{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.120 visninger | Oprettet:

Islandsk tang / Biotin {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt, at prøve Islandsk Tang til mine 2 heste. Dels fordi den ældste, snart 24 år får muk på benene om foråret, når hun fælder og om efteråret, når hun skal sætte vinterpels. Det er let, at behandle med Skin fra PrimeCare. Men det fjerner jo ikke årsagen til det opstår. Jeg har så fået anbefalet Islandsk Tang, der skulle kunne behandle årsagen indefra. Men som jeg kan læse mig frem til, så er det også godt til pels og hove og da jeg i forevejen gir Biotin for det, er Biotinen så sukker på glasuren, eller hvordan? Er Biotin overflødig så længe de får Islandsk Tang?
Der er jo ingen grund til, at gi noget ekstra, hvis det bare ryger ud med spildevandet.
Det skal siges, at Biotinen, virkelig, har hjulpet godt på, at gi mere hår i pandelok og manke. Fra, nærmest kun, at ha 3 små krøller i panden, har den yngste fået ca 10 cm pandelok, en tykkere og længere manke og der er masser af nye hår, der vokser ud i, både manken og halen. Den ældste havde heller ikke ret meget pandelok før og nu har hun en ordenlig bunke.
Så jeg er meget i tvivl, om jeg skal stoppe med Biotinen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Islandsk tang / Biotin
  • #1   28. maj 2020 Hej Sunshine smiley
    Jeg kender desværre ikke så meget til tang, men har hørt at det skulle være effektivt i forhold til at hesten ikke skulle sætte så tyk pels. Jeg har hørt det fra folk i travbranchen... om dets andre egenskaber ved jeg intet om, men spændende.
    Derfor har jeg faktisk haft overvejet det, fordi min gamle mule sætter virkeligt meget og tyk pels og jeg synes hun fælder sent og det har hun altid gjort. (Hun fejler intet, heller ikke endokrinologisk).
    Nå, men egentlig så ville jeg spørge dig omkring din erfaring med biotinen om egenskaberne til at få pandehår, man og hale lang - for min den unge har nemlig det der pophår og jeg ville da vildt gerne have at hun fik en lang smuk pandelok og en lang man smiley
    Efter hvor lang tid så du resultat?

• #2   28. maj 2020 Hejsa smiley
    Heste kan faktisk selv danne biotin (det er et vitamin), og har derfor sjældent brug for at få det tilført som tilskud. De fleste foderblandinger har angivet biotinindholdet, så igen, får din hest et fuldfoder er yderligere tilskud unødvendigt.
    Det dejligt din hest har fået mere hårvækst, men mit bud er det skyldes andre ting. Uanset er det jo bare dejligt smiley

Jeg ville droppe biotinen hvis jeg var dig og spare de penge.
    Ift tang, så er tang egentlig en form for "udvidet elektrolyt". Det er rigt på mineraler. Hvad har du fået at vide ift det skulle kunne "helbrede" muk på din hest indefra?

• #3   29. maj 2020 Malenetilde
    Med hensyn til Biotins virkning, så kommer det ikke over nat. Jeg har brugt det i 4-5 år og det er så den langtidsvirkning, der har givet resultat. Jeg har prøvet, at holde sommerpause og så går resultatet i stå. Det bedste jeg har opnået, er ved, at gi det året rundt. Jeg opdagede, for en uge siden, at det virkelig kan ses på min den gamle. Jeg fandt et billed af hende, fra tidligere ejer og så et jeg selv havde taget i sidste uge. Jeg var smiley smiley

Nymark
    Det er med heste, som med os mennesker, nogen vitaminer optager vi bare ikke, eller ikke ret godt. Så selvom heste selv omdanner det fra foder, så er det ikke altid det virker i praksis. Til eks. Jeg er ikke ret go til, at optage B12vitamin, selvom jeg spiser varieret, med masser af grønt og frugt. Dvitamin må jeg også tilføre, da jeg ikke optager nok fra kost og sol, selvom jeg er udendørs en hel del hver dag.
    I forhold til virkningen af Islandsk Tang, var det min smed, der anbefalede det, da det indeholder flere mineraler pga det vulkanske miljø. Det er så indholdet af dette, der skulle være godt til behandlingen af muk.
    Ps
    Jeg er ikke blevet lovet helbredelse, bare at det måske kunne ha en gavnlig effekt. Så der må jeg skuffe dig. Jeg syntes det er et forsøg værd, da ingen hest bør få muk, hvis det kan undgås.

• #4   29. maj 2020 Hej sunshine

Det er lidt "farligt" at sammenligne heste og mennesker, da vi har to ret forskellige fordøjelsessystemer.
    Hvis såfremt man mener sin hest ikke selv kan danne et vitamin, så lyder det ret alvorligt. Uanset skal/bør det påvises via blodprøve, det kan jo være der er flere vitaminer og mineraler hesten ikke kan optage eller danne.

Jeg håber du får den forventede succes.
    Mvh. Nymark Hestekonsulent

• #5   30. maj 2020 Jeg skriver ikke, at mine heste ikke omdanner Biotin, men at det sjovt nok har hjulpet og givet begge mine heste meget mere hår. Og om det er farligt, at sammenligne mennesker og heste syntes jeg nu ikke. Jeg skriver at vi mennesker, heller, ikke altid omdanner vitaminerne fra vores kost, så hvorfor ikke også heste? Og ekstra tilskud har da også hjulpet på nogle hestes dårlige hovkvalitet.
    Noget må mine jo ha manglet, siden det har virket. De har ellers altid fået vitaminer om vinteren og slikbalje om sommeren...

Kommentér på:
Islandsk tang / Biotin

Annonce