{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.106 visninger | Oprettet:

Irritation over HG's udvikling {{forumTopicSubject}}

Jeg holder mig generelt langt fra debatter og emner i forum, men til tider bliver jeg så harm, at jeg simpelthen bliver nødt til at bryde ind. Jeg læser alle kommentarer igennem i et indlæg, men i frygt for at have en mening, der ikke just passer ind, gør at jeg holder mig fra at give mit besyv med.

De problemer, som før har været omtalt på HG, mener jeg simpelthen skyldes for mange børn, der skriver i tide og utide.

I markedet er der set 12-årige. der sætter andre brugeres heste til salg ! Jeg var blevet stiktosset, hvis jeg var blandt de hestejere, som pludselig kunne se min hest til salg herinde.

Der er ydermere i markedet set børn/unge, der sætter en masse heste til salg - der er intet nr. og man kan ikke komme i kontakt med ejer og priserne virker noget utroværdige, så disse annoncørers pålidelighed kan der vel nok sættes stort spørgsmålstegn ved.

Ikke desto mindre deltog jeg igår i en debat om aflivning af hest (hvadend det var sprøjte, skud eller slagtning) og da jeg udtrykker min holdning - ja, så bliver jeg bedt om at holde kæft af en 11-årig!

Ikke desto mindre påpegede jeg at det var svært at sige at DV'en var en race, da den rent teknisk er et avlsforbund og i netop dette emne galt det om at argumentere for yndlings-racen. Det endte i en stor vanvittig diskussion og det endte med at jeg ødelagde indlægget (det må I undskylde) ifølge debattørerne. Også herblev jeg bedt om at holde kæft af en 10-årig.

Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal sætte aldersbegrænsning på herinde, men mener at det er svært at opretholde respekten (til tider accept) for de mindre brugere. Der bliver dagligt oprettet gode indlæg, men for de fleste er der kun tale om "sjov" og "hygge", og ikke den seriøse debat, som man rent faktisk kunne være blevet klogere af.

Udover det, så er jeg træt af at brugere gang på gang skriver beskeder om at jeg skal støtte dem i deres udfordringer og bla. bla bla. Jeg deltager ikke selv i udfordringer og kan sagtens forstå at de HG-brugere, som ikke længere ønsker at deltage pga. de meget unfair fordelinger af stemmer og karaktergivninger, trækker i land i mange andre sammenhænge.

Mit indlæg her, har jeg ikke oprettet for at genoptage diskussionerne, men blot for at tilkendegive min forargelse over måden, som galleriet efterhånden fungerer på. Jeg er dagligt herinde, og synes selvfølgelig at det er en fremragende idé - det er bare ærgerligt, at det hele skal være så useriøst og "hyggeligt".

Så til dem, der ikke gad eller kunne læse mit indlæg færdigt :

DET ER IKKE FOR AT GENOPSTARTE DE NÆVNTE DISKUSSIONER !

Mvh. Louise S. Korfitzen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Irritation over HG's udvikling
  • #1   26. aug 2007 Alvor - Gå til HN
    Sjov - Bliv på HG

smiley

• #2   26. aug 2007 Jeg er MEGET enig.
    - Og på en måde synes jeg faktisk at det ville være en god idé at sætte en aldersgrænse.

• #3   26. aug 2007 hold da op helt op, jeg kan godt forstå dig.. smiley så meget sidder jeg ikk herinde, så har ikk lagt mærke til det.. men det md de små der sætter andres heste til sald skulle smides ud efter min meneing.

kan virkelig godt forstå dig..

• #4   26. aug 2007 PS/Nille !:
    Problemet er bare at folk kommer ind alligevel, selvom de ikke opfylder aldersgrænsen.

• #5   26. aug 2007 Jeg kan kun sige at jeg er 100% enig i hvad du skriver.
    - Jeg mener også at der skal noget aldergrænse på.

• #6   26. aug 2007 NRV:

Ja, det er også det. Derfor synes jeg heller ik at det kunne være en 100% god løsning.

• #7   26. aug 2007 Jeg er meget enig. Jeg holder mig også selv væk fra debatter, for der er mange der ikke kan tåle at høre en mening, der ikke er efter deres.

• #8   26. aug 2007 LineZ • Stald Zederkof • : Jeg synes det er frustrerende at du som 18 års, synes det er ok, at ALT skal være sjov og har jeg ikke den samme mening som dig eller lignende, ja, så bliver jeg overvældet med diverse svinerier, der intet har med indlægget at gøre.

Måske skulle HG deles op? Det er nok meget urealistisk, men det kunne være en løsning. En for dem, som ønsker at få noget ud af galleriet og dets funktioner - og dem, der kun vil have det "sjovt" ved at sætte andres heste til slag mm.

• #9   26. aug 2007 Jeg synes den burde være 12 år, og op efter (hvilket den er på en del andre sider også).

s:

• #10   26. aug 2007 Iben E :

Lige præcis - HG er jo en kanon side - det er kun en stor del af brugerne, som den er gal med. Det er da ærgerligt at man ikke kan dele sin mening uden at blive haglet ned af mindre brugere (og ja, så er der jo også andre - jævnfør længere oppe)

• #11   26. aug 2007 Louise:
    Problemet er bare at voksne kan være ligeså barnlig som en 11 årig.
    Men HN er sgu langt fra alvor. Voksne omkring de 30 opfører sig som små pattebørn, og sviner alt og alle til.

• #12   26. aug 2007 LineZ • Stald Zederkof • : som overskriften meget tydeligt indikerer, så er jeg irriteret. Du har ret i at en debat er til for at diskutere forskellige slags synspunkter - men det er sjældent tilfældet at man rent faktisk får lov til at have en mening, der ikke matcher opretterens.

Desuden er det ikke mit arbejde at underrette dig, når andre folk sætter andres heste til salg - det har der været, og uanset om du har set det eller ej, ja - så sker det!

Er jeg barnlig? Ja, for jeg skriver jo i andres markedsannonver, at jeg synes de har en pæn hest, men hverken har råd eller plads. Er det ikke barnligt at oprette så meningsløs en kommentar?

• #13   26. aug 2007 kan kun være engi med tråd-starteren... jeg har den sidste tid tænkt meget over det. Syntes det er træls at man bliver bedt om at lukke røven bare fordi man ikke har samme mening som en på 10 år.

hvis jeg fx har givet en hest lav eller middel til en på 10 år har jeg flere gange fået en privat besked om at jeg bare har af at ændre den til høj eller slette den.

Alle heste er jo smukke på deres måde, derfor bedømmer jeg ikke efter hesten, men efter de billeder folk har. om de er i god kvalitet, og der er mange forskellige.

• #14   26. aug 2007 LineZ • Stald Zederkof • : Jeg synes ikke du svarer på mit spørgsmål?

Jeg kan ikke alde mig irritere over små-ting, som du nu nævner, men mere at der er nogen, som altid ødelægger galleriets funktioner. (jeg blev så selv gjort til sådan en igår ..)

• #15   26. aug 2007 Tror ikke rigtig på at det hjælper at dele siden op i alders grænser, da det er et holdnings spørgsmål. En 10 årig kan være lige så sød, og voksen og skrive med som en på 30.

Nogen folk her inde, har jeg også lagt mærke til, har meget korte lunter, og brænder af hvis man ikke er enig, men jeg syntes ikke det er fortallet der gør det.

Tror den eneste løsning, vil være at ligge en udstemning på den bruger der er problemet. Så hvis det er gentagende gange, bliver personen jo smidt ud, det er der for udstemningssystemet er der.

• #16   26. aug 2007 LineZ: Jamen som PS/Nille siger så omkring 12års alderen. Har oplevet herinde at en af mine veninder for lidt tid siden satte sin pony tilsalg, på markedet.
    2 personer herinde haglede hende så fuldstændig ned, de kendte vidst ponyen, og syns bare det var så skide synd at hun solgte. Min veninde ville gerne videre i ridningen hvilket hun ikke kunne komme med ponyen. De haglede hende så meget ned.

- Det er jo slet ikke nødvendigt?
    Nogle personer i 'lav' alder herinde er seriøse omkring tingene.

Det er så super latterligt at folk skal hagles ned.
    Man må jo slet ikke have nogle meninger herinde?
    Hvis man nu fx stiller et spørgsmål. Så kommer 'de kloge' og syns folk er super latterlige pga det spørgsmål de stiller, hvis det er enkelt. Men mange spørgsmål er jo ikke enkle for alle.

Mange gange beder folk om andres meninger.
    Hvis man så kommer med sin mening, så ender man jo med at gøre ejeren af indlægget tosset! - Men ejeren af indlægget bad jo for søren om andres meninger?

Også sker det at folk opretter andet. Fx siger: Jeg kan tåle kritik! - Men hvor det viser sig at personen IKKE kan tåle kritik.

Altså .. det er jo ikke nødvendigt?
    ...

Allimac: På HN hagles man også ned. Til tider er det værre end herinde.

• #17   26. aug 2007 Kristina ¤Team Jetsmark¤ M : Ja, præcis. Derfor giver jeg slet ikke karakterer mere og deltager ikke i udfordringer, hvis det er på de vilkår, det skal køre.

Det er da utroligt at 10-årige truer én og skriver hold kæft til en. Der må sidde nogle rigtig dårlige forældre ude i de hjem, hvor beskederne bliver skrevet!

• #18   26. aug 2007 Men syntes nu også det er træls at blive høvlet ned. Syntes nu ikke jeg har opelvet det så tit.

• #19   26. aug 2007 jeg ved ikke om aldersgrense er god ide for derfindes jo ogsa seriose brugere pa ni eller sadan noget og nogen gange er det ogsa nokle pa 13 14 ar der lukker masser af l**t ud (jeg gor det ogsa selv nogengange) men jeg er ivertifald enig med dig

• #20   26. aug 2007 kan sgu godt forstå dig.
    var oggås lige i markedet og en pony skulle sælges for en , og alle kritiserede prisen og sagde at hunn var til grin at sælge den så dyrt. og det var jo ikke hendes hest eller noget?
    synes virkelig man skal tænke sig om før man handler.

• #21   26. aug 2007 jamen jeg er meget enig med dig. omvendt må de forældrer der har børn på den alder og taler på den måde være meget flove over at de har begået en brøler i deres opdragelse.

omvendt tror børnene os de er evigt seje hvis de taler på den måde til en ja jeg kan kun rulle øjne og tænke gud fri mig vel for en flok idioter :o)

• #22   26. aug 2007 jeg vil godt bryde ind og sige, at HG ikke behøves at være en stor børnehave. Jeg synes, det er dejligt at her er liv og glade dage, men folk skal også kunne komme og spørge om noget i håb om et seriøst og hjælpsomt svar. Man skal kunne skelne mellem sjov og alvor, og HG bør være en blanding. Jeg er glad for HG, jeg har fået nogle gode kontakter herinde fra, som jeg godt kan lide at snakke med, men derfor skal det også være muligt at snakke seriøst. Det at oprette falske markedsannoncer hører ingen steder hjemme og er utrolig barnligt og lavt. Hævnkarrakterer ligeledes. Her er dog så stort et personligheds- og aldersomfang, at det ikke kan undgås, men dog begrænses. Alt skal ikke gå op i hat og briller.

• #23   26. aug 2007
    LineZ • Stald Zederkof • : Det er skam forældrene, der står til ansvar. Juridisk er der ingen tvivl - alt hvad børnene laver, uanset om det er på HG eller på gaden, så skal forældrene stå til ansvar.

Og ligesom Sabrina siger, så må der godtnok være nogle meget "dårlige" forældre bag de børn, som sidder og opfører sig sådan.

Hende, der bad mig om at hold ekæft fordi jeg - tilsyneladende - ikke havde noget pænt at sige (jeg argumenterede for slagtning og sprøjte) havde blot været uenig med at DV altså var et avlsforbund og ikke en race og derfor mente hun at jeg ikke måtte sige noget fremover.

• #24   26. aug 2007 Tenna:

Kunne ikke have skrevet det bedre selv.
    110% enig!

• #25   26. aug 2007 Jeg er enig med Louise. Jeg bliver også tit kaldt for dyreplager af små piger, hvis jeg ikke har samme mening. -engang fordi jeg har en 1'er pony klasset op til hest. smiley

Jeg giver heller ikke karakterer mere fordi det eneste man får tilbage for at sige sin mening er lort eller HVAD MED DIG SELV HVA!!1!!!!

• #26   26. aug 2007 jeg har også kontaktet HjælpeA. pga jeg flere gange har set folk som ikke kan holde en sober tone over for hinanden. Jeg syntes det kunne være fint med en opdeling herinde, måske hvor alderen deles ved 18år. Jeg syntes der er alt for mange unge som ikke tager siden seriøs.

• #27   26. aug 2007 Hippie Hest .

Syntes det er noget mærkeligt noget og skrive. Som jeg ser det er det netop derfor at hun skriver indlæget - forde ikke alle har ret til deres mening. Og alle har netop ret til deres mening uden og bliver høvlet. Ikke at jeg mener at det du gør er at høvle hende men, du siger hun ikke har ret til sin mening som hun udtrykker gennem dette indlæg... det hendes sag om hun vil skrive dette indlæg eller ej.

• #28   26. aug 2007 Hippie Hest . Når flere 10-11 årige beder mig om at holde kæft, da jeg går ind for slagtning da der for hesten ingen forskel er den ene død eller anden død, jo, så bliver jeg irriteret på den manglende seriøsitet og forståelse på hestem som et dyr. Desuden synes jeg det er forargerligt, at du ikke mener at jeg har ret til at udtrykke min irritation over de nævnte problemstillinger. Du har ikke hørt om ytringsfrihed uden diskrimination?

• #29   26. aug 2007 Vil ikke deltage i denne debat...

Men folk skal tale pænt til hinanden, uanset alder og forskelleige meninger.

Føler man, at tonen ikke er pæn, bør man kontakte en HAer med link til pågældende situation. smiley

• #31   26. aug 2007 maja l
    synes ikke det ersadan en god ide med aldersgrensen for sasidder de seriose under 18 med dem var der kun laver l**t herinde og det er jo ikke lige sjovt for os sa...vis du forstar hvad jeg mener

• #32   26. aug 2007 LineZ • Stald Zederkof • : TAK !!! Derfor kan man heller ikke sige, at DV er en yndlingsracer, da de optager mange racer og kombinerer disse for netop at opnå de avlsformål, som de forsøger at fremavle. Prøv at læs indlægget igennem (det hedder noget med "bedste race" eller sådan).

Men jeg blev altså haglet ned pga. det.

• #33   26. aug 2007 det heder vist bare race jegvar nemlig ogsa med

• #34   26. aug 2007 HG ville være et kedeligt sted hvis alle var så seriøse..

Men jeg kan ikke være mere enig i at det er dybt godnat, at svine andre til, give hævnkarkatere, og oprette falske markedsannoncer ;D

• #35   26. aug 2007 Jeg mener ikke man skal sætte aldersbegrænsning på HG, for mange 12-13 årige er meget mere ansvarsbevidste og pæne i sproget end dem, der er ældre. Og så kan du altså ikke stemple folk på alderen smiley
    Og hvad er det for noget med at her ikke må være sjov og hygge? Det her er en side hvor du kan vise din hest frem for andre, snakke om alt mellem himmel og jord, ikke nødvendigvis noget, man skal lære af. Det er langt fra de fleste der er herinde, fordi de gerne vil gå i skole i fritiden, vel? smiley Og hvis du med "hygge og sjov" mener at folk sætter andres heste til salg, så forstår du da ikke de begreber. Det er en meget, meget lille del af brugerne herinde, som opfatter det som sjov. Med sjov menes der, at man fortæller hinanden oplevelser, hvad man har lavet med sin hest, i det hele taget snakker man bare om alt. Så jeg er ikke enig med dig. (;

• #36   26. aug 2007 Hux ' : Hvem har sagt at der ikke må være sjov, og at det ikke må være hyggeligt herinde? Det er kun dig! Det er en lille procendel af indlæggene, som er noget man kan lære af. Det er selvfølgelig fuldt forståeligt at HG er blevet et fristed, hvor de kan nyde deres interesse med andre.

Jeg stempler skam ikke - jeg nævner blot mine dårlige oplevelser, og de har bemærkelsesværdigt nok mest været med 10-12 årige, der skriver "hold kæft" til mig. Det er ikke sjovt og det er bestemt heller ikke seriøst. Hvad er det for en kutyme at have?

• #37   26. aug 2007 Inden du laver sådan en debat syns jeg måske du burde se lidt nærmere på din egen opførsel i går. Selvfølgelig er der mange af de ting i denne debat jeg er helt enig med dig om ang. marked osv.

MEN

Jeg var selv med i debatten i går om yndlingskonkurrenceracer.

Hvor flere skriver at de godt kan lide DV og DSP fordi sådan og sådan.

Du braser ind i en hyggeig debat og skriver "DET ER IKKE EN RACE". gang på gang. Selvom folk i denne debat udmærket godt ved at disse to ikke er racer men avlsforbund.

Det er da helt iorden at gøre folk opmærksomme på dette, men det er MÅDEN på det, og med din måde synes jeg ærlig talt at den kommentar fra den 10-årige var helt berettiget.

At du derudover diskriminerer folk som er yngre end dig selv forstår jeg simpelthen ikke!
    Jeg er personligt SÅ træt af at se gang på gang at de mindste herinde skal svines til og genereliseres. For selvfølgelig er der nogle virkelig barnlige 10årige, men der er mindst lige så mange der ikke er...............................................
    jeg tror at forskellen på mindre og de ældre herinde er at de yngre skriver direkte hvad de tænker og de ældre skriver det indirekte. Så kan det diskuteres hvad der er bedst.....

smiley

• #38   26. aug 2007 Jeg har nu den holdning at når folk beder en om at holde kæft i en debat, så er det for det meste fordi de ikke kan debattere imod, og derfor ikke kan spille smarte. Det gælder både de yngre, men så sandlig også de ældre brugere.

• #39   26. aug 2007 Jeg svarer lidt på svarene dernedad smiley

<b>Louise K</b>

Ja... der er desværre nogle kedelige tendenser herinde på Hestegalleri.dk, og en del af dem har været her altid og vil altid være her.
    Disse problemer skyldes efter min mening ikke en stor mængde unge brugere, men en masse brugere der ikke forstår hinandens sprog, og der er det store problem med HG at vi ikke har nogle smileys til at understrege vores humør når vi skriver.
    Det er klart at nogle problemer skyldes alderen, men det er ikke fordi den ene er yngre end den anden og derfor er dummere, eller fordi den anden er ældre og er en betterwisser. Dette skyldes i de fleste tilfælde hvordan man skriver tingene. Jeg ved selv at jeg skriver tingene i noget der måske kan virke hårdt, men det er sjældent jeg mener det på den måde som det måske bliver opfattet af modtager. Andre gange er det så mig der misforstår det yngre brugere har skrevet, fordi deres sprog for mig godt kan virke som udtryk for en "jeg-er-ung-og-ufejlbarlig"-holdning. Det er ikke sikkert at vedkommende mener det på den måde, men det kan måske blive opfattet sådan.

Jeg har dog ikke tænkt mig at ændre på den måde jeg skriver på, for det er en del af min måde at udtrykke mig på. Men jeg overvejer kraftigt hvilke personer jeg gider diskutere med. Der er nogle som jeg vælger helt at ignorere, og hvis personer de går "for langt" så stopper jeg med at skrive.

Seriøse debatter har der skam været, og kommer også af og til. Problemet er bare (og det er min mening) at de hurtigt dør fordi folk ikke formår at sætte sig ind i sagerne. Men hvis du savner seriøsitet, hvorfor ser man dig så ikke arbejde for at få det herind???

Mht. beskederne så er løsningen på dit problem vel ikke værre end at det er til at løse med ændringer i dit filtersystem smiley Selv skriver jeg nej tilbage, hvis det forekommer. Unfair fordelinger i udfordringerne. Herre Gud, dette er jo kun en virtuel verden smiley

Aldergrænse synes jeg er en meget dårlig idé, det her skal være et sted for alle. Vil man have en voksengruppe er der jo rig mulighed for dannelsen af sådan en smiley Så kan I jo vælge hvem I gider lege med smiley

Jo... jeg synes også der mangler seriøsitet, men der er heldigvis så mange andre steder at smutte hen. Men hvis man lader sig skræmme af det lidt hårde sprog her, så overlever man daikke længe i debatterne på HN.

Mht. dit svar i din tråd. Efter min mening så gør du alle de ting som du selv bandlyser.

<b>' I L U™ .</b>
    Jeg synes ikke 12 år et godt sted at sætte alderen. For min erfaring herinde fra siger mig at dem der er demest mobsede er piger i alderen 10-20 år.

<b>Tenna * Venus Doom *</b>
    Det lyder som om du har en mening der er meget lig min. problemet er bare at mange af de brugere der formåede at lave en debat er forsvundet herfra. jeg ved fx at Anja R var rigtig dygtig til den slags.

<b>Marie-Louise - undervisning tilbydes .
    Hjælpe-Administrator</b>
    Det ville jeg jo have sagt smiley

<b>Hippie Hest </b>
    Ja... Lad os alle tage en mensatest, og alle der har en IQ på over 130 må lege med smiley

• #40   26. aug 2007 Hippie hest forstår at udtrykke sin mening på en guddommelig måde ;P

Enig ;D

• #41   26. aug 2007 <b>Camilse</b>
    Møgalfen var også god til det, men hun er heller ikke særlig aktiv længere.. Det virker som om, folk er blevet bange for at lave en seriøs debat (medmindre det omhandler måden at snakke på, så er folk ikke blege for at oprette 140 emner, hvor de pudser glorien) fordi sproget herinde er blevet så slemt. Og fordi det er blevet så slemt, så er folk blevet mere bundet til smileyerne og alle de lalleglade indlæg, fordi så undgår de lettest muligt at blive set sure på. Eller havnet midt i en for andre spændende debat, men som de måske ikke kan forsvare deres synspunkter i.

• #42   26. aug 2007 Endnu en gang enig med dig, Tenna.

Jeg synes virkelig at der er kommet mange indlæg hvor der bare står:
    "Lålålåålålåål. Jeg keder mig. Min banan hedder Oliva.
    Ej undskyld, jeg er bare hybber."
    (Det er efterhånden de samme der opretter konstant)

GRR! Ja okay, så opret et indlæg, som i kalder "hyggesnak" eller lign., og skriv det derinde. Så er det jo samlet. SMART!? Ö

Og hvis man bare er en smule seriøs inde i nogle få indlæg, kan man nemt blive stemplet som snob eller 'kedelig' s:
    - Dog heldigvis LANGT FRA alle er sådan - heldigvis.

• #43   26. aug 2007 PS/Nille !

Præcis! Det var sjovt nok, dengang det forekom sjældnere. Nu giver det absolut intet mening, og meget af det bør slet ikke kaldes humor, hvis du spørger mig. Men sådan er vi jo så vidt forskellige.. jeg har bare svært ved at se det sjove i en gylden æbleskræl, der hedder Børge, eller hvad det nu drejer sig om.

• #44   26. aug 2007 Hippie Hest : Har du læst hele indlægget og dets besvarelser? For så forstod du måske også parenteserne. Jeg undskyldte for igår, men mener stadig det er irrelevant at bede om en præcisering, hvor man så svarer "pluralis".

Hippie Hest: Ydermere .... undersøg hvor mange gange jeg har givet karakterer? Jeg bliver netop høvlet ned af dig - og det var ikke derfor jeg oprettede indlægget, så jeg vil godt påstå - og stå ved - at du er netop blandt de omtalte i første afsnit.

Intelligenstest; yes, sir! Det var faktisk ikke ringe.. (men næppe aktuelt).

HG, ja, jeg synes som sagt det er en fremragende idé, og der skal selvfølgelig være tid til masser af sjov og hygge for dem, der søger dette. MEN det skal også være muligt at finde seriøse svar og andres meninger end sin egen. Du er ikke ening med mig HIPPIE HEST og derfor udtaler du dig om min selvudvikling og tolerance (for hvilken, der ikke kan forklares ud fra den meget forvirrende sammensætning). Jeg må indrømme at den behandling, som man får her - den ville aldrig gå ansigt til ansigt uden blå øjne mm.

JEG er stadig af den opfattelse, at det er dybt useriøst, barnligt og ikke misvisende at der sættes falske annoncer på markedet, hvor hestene enten er "stjålet" eller absolut ikke eksisterer som salgsheste. At det så er 10-12 årige er jo nok bare et tilfælde, da de jo er lige så voksne som alle andre herinde på HG (sådan, som HIPPIE HEST ønsker at høre det - det er ikke min opfattelse).

Det er nok også bare et tilfælde at jeg gentagne gange er blevet bedt om at "holde kæft" under flere debatter (jævnfør længere oppe) af 10-12 årige.

Desuden så ved alle 10-12 årige jo at DV er et avlsforbund - og derfor kalder deres yndlingsrace en DV?! Meget ulogisk - og når man forsøger at påpege at det er direkte ukorrekt, så skal man bare holde kæft, fordi jeg ødelægger tråden. Yea, right - så opretholder vi da blot uvidenhed, og det er jo sundt. (Ironi).

• #45   26. aug 2007 Ulle . : At henvise til et andet sted, det er jo præcis pointen i indlægget - du kan ikke engang argumentere og spiller bare smart. Hvorfor kommer du med sådan en kommentar? Skulle du så ikke bare læse indlægget igennem og tænke "Okay .." uden at kommenetere, hvis du intet relevant har at sige?

• #46   26. aug 2007 Tenna

Nemlig! Tror egentlig kun, at det er dem selv, der synes de er sjove.
    Endnu et indlæg, der kan give mig hovedpine, er dem med at opnå et antal beskeder i et indlæg! Det er altså ikk ligefrem relevant at oprette et indlæg om, dog er der ik så mange af disse indlæg smiley

Men alså.. De indlæg er IKKE hygge! - efter min mening.

• #47   26. aug 2007 Jeg er godt klar over, at det her indlæg er en skrue uden ende. Jeg er forarget over folks reaktioner gang på gang - og de samme folk og deres efterhånden møgirriterende og evige kritik sidder nu og høvler mig, som opretter, da jeg påpeger de problemstillinger, som rent faktisk eksisterer for os, der også gerne ville have brugt HG som andet end et sted, hvor det hele handler om fis og ballade.

• #48   26. aug 2007 Jeg må indrømme, at jeg er enig med Hippie Hest.

Synes dette indlæg er barnligt og langt ude.

• #49   26. aug 2007 Nille

Kan de hygge sig, så er det skam i orden.. det er måske også en smagssag, jeg mener bare, der nogle gange er for mange ligegyldige indlæg herinde. Hvis folk keder, så mener jeg, det er mere interessant at stille et spørgsmål, der er til debat, interessant at svare på, sjovt at læse eller bare meningsfyldt, fremfor at fremstå som... ja, hvad de nu fremstår som. Men sikke jeg da også kan pudse glorien her.

• #50   26. aug 2007 Tenna

Ja, det er vel fint nok med et eller to indlæg om dagen, hvor man kan samle det hele. Det er i hvert fald federe for os andre.
    Men tja.. Det sker nok aldrig.

• #51   26. aug 2007 Hmm nu har jeg kigget de indlæg igennem med dv og aflivning. og skal ærligt indrømme at du taler heller ikke selv så pænt som man skulle tro ifølge dette indlæg. selvfølgelig skal man tale pænt til hinanden herinde (uanset alder)
    Det andet ødelægger stemningen herinde men det er også en selv det gælder.
    Og skal lige siges at som andre siger så kan små som store være umodne det er ikke kun de yngre.

• #52   26. aug 2007 Cheanne:

Ja, det tænkte jeg også lige efter jeg læste indlægget om DV.

• #53   26. aug 2007 Så jeg er altså uenig med det at dele det op. for yngre kan altså også godt tage forummet seriøst. det er ikke kun voksne der kan det....

• #54   26. aug 2007 Selvfølgelig kan unge så vel som voksne tage det seriøst, heldigvis smiley

Jeg kan ikke se den egentlige problemstilling i dette indlæg. Eller jo det vil sige hvis det ikke var for dine åbenbart vedblivende sure miner Louise K, så tror jeg faktisk ikke der ville være nogen problemer. Ihvertfald ikke så intenst som nu.

Jeg mener selv at være stødt på en ELLER flere seriøse debatindlæg hvor folk bevare tonen korrekt, men når man selv taler med en beskidt tone må man også kunne tåle at tingene kører lidt op i en spids hvilket dette indlæg er et perfekt eksempel på.

Vi har ikke alle samme holdninger og samme viden og det må du vel bare finde dig i........
    Men ihvertfald lær at snakke lidt pænere til andre, så undgår du disse konfrontationer... smiley

• #55   26. aug 2007 Er helt enig! der er så mange som bare synes at de ved det hele, og hvis de ikke har ret har man bare at holde kæft! jeg læste oz godt indlægget med aflivningen, og da jeg læste dit indlæg, og så hvad de andre skrev sad jeg virkelig oz bare og fattede intet af at de skulle flippe sådan ud, bare fordi du havde en anden mening end dem.

• #56   26. aug 2007
    Gnerelt synes jegikke at omgangstonen herinde er pæn. og der skal meget lidt til før man er dyre mishandler og bliver svinet til.
    Dewm som jeg har oplecvet der har svinet enormt meget til er meget unge mennesker som 10 år og op til de ældste brugfere herinde.
    Dog er det sådan med de meget unge brugere at hvis man har nogle rigitge ghode argumenter og bliver ved, plejer deat "overgive1 sig og komme med en undskyldning, det er der så mange voksne mennesker der ikke er voksne nok til at sige... Hvilket jo er kanont ærgeligt...

• #57   26. aug 2007 louise k 26-08-2007 19:14:09
    Desuden så ved alle 10-12 årige jo at DV er et avlsforbund - JA det må de da godt nok vide nu. da du nævnte det mindst 9 gange i går. grunden til at jeg skriver dette. er for at punktere hvorfor de ikke taler særlig pænt. selvfølgelig skal de tale pænt. men man må da også vide hvornår man selv skal stoppe. før det bliver for meget for de andre.

• #58   26. aug 2007 wauw, HH. Har du skrivekrampe? :o)

• #59   26. aug 2007 Louise K - Jeg kan udmærket følge dig i det du siger. Jeg deltager heller ikke længere i diskutioner og lignende af samme grunde som dine.

• #65   1. sep 2007

HOLDAOP, en smører .. i alle har skrevet!

hvordan bliver vores verden , om man ikke har dyr o børn
    eks ,noget at blive sjalu over ..had til det andre kan
    eller kan sælge .. jeg har og så vil de andre også have
    en sådan ... race
    race eller blaning ... alle kommer ud a en tybe ...vel
    vi mensker er så gode til at styrer ander at vi glemmer os selv
    at alle hade fælles mening ville verden se meget trist ud ...
    og det er da godt at , nogen har en mening .. at ders valg giver dem en mening
    sproget er så ofte en del a din udvikling man gør sig
    og nogen bliver bare ikke kloger .. så et sted skal de unge jo lærer af os .. ander

jeg holder mig ude a diskotionen .. men smiler af det
    ved at det kan føles mærkligt at ander skal bestemme
    over det man mener ..eller vil du fosvare det du tro på
    ja så bliver du også vabalt høvlet på...
    så det er nemmer at smile og bare sig pyt ...
    tag det du mener til dig ..og lad andet paserer vider
    vi kan ikke alle have den samme opfattelse a ting som
    en unge en ..eller have samme mening som alle andre
    vær glad for din ejen vudering og hold fast idet til det
    modsttte er bevist ..så kan du komme folk i møde og sige tja .. det er nok rigtigt ... de er min kommentar
    mvh nat ... op med humøret ...

Kommentér på:
Irritation over HG's udvikling

Annonce