760 visninger
|
Oprettet:
Behandling af tør/irriteret hud {{forumTopicSubject}}
Hej kære kloge hoveder,
Jeg håber I kan hjælpe mig lidt.
Jeg rider af og til en ældre fjordhest, og kan se at han i løbet af den sidste tid er begyndt at klø sig en del. Det er især pandelok/hoved, hale og hals/bringe og ved gjorden. Ja det er jo så faktisk næsten over det hele og han bliver helt salig hvis man klør ham på maven. Har i nogle mirakelmidler mod tør hud? Nogle der har oplevet noget lignende? ???? på forhånd tak.
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Er han helt affældet, for ellers kan det også være vinterpelsen som klør.
Så jeg tænker at I må finde ud af hvad årsagen er og der ud fra finde ud af hvad der skal gøres.
Hvad siger ejer?
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 258
aug 2012
Følger: 31 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 94
Mange heste udsættes også for infektioner i hudlaget, der kan stamme fra svampe eller bakterier - og også her er dyrlægens hjælp nødvendig, hvis dette skal kunne behandles korrekt
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 40 Heste: 2 Svar: 518
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.281
Men få alligevel tjekket om det er utøj eller noget svamp eller anden hudinfektion. Nogle heste kan få lidt regneksem, og nogle får lidt tør hud.
En helt almindelig shine-spray er moisturising, det plejer jeg at bruge, for at give pleje og glans til pels og hud. Men der er gerne duft i, det tiltrækker insekter, hvilket ikke er så skide godt her om sommeren. Lidt babyolie på en kardesk kan også være et bud. Men inden det er det du gør, så skal du være sikker på det ikke er noget utøj eller hudlidelser.
Behandling af tør/irriteret hud