig staldhygiejne (muger ud hver dag), så bør der ikke være flere insekter i stalden, end halen kan klare smiley

• #7   7. aug 2020 Hvis det er pga. dyrene også, så på med insektdækken. Der er sindssyg mange fede, åndbare dækkener med UV- og insektbeskyttelse. MEN jeg ville være meget opmærksom på størrelsen - din hest er bred. Måske XL-udgaven, der kan købes på BOT-shop kunne være et super bud? smiley Jeg har selv haft kææmpe problemer med at finde et mærke, min kan passe... og han er ikke så bred som din, tror jeg smiley

Når det er sagt, så har jeg total opgivet andet end insektdækkener- og masker. De der fluespray virker altså ikke særligt godt - og hvis de gør, mon så ikke, der er noget giftigt stads i? Det kommer slet ikke i nærheden af min hest - jeg bruger dækkenerne. Det virker! smiley

Kommentér på:
Dækken til sort hest

Annonce