{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Behandling af tør/irriteret hud {{forumTopicSubject}}

Hej kære kloge hoveder,

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt.
Jeg rider af og til en ældre fjordhest, og kan se at han i løbet af den sidste tid er begyndt at klø sig en del. Det er især pandelok/hoved, hale og hals/bringe og ved gjorden. Ja det er jo så faktisk næsten over det hele og han bliver helt salig hvis man klør ham på maven. Har i nogle mirakelmidler mod tør hud? Nogle der har oplevet noget lignende? ???? på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Behandling af tør/irriteret hud
  • #1   4. jun 2020 Det kunne godt lyde som om han har sommereksem.
    Er han helt affældet, for ellers kan det også være vinterpelsen som klør.

Så jeg tænker at I må finde ud af hvad årsagen er og der ud fra finde ud af hvad der skal gøres.
    Hvad siger ejer?

• #2   4. jun 2020 Kunne det være lus? Mine egne to (hoppe og føl) er næsten lige blevet behandlet for det og der viste det sig ved at hoppen fik skaldede pletter under pandelokken. Hun kløede sig ikke så meget hvor imod føllet kløede store dele af pelsen af på bringen og i hovedet/ved pandelokken. Det kan rimelig hurtigt tjekkes ved at kæmme pandelok og man igennem med luse kam, så det kunne måske være en idé at tjekke smiley

• #3   4. jun 2020 Nu ved jeg af gode grunde ikke, i hvor voldsom en grad han klør sig; men hvis det er et tiltagende problem over hele kroppen ville jeg foreslå at få en dyrlæge ud, der vil have mulighed for at stille en faktisk diagnose - der kan dog sagtens være tale om en form for eksem, mitter eller lus, som der også tidligere er foreslået, men da vi ikke har set eller kender hesten er det meget svært at komme med gode råd smiley
    Mange heste udsættes også for infektioner i hudlaget, der kan stamme fra svampe eller bakterier - og også her er dyrlægens hjælp nødvendig, hvis dette skal kunne behandles korrekt smiley

• #4   5. jun 2020 kunne være nogle af dem her https://www.hesteklinik.dk/vi-tilbyder/intern-medicin/hudlidelser.aspx

• #5   5. jun 2020 De bliver stukket en del af insekter lige nu, så det giver sig selv det klør.

Men få alligevel tjekket om det er utøj eller noget svamp eller anden hudinfektion. Nogle heste kan få lidt regneksem, og nogle får lidt tør hud.

En helt almindelig shine-spray er moisturising, det plejer jeg at bruge, for at give pleje og glans til pels og hud. Men der er gerne duft i, det tiltrækker insekter, hvilket ikke er så skide godt her om sommeren. Lidt babyolie på en kardesk kan også være et bud. Men inden det er det du gør, så skal du være sikker på det ikke er noget utøj eller hudlidelser.

Kommentér på:
Behandling af tør/irriteret hud

Annonce