{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Min hest har et adfærdsproblem {{forumTopicSubject}}

Jeg undskylder på forhånd hvis det er forkert postet

Jeg er næsten sikker på at Niko har et mindre problem - i folden har han lavet en elipse formet volte, som han traver og skridter i dagligt! Det er noget han kun gør i den ene fold, men alligevel - jeg tror han har traumer over en skridtmaskine - eller hvad kan der være galt med ham?

//Lovise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest har et adfærdsproblem
  • #1   28. aug 2007 han går kun sammen med Polly, og hun er vist den eneste af dem der er i risiko gruppen for at blive stresset, da hun løber med ham(hun er stokhalt pga spat)

Det er de samme rutiner vi har haft i den måned jeg har haft ham, han for mad mm på de samme tidspunkter... De har to folde af skifte mellem

• #2   28. aug 2007 Havde selv en hest som gjorde det, specielt når der var bremser efter hende. Så løb hun rundt på en stor volte og lavede et dybt spor i jorden, nærmest ligesom hovslaget i en ridehal. Tror det var fordi hun var stresset over at der var fluer og bremser efter hende. Så det kan godt være din hest gør det pga stress, som Camilla også siger.

• #3   28. aug 2007 problemet er, at der ikke er nok græs til dm hvis de kun har den ene fold - det ville fungere ok hvis de havde hver deres fold(der er en grusvej mellem foldene) men Niko vil ikke gå på sin egen fold, da han så konstant står og kalder på Polly og hun svare jo....

• #4   28. aug 2007 hej
    vi har heldigvis aldrig haft de problemer, men vil give Camilla ret, det kan opstå, men så har hesten ofte et meget lille selvværd, den tror ikke på at den kan klare sig selv, og det kan der arbejdes med, ofte med stor glæde for alle parter.

Anita W

• #5   28. aug 2007 tjaa nu skulle hans hverdag da efterhånden ligne en rutine/vane for ham

Men jeg takker for hjælpen

• #6   28. aug 2007 hej igen
    rutiner er jo lig med tryghed, det er fint, men man skal jo også huske at udfordre lidt, ellers får man det svært til stævner m.m.
    du kan prøve langsom at skille polly og ham ad, så de går på fold lige ved siden af hinanden, hvis det er muligt, ellers kan du gå korte ture, med dem hver for sig, så de finder ud af,at den anden kommer tilbage igen.
    Så holder de op med at kalde.
    men hvis de kun kalder er det vel ikke så slemt, det at de laver en rande i folden, er meget normalt, bare det ikke ligner en tvanks handling.

Anita W

• #7   28. aug 2007 så langt er vi allerede kommet anita... første gang jeg red på banen med han(200 m væk) lavede han ikke andet and at vrinske og nu kan jeg uden problemer ride tur på ham... nu der kalder han når jeg trækker ham ud i folden, det er jo normalt... men hvis de kan se hinanden men ikke er sammen vriknsker han hele tiden :S

• #8   29. aug 2007 Det er stress.. har selv en hest med tendens til stress og hun kan også finde på at vandre.. Du har jo kun haft hesten i en måned.. måske er den bare ikke faldet rigtig til endnu.. Eller måske er der noget der har ændret sig meget i forhold til hvordan den havde det hos den gamle ejer og derfor stresser den..
    Jeg kan slet ikke se ideen med at du vil dele dem på hver deres fold.. heste er flok dye og bør gå sammen med mindst en anden hest.. at stille ham alene vil sikker også kun øge stressen..

• #9   29. aug 2007 Det skal lige siges, at hvis ikke du er oplyst om den er boks/markvandre er det en alvorlig fejl.
    Det er ikke sikkert den har gjort det ved sælger, men det er ikke normalt en hest "bare" begynder på det.
    Jeg har selv en der er vandre, og når hun først er begyndt, så er det ikke altid hun kan få sig selv ud af den tranceligende tilstand hun er i.

• #10   29. aug 2007 Signe : Hun har ikke adskilt den. De har bare to folde at gå i. Hvilket jo er fint nok.

• #11   29. aug 2007 min Miss Dixie, gør det kun
    hvis hun går alene ( hvis de andre heste er blevet hentet.)
    så løber hun frem og tilbage, indtil jeg kommer

• #12   29. aug 2007 Kine: Nej men hun skriver at hun gerne ville have dem på hver sin fold, men det kan den ikke.. det er det jeg ikke forstår, hvorfor hun vil have dem på hver sin fold..

• #13   29. aug 2007 nej de skal gå sammen

• #14   31. aug 2007
    det kan godt sige dig . det er ensomhedstegn .. !
    min en hest gør det også... men så snart den ´s
    veninde er der ,så gør den det ikke så meget
    enda har de gjort det samme .. gået en samme volte

men du kan afhjælpe det ved at ungå at den går i en
    fold
    ofte har det ikke noget med at gører at den er alen
    men at den mangler en bestemt ven .. som den savner
    og det kan jeg godt sige .. for det er ikke lige meget vem den går samme med .. også selvom den måske går
    samme med ander heste ..så er det en særlig adfærd den gør ..og du vil også se at det er den samme vej den går
    den vender ikke om og går den anden vej ..det er samme vej og i samme tempo ...
    du er velkomme at skrivet til mig
    med venligst hilsen nat

Kommentér på:
Min hest har et adfærdsproblem

Annonce