938 visninger
|
Oprettet:
Ny trailer - måske.. {{forumTopicSubject}}
Da min gamle trailer trænger til en kærlig hånd, og jeg ikke kan lave det selv, så går jeg og leger lidt med tanken om at købe en ny / anden.
Hvis jeg skal have en ny/anden så vil jeg gerne have lav egenvægt og plads til 1 hest (600kg).
Jeg må kun trække en hest med min bil og det vil også være nemmere ved næste bilkøb, med hensyn til hvad bilen kan trække.
Hvilke trailer er der med lav egenvægt?
Erfaringer med 1 heste- el 1½ hestestrailer?
Jeg køre sjælden langt max 1 time hjemmefra. Køre på skovtur, til stævner og andre ting hvor hesten skal med. (kørsel 3 til 4 gange om mrd)
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Min hest er dog også kun 170 kg og min bil må trække 1200 kg, så jeg er i den lille ende af skalaen
Ellers har jeg kørt med en gammel Variant-ponytrailer (2-heste). Den er min bil meget mere glad for, for den vejer ingenting. Jeg synes også den er nemmere at køre med, fordi den ikke er bredere end bilen. Det er nemmere at overhale en snegl på motorvejen (ja, har mødt flere der kører 65-70 km/t) og se hvor lang en kø man samler, fordi man kan se forbi traileren. Jeg tænker at 1-hestes trailere må have samme fordel. Jeg har også kørt med Varianten i blæsevejr en dag hvor flere andre ikke kørte, det var ikke nær stormvejr bare kraftig blæst. Det klarede den fint, jeg mærkede næsten intet.
Jeg er mest på leje/lån, fordi jeg ikke er rig nok til andet, og har set temmelig mange fine trailere med rimelig lav egenvægt - men de er ofte på 2000 kg og mit kørekort+bil må ikke køre med højere totalvægt end 1600 kg. Derfor har jeg ikke sat mig så meget ind i hvem der ellers er gode, men jeg tænker at de fleste kan vejes ned.
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Går nemlig også og overvejer at købe trailer. Det vil så være helt nyt for mig og jeg vil jo så også tage trailerkort. Jeg vil dog stadig gerne have en lille letvægtstrailer som jeg gerne ville have skulle kunne køres med UDEN trailerkort.
Jeg har altid undret mig over 1,5 hestes trailere. Hvad betyder det egentligt? Vil det sige at man godt må have 2 heste/ponyer med, men at der er små med plads?
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.646
Vi bruger også mest traileren til alt muligt andet end til hestene. Den er genial til genbrugsstationen, da vi ikke skal binde noget før vi køre. Til lang last fra byggemarkedet og til, at flytte møbler i.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Hvis traileren har lav egenvægt, så er udvalget af biler der må trække den større.
Jeg har trailerkort, så jeg behøver ikke veje den ned.
Den trailer jeg har nu, har en egenvægt på 775kg, og med 600kg hest bliver det til 1375kg...
Jeg vil gerne ned mellem 1250kg til 1300 kg, og det er ikke muligt at hesten lige smider 100kg :P
okt 2010
Hvis traileren har lav egenvægt, så er udvalget af biler der må trække den større.
Jeg har trailerkort, så jeg behøver ikke veje den ned.
Den trailer jeg har nu, har en egenvægt på 775kg, og med 600kg hest bliver det til 1375kg...
Jeg vil gerne ned mellem 1250kg til 1300 kg, og det er ikke muligt at hesten lige smider 100kg :P
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvad er halvanden heste?
Enten kan der være to, eller også kan der ikke?
apr 2011
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
okt 2010
Men den er bredere end en 1 hestes, og har større sporvidde, hvilket giver bedre balance - vejgreb.
Tænker at der er plads til 2 ponyer i en 1 1/2 trailer.
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 148
apr 2011
Det var en generel undren. Er nemlig stødt på formuleringen i min søgen på letvægtstrailere.
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 95
Og tænker 1,5 hest måske er en hest + pony eller hest + føl.
okt 2010
Det er også kun for at komme lidt ned i vægt, og jeg køre kun med en hest, da jeg ikke har en bil der må trække 2...
Ny trailer - måske..