1.827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Nathasja J
Nathasja J
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 3

ejercerfikate ejercerfikate

hej jeg har købt en fuldblods ox araber og skulle så hente sadle og købskontrakt og ejercerfikatet vi læser købs kontrakten igennem og får den underskrevet...

så skal vi have ejercerfikatet på ham, så får vi af vide at deres søn hade spildt mælk på det og så har de smidt det ud, men at hun hade ringet indtil dem i dag og bestil et nyt ejercerfikat til mig med mit navn osv på og at de ville sende det til min adresse.... min mand fik hende til at skrive på købs kontrakten at ejercerfikat var skadet og at der ville blive sendt et nyt til køber af hesten... mit spørgsmål er så kan jeg med købs kontrakten og pas selv få lavet et ejercerfikat til vores hest og hvor skal jeg henvende mig henne
mvh nathasja

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ejercerfikate
  • #1   3. maj 2020 Suk.
    Gå ind på www.SEGES.dk og læs arbejdsgangen der.
    Eller ring til SEGES.

Du kan sikkert få nyt certifikat uden større problemer, men når "der er spildt mælk på det i går og smidt ud" kan det nogen gange oversættes til, at der er rod med certifikatet - jeg ville lige aftale med sælger at det er dem, der betaler gebyret for udstedelse af opdateret certifikat.

• #2   3. maj 2020 Hvis hvis sælger allerede har bestilt nyt (hvis det er tilfældet) så ville jeg nok ringe til seges forklare den situationen, forhøre mig om det er bestilt og tage den derfra. Evt. få dem til at sende det direkte til dig. og ja, sælger skal selvfølgelig betale for det nye, da det er dem der har bortskaffet det gamle.
    Jeg håber det løser sig, men hav tålmodighed og følg op ved Seges.
    Det er dumt at bestille endnu et, hvis de allerede er ved at lave det smiley

• Nathasja J
    Nathasja J Tilmeldt:
    mar 2015

#3   3. maj 2020 okai hun sagde til mig at det ejercerfitikat skal udstede ved arabisk heste forbundt og ikke ved seges

• Nathasja J
    Nathasja J Tilmeldt:
    mar 2015

#4   3. maj 2020 og at det skulle laves her

profilbillede
  • #5   3. maj 2020 Så ville jeg kontakte DSAH og forhøre mig ved dem. De kan jo, via hestens oplysninger, se om der er ved at blive lavet eller er bestilt nyt ejersertificat.

• #6   3. maj 2020 Har lige stået i samme problem
    Ring og snak med dsah
    De hjalp mig

I mit tilfælde skrev jeg en mail med hestens navn og spurte om oplysninger på hesten da du lige har købt den men papirne er i stykker og om de kan se gamle ejer har henvist sig

• #7   4. maj 2020 Det er DSAH og det koster penge at få lavet et nyt certifikat. Jeg ville selv have et nyt med mit navn på og det skal man betale for. Så lad os håbe at hun har gjort det, som hun siger. Men hvis hun har haft certifikatet så har hun også hestens ID / chip... Så kan du jo finde ud af hos DSAH om hesten er den hun siger den er og om certifikat er bestilt.
    Jeg synes det lyder meget uldent fra hendes side af. At smide et certifikat ud fordi der er spildt på det... Jeg havde gemt det som "bevis" på at det faktisk var blevet spildt på.
    Hun er lidt på linje med "hunden åd mine lektier"

• #9   4. maj 2020 Du skal have fat i DSAH, Seges har ikke noget at gøre med OX’erne og laver derfor ikke ejercerfikate på dem.

• #10   4. maj 2020 Du skal have fat i denne del af DSAHs hjemmeside.:
    http://dsah.dk/DK/Services/Ejerskifte.aspx
    Og et nyt ejercertifikat også i araberregi kaldet registreringsbevis - det koster den nette sum af kr. 1000,-, såvidt jeg kan se.

• Nathasja J
    Nathasja J Tilmeldt:
    mar 2015

#11   8. maj 2020 mange tak for jeres svar vi har fået hende til at skrive på købs kontrakten at ejercerfikat er skadet og at hun har bestilt et nyt så hun hænger ligesom på det efter som hun har skrevet den under

• #12   8. maj 2020 Håber det løser sig for dig, men lyder ulden i mine øre.
    Hvad OX nr har hesten du har købt ??

• #13   8. maj 2020 Når det er ox har de så grønne pas som paint og quater?

• #14   8. maj 2020 OX har Bordeaux nogen siger RØDT hestepas, hvis de født i DK.
    Min har lilla den er fra Frankrig.

• #15   8. maj 2020 Min ox har rødt/bordeaux pas, født i Danmark

• #16   9. maj 2020 Ok tak for svar

• #17   9. maj 2020 Samme situation her??!!!

Kommentér på:
ejercerfikate

Annonce