fik eneundervisning igår 'ss' fik eneundervisning igår 'ss'
ja jeg har bestemt mig for at gøre noget ved dressuren..
så ud over at skulle deltage i et dressur kursus til 1250 kr.. har jeg nu valgt at invistere i nogle enetimer... da isabellas temperement ikke rigtig passer mit for tiden (nu begynder jeg at forlange noget, og det passer hende ikke)..
så igår havde jeg første ene undervisning..
først prøvede min underviser hende lidt i skridt og trav og sagde at hun er meget god i munden.. men skal lære at reagere med det samme på mine schenkler (fordi jeg er for blid)..
Hun skal også læære at acceptere en konstant tøjlekontakt (har jeg aldrig villet fordi jeg føler jeg er for urolig og for hård i hånden)..
men underviseren siger jeg ikke er hård i hånden selvom den er urolig..
så vi trænede at få hende dyyyyyybt i skridten (jeg skridtede kun på hende igår, vi starter 100% forfra)..
og så skulle vi lige forsøge noget.. da hun så gik dyyyybt, skulle jeg prøve at presse med begge mine schenkler.. for min underviser ville se om hun hiver hovedet op, eller strækker sig endnu mere..
og mon ikke min lille pruh strakte sig endnu mere???
For en gangs skyld steg jeg ikke grædende af hende efter en dressur ridning...
så mon ikke det går lidt fremad nu..
idag skal jeg lige på et "børne hold" og ride undervisning... da jeg bedre kan styre mit temperement når der er nogen som kigger (ikke fordi jeg tæsker hende, for bruger ikkke pisk.. men jeg bliver hidsig når hun ikke høre efter)
så idag skal jeg ride på børnehold 'ss'
spændende..
Min underviser sagde også at hun er meget lærenem.. og hurtigt fatter hvordan hun skal bruge ryggen rigtig.. og hun bliver rigtig lækker når jeg lære at ride rigtigt 'ss'
nov 2004
Følger: 92 Følgere: 82 Heste: 5 Emner: 532 Svar: 2.121
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 284 Svar: 6.327
fik eneundervisning igår 'ss'