{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

Sweetheart bid {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer med sweetheart biddet. Det jeg har læst mig til er, at det skulle være et meget blidt og stabilt bid, hvilket netop er noget jeg er ude efter. Men eftersom jeg ikke kan finde så mange anmeldelser fra brugerne derude, vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med netop dette bid.

Her er link til hjemmeside, der forhandler det: https://shop.rittermann.org/produkt/sweetheart-biddet/

Mvh smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sweetheart bid
  • #1   24. apr 2020 Du skal være opmærksom på at hvis du rider stævner er det ikke godkendt

• #2   24. apr 2020 Det gør jeg ikke, så det bliver ikke noget problem smiley

• #3   24. apr 2020 Hvor lavt kan man gå, når ens argument for at dette her er er godt bid er :
    Derfor modvirker biddet i modsætning til almindelige trensebid alvorlige trykninger i ganen og kæbebrud.

Hvis det er niveauet af argumentation for at man har lavet et “godt bid”, samtidig med at ens “positive argument” er at :
    Sweet Heart biddet er testet positivt af en lang række heste og ponyer forud for frigivelsen.

Så er det absolut nok til at jeg vil betegne det som en meget useriøs og usympatisk form for reklame af fabrikanten - og jeg ville aldrig støtte et foretagen, som ikke kan argumenterer bedre for deres produkter end ovenstående “skræm kunderne til ikke at turde købe andet, for ellers brækker rytteren hestens kæbe”.

Der findes MANGE andre og mere seriøse foretagner jeg heller ville støtte end det her !

Tankegangen bag biddet er på ingen måde nyt eller revolutionerende - det kan du snildt købe andre steder.

Mvh Charlotte

• #5   24. apr 2020 Hvad med myler?

Det har samme fordele + prisleje.

• #6   24. apr 2020 Charlotte M
    Man kan da sige, af distributøren ikke oversælger varen. Jeg synes salgsargumentationen er fin nok, det er et bid, hvor meget anderledes end alle andre bid er det i virkeligheden? Og hvis alle andre 'kan så meget mere', er det så i virkeligheden dem, der oversælges, og kan de reelt alt det, når det kommer til stykket?

Som Lisette skriver, så er det rytteren, der skal sørge for ro på biddet, ikke biddet alene. Det burde give sig selv.

Så til syvende og sidst, køber man vel et sådan bid der, fordi man synes det ser sødt ud, og så som alt det andet dyre grej man kan købe til sin stakkels hest, så er det kun placebo-effekt man får for overprisen.

• #7   24. apr 2020 Ann C - jeg skriver ikke at andre bid kan så meget mere - jeg skriver man kan få andre bid, som kan det samme/påstås at kunne det samme som Sweetheart biddet påstår deres kan.

Der hvor jeg rent faktisk bliver godt gammeldags forarget er, at man “truer” kunderne til at købe, ved at sige at hesten kan brække kæben med alm bid i munden.
    Det er skræmmekampagne i niveau med “hvis du ikke vil give 15.000 kr for min halte syge hest, så ryger den til slagt i overmorgen”.

Em knogle er altså ikke noget man “bare” kan knække - ej heller en hestekæbe, som faktisk er ganske solid. Og slet ikke noget der kan ske under ridning med et alm trensebid i munden, om du så havde verdens mest urolige hånd. Vi skal nok ud i noget med at binde hesten stramt op i biddet helt tæt på en meget stabil genstand fx væg, og så tæve dyret til at forsøge at vriste sig fri, så har du måske “heldet med dig” - men en urolig hånd er det ikke.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg principielt er nærmest ligeglad med hvad folk vælger at have af optømning til deres hest - men jeg har nogle ideer om hvad jeg synes lyder til at være fornuftigt.
    Dette her er ikke en kritik af TS, som gerne vil have et Sweetheart bid - biddet i sig selv gør nok hverken meget fra eller til i ridningen, og du kan se på billige og dyrere løsninger såsom D-rings bid, muffe-bid, Danish guard, Myler, parer-stænger, baucher ophæng osv hvis du ønsker at følge ideen om mere stabilitet og ro i hestens mund samt hjælp ved signalgivning.

Men reklamen for produktet er underlødig - og derfor ville jeg ikke støtte sådan et firma, men vælge et andet firma med et tilsvarende produkt.

Mvh Charlotte

Ps Lisette har helt ret mht at det er rytteren som skal sørge for ro fortil - det vil udstyret aldrig kunne gøre.

• #8   24. apr 2020 Hej Charlotte.

Jeg har været til nogle kurser i akademisk ridning.
    I krig sker det, at der bliver flået så hårdt i tøjlerne, at man brækker ganeloftet. Kæben på heste er solide, men det er kræfterne på en panisk rytter også.
    Om det er et slag eller idioti, der udløser panik og ukontrolleret flåen i tøjler er lige meget - knogler kan knække.

Ja, kæben er solid. Men det er fx mine finger knogler også, og jeg ved hvor lidt idioti der skal til at brække dem. Been there, done that +behandlet andre.
    Det er hyggeligt skadestuearbejde at sætte fingre på plads. Folk, der vikler hundesnoren om hånden kan brække eller forstuve, eller få fingre af led, når en labrador springer frem og snoren vrider om fingeren.
    Der er mere kraft over en tøjle end en hundesnor.

-Men ja, det bør ikke kunne give brækkede kæber under normale rideforhold, uanset valg af bid.

• #9   24. apr 2020 Jeg har overvejet sweetheart biddet, men desværre ikke fået det afprøvet endnu.
    Kan se mange islænder ryttere er glade for det.
    I mine øjne har det samme funktion som danish guard, men det ser bare noget mere elegant ud. DG er ret voldsomt til små hoveder.
    Eneste grund til at jeg ikke har prøvet det endnu er, at de ikke tilbyder afprøvning, så jeg syntes det er lidt dyrt, hvis det ikke duer.

Salgsgassen er for mig bare gas. Jeg forholder mig ikke til det og det påvirker ikke min beslutning om at købe. Jeg har kigget på biddet og konstateret, at det har en god udformning og smart ophæng, så det vil sandsynligvis være godt til min unghest.

• #10   24. apr 2020 Hej Doc who - jeps kender til alt om brækkede knogler - arbejder med traumekirurgi smiley

Og man så sidde med en urolig hånd, og blandt den gængse ridning man ser - om man kan lide den slags eller ej - det brækker ikke en kæbeknogle som er sund og rask.
    Et direkte slag/spark kan gøre det, eller vrid når hesten fx har siddet fast med underkæben i en dækkenholder og har vristet sig fri i panik.

Knoglebrud er “sjovt” forstået på den måde, at der er mange spændende måde at brække på - men også måder som ikke giver mening normalt, så enten er knoglen “syg” eller traumet/påvirkningen anderledes end det som er blevet fortalt.
    Vridtraumer, afsprængninger, skrå og compressionfrakturer - et sjældent brud er et rent brud “lige over” som et lige træk tilbage i tøjlen ville give. Og lige frakturer ses heldigvis også sjældent på vires rørknogler - de er møgsvære at sætte sammen før fiksering.

Mette B - det giver mening mht størrelsen - Danish guard er ret stort af udseende.

Mvh Charlotte

• #11   24. apr 2020 Tak for alle jeres svar. Det er netop den beskedne information jeg kan læse ud af fabrikantens egen beskrivelse der gør, at jeg spørger til personlige erfaringer.
    Jeg er klar over, at mange andre bid kan det samme, men, indrømmet, synes jeg det her var sødt/specielt/anderledes og lyder umiddelbart som noget der kan virke for min hest. Spørgsmålet er så, om det vil have samme effekt.
    Det er ikke deres “skræmmekampagne” der gør, at jeg overvejer biddet og jeg er heller ikke interesseret i biddet fordi “det skaber ro fortil” - det ser jeg heller ikke lige hvor jeg skriver smiley
    Jeg er interesseret i det fordi det lyder som om det er et bid der ligger stabilt og roligt i hestens mund. Selvfølgelig forudsætter det også en rolig rytters hånd, men det er en anden diskussion smiley

• #13   25. apr 2020 Jeg har afprøvet sweetheart bid på rigtig mange af mine tilridning heste, og oplever at de fleste finder meget hurtigere ro på det end eks. myler eller alm todelt muffebid. Det fylder ikke meget i munden, og ligger roligt, det er der mange heste der trives godt med. Nogle heste fortsætter jeg med det bid, andre skiftes over til alm bid når der er helt ro på munden.

Kommentér på:
Sweetheart bid

Annonce