{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.613 visninger | Oprettet:

Træpiller til kattebakke??? {{forumTopicSubject}}

Vi har kat igen. To killinger.
De er super charmerende, er alle steder og kræver nus og leg.
De kravler ind i opvaskemaskinen, hopper op på skulderen når de vil kæles, krammer din arm når de sover (eller de putter misemaver mod din næse), drikker vand fra blomstervasen, andenprioritet er hundens vandskål, æder hundens mad og leger med hundens hale...

Det giver også 2 kattebakker.
Suk.
Med vores tidligere katte brugte vi et træpillelignende mærke. Enten har producenten ødelagt opskriften eller også er det slet ikke samme mærke vi kan købe nu??
Det eksisterende er halvdyrt og halvdårligt...

Kan man ikke bare bruge almindelige træpiller til kattebakke??
Er der nogen, der har afprøvet det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træpiller til kattebakke???
  • #1   30. apr 2020 Har ikke prøvet træpiller, men gætter på de ikke tager lugten, som er den væsentlige grund til, at jeg bruger Ever Clean. Dyrt ? Måske. 99 kr pr 10 kg, ved køb af 3 kasser, men de holder længe til kun 1 kat. Godt nok er det stærkt parfumeret, som jeg egentlig ikke kan li, men vi er så heldige, at kattebakken kan stå ude på terrassen og det dufter kun kraftigt lige når det er skiftet.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #2   30. apr 2020 Så kan man lige så godt bruge almindelig sand i kattebakke.

Godt kattegrus, er lavet så det minimere lugten, samt øger renligheden i bakken (nemheden ved rengøring), og længere holdbarhed på gruset.

• #3   30. apr 2020 Jeg har prøvet Google.
    Ingers Kattehjem anbefaler faktisk almindelige træpiller - da det er det, som støver mindst, hvilket set med katteøjne skulle være det vigtigste for dyrenes komfort...?
    Ak ja.

Jeg vil meget gerne høre, om der er nogen af jer, der har afprøvet træpiller.
    Jeg kan da ikke være den første med den ide?

• #4   30. apr 2020 Tøstrup kattehjem har brugt hønsefoder som grus. De bruger det, da det er det, der virker bedst for dem og billigst.

• #5   30. apr 2020 jeg har brugt
    https://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/organisk/cats_best/182363

men kender flere som bruger almindelige træpiller. Og de er rigtig glade for dem. Og det samme er deres katte. Og i følge dem så holder træpillerne fint nok på lugten

i dag bruger jeg kun golden grey master - klumpende kattegrus
    køber alt til kattene i zooplus.de fordi de har det største udvalgt til billige penge
    Og med 12 katte som er indendørs, så skal gruset være rigtig godt

• #6   30. apr 2020 Hønsefodder? Ha! Go ide, kreativt og nytænkende, hvis det dækker behovet.

Men jeg tør ikke hønsefodder til disse killinger.
    Sidst jeg havde gjort rent fandt jeg 1 time senere en killing, der slikkede på toiletbrættet, nok for at få fat i sæbesmagen....

• #9   30. apr 2020 Jeg har hørt mange bruger træpiller - jeg har dog ikke selv erfaringer med det. Så man kan godt bruge det smiley

• #11   1. maj 2020 Tjae.

Jeg tror, at jeg afprøver træpiller.
    Det kan ikke gå værre end galt.
    Går det helt galt ryger resten i brændeovnen...

I de lokale dyreudstyrbutikker er der kun et træpillelignende mærke. Og det er jeg ikke vildt godt tilfreds med.
    Så, der er egentlig ikke ret meget at tabe.

Det nuværende klumper dårligt - faktisk ligner det i påfaldende grad almindelige træpiller, der er sprayet let med væske, netop poppet og så pakket på pose.

Kl er 05.30. Jeg er vækket af lyden af en killing i nød. Kattebakken er nyskiftet, men at bruge den mens hunden kan se det? Uhhh... Dyrene er heller ikke tilfredse med bakkerne.

• #12   1. maj 2020 Min mor brugte træpiller en årgang, det var Brugsen som forhandlede det som billigt kattegrus. Kattene ville ikke benytte kattebakken med træpiller og det endelig lykkedes os at få de to katte til benytte kattebakken, så skal jeg love for at det stank.
    Jeg bruger de hvide/klare krystaller kattegrus og de tager fugten lyn hurtigt. Urin kan man ikke lugte og kattegruset holder umådelig længe.

• #13   1. maj 2020 Jeg bruger helt almindelige træpiller, og det fungerer helt fint ??

• #14   2. maj 2020 man kan næsten bruge alt, men det er ikke alt katten vil bruge smiley
    min kat vil slet ikke bruge som er klumpende heller træpiller. men det er forskelle fra kat til kat nogle vil gerne hvor andre ikke vil ligesom med maden

• #15   17. jul 2020 Evaluering:

En pose træpiller fra Danish Agro.
    Et gavmild lag i kattebakke.

Kattepløller lugter hverken værre eller bedre end de plejer.
    Jeg synes at det er nemt at fjerne kattemøg.
    En gang om ugen tog jeg bakken ud i haven.
    Når urin bliver bundet, løsnet træpiller jo og bliver til smuld / støv.
    Det sigtede jeg fra, ud i græsset med det.

En pose træpiller holdt vist 6+ uger ved 2 katte. Så, økonomisk. Jeg synes det var let at bruge.
    Min mand var dog utilfreds med eksperimentet, fordi han savnede at det kunne klumpe.

• Jeanetta M
    Jeanetta M Tilmeldt:
    aug 2022

Følger: 1 Svar: 1
    #16   12. aug 2022 Vi bruger 6 eller 8 mm træpiller af dem til pillefyr, vores hankat er fint tilfreds.
    Har også prøvet alm. forskellige kattegrusmærker. De fleste har været fine, MEN vores kat ruller sig rundt i det med stor fryd for ham ikke os. Dette gør han ikke ved træpiller . Vi har lavet et klodskasse med 6 mm huller i hele bunden der kan stå inde i kattebakken.
    I bunden af kattebakken lægges to håndfulde træpiller derefter sætter vi klodskassen ned, den står på 4 låg fra rool on Deoer for at skabe et mellemrum.
    I klodskassen med de borede huller kommer vi 2-3 cm træpiller i.
    Når han tisser lugter det af våd savsmuld , ( de to håndfulde i bunden er til at opsamle de første par tissetår. De våde træpiller smuldrer til savsmuld der render igennem hullerne, bomelum samler vi op i en prutte hundepose efter hver gang. Ja lige når han har været på bakken giver det lugt af prut, men det hænger ikke ved.
    Vi ryster klodskassen Godt en gang om ugen , beholder de hele træpiller, de ryger i en balje, savsmuldet kan drysses ud i haven eller i en grøntpose og til kompostsortering.
    Vasker det hele godt af. Igen et par håndfulde i bunden osv.. de hele træpiller genbruges og suppleres med nye .

Kommentér på:
Træpiller til kattebakke???

Annonce