{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

De nye heste love {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er smiley

I har nok alle læst de nye heste love som træder i kraft i år 2008 og nogle andre nogle år senere.

den ene af lovene går på at man skal have sin hest ud mindst 2 timer om dagen 5 dage om ugen.
Endelig tænker jeg, godt der kommer sådan en lov, da det er hestens natur at gå ude (:

Jeg læste så mit heste blad ''all horse'' og læste nogle kommentare og den ene der kommenterede den lov med heste på fold var andreas helgstrand.
han sys det var iorden at folk med heste, som havde det som en hobby. at de skulle have deres heste ud mindst 2 timer om dagen 5 dage i ugen.
men som han sagde ville han ikke lukke hans ud da det var kostbare heste han havde, de blev behandlet godt, men fik ikke lov til at komme ud.

I mit hovede lyder det total dumt, selvfølgelig det er nogle dyre og fine heste de har.
Men Zanko som står på Riisgaard hvor jeg har hest opstaldet, han kommer ud hver dag. og ejeren har altså redet OL, og vundet det to gange. Den er og kostbar, men ud over det kommer den ud, og rigtig mange siger til ejeren at det er dejligt at se at sådan en fin hest for lov til at komme ud og nyde livet som en rigtig hest bør leve sit liv.

Hvad sys i om denne nye lov som træder i kraft den 1 januar 2008 ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De nye heste love
  • #1   14. aug 2007 Jeg forstår Andreas 100% selvom jeg ikke er tilhænger af at heste ikke kommer på fold smiley

Ville heller ikke bryde mig om at lukke en hest til flere millioner ud på marken smiley

• #2   14. aug 2007 Jeg synes også det er komplet ånsvagt

indlægget har været oppe før

Altså til og starte me ("for at de ikke skal løbe sig i smadder" som han næsten siger) så kan man jo ride dem og SÅ lukke ud bagefter på en meget lille fold - det gør vi med min mors skadede hest(benskade - åbent sår) og den kan/må ikke løbe da folden er så lille - til at starte med

giv dem noget på benene, sørg for at brænde deres krudt af

som jeg sagde før - en hest kan lige så nemt komme til skade under ridning og på stald som på fold.. og her i varmen når de er krudtet af er chancen da 1-100 for at de går i smadder

• #3   14. aug 2007 jeg syntes det er fint , !
    og lige det med andreas, han siger at de kommer lidt ud eller slet ikke, for kan se det fra begge sider , selv syntes jeg da klart de skal ha´ lov at gå ude, men det ville også være synd hvis der skete noget med dem på folden.. heh, smiley min kommer på fold hver dag, og skal blive ved med det smiley

• #4   14. aug 2007 Heste skal satme ud !
    Det er hestens natur at være ude hele tiden

• #5   14. aug 2007 Sys den sku ha været trådt i kraft for længst...det er da synd for hestene at de ikk kommer ud når det er deres natur at være ude...

• #6   14. aug 2007 altså det er fint, med lovene.. hhe

• #7   14. aug 2007 komplet åndsvagt - andreas

god ny lov

kan sagtens følge ham, men så forsikr. da hesten til mere end dens værdi - hvad kan der ske? og så luk dem ud med opsyn og på privat/alene folde

• #8   14. aug 2007 Som nogle af jeg siger så har andreas helgstrand jo nogle heste til flere millioner.
    Men Zanko her har kostet 6 millioner eller der omkring - mere eller mindre. og han kommer os ud.

Hvis de er bange for at hestene løber , så de kommer til skade. så kunne de vel lave så små folde som en boks er, bare det de kommer ud er jo langt sundere end at stå inde i sin boks dagen lang.

• #9   14. aug 2007 jeg syndes det er fint det bliver lavet for jeg syndes det er synd en hest skal stå inde
    alle vores heste går ude året rundt de har læ skure at gå ind i
    vi valgte at gøre det på den måde da det er hestens natur også har vi sparet en del dyrelæge regninger ved de går ude hele året rundt

• #10   14. aug 2007 Synes det er super godt!

synes det er underligt at sige at hobby
    heste må komme ud de fine ikke må,
    altså tror en hest tager mere skade af at stå inde end ved at komme ud!

hesten har det bedst ved at kunne bevæge sig heletiden, og når den selv vil,

• #11   14. aug 2007 betina B :

Ja på mit arbejde gå hestene os ude året rund - i løsdrift.
    de ar aldrig haft dyrlæge. jo selvfølgelig når de skulle vaccineres eller have ormekur og når der er kommet føl så har de. men ellers har de aldrig haft.

• #12   14. aug 2007 Susanne R:

Ja det er underligt at han sys dem med heste som hobby godt må komme ud, og ''de finere'' ikke må.

• #13   14. aug 2007 hvor kan man læse dem henne?

• #14   14. aug 2007 Personligt synes jeg to timer på fold er for lidt... Men ja, vi er jo så forskellige .. smiley

• #15   14. aug 2007 Mia #Team Traver<3# N :

Hvor man kan læse kommentarene fra andreas helgstrand ?

K J:

Ja det sys jeg bedstemt os - Imagine går ude fra morgen til aften.

• #16   14. aug 2007 Pauline A
    Ja kan kun sige det samme som dig, kan godt forstå han, havde jeg heller ikke gjordt da..

• #17   14. aug 2007 men min lille billige dreng er ude hverdag.. fra 7 morgen til 4 eftermiddag.. smiley

• #18   14. aug 2007 Sarah W
    De tre jeg rider går også på døgnfold nu.. De 2 i løsdrift året rundt.. Ved Helle har vi prioteret foldtid utroligt højt når vi skal se på opstaldningssteder smiley

• #19   14. aug 2007 Det er ren dyremishandling det Andreas har gang i ..

Har i også hørt om den nye lov med at det er tilladt at have en hest alene??? DYREMISHANDLING!!

• #21   14. aug 2007 ja vi havde vores inde den første viner hvor vi havde fået dem det skulle vi aldrig ha gjort de havde sparket hul i væggen de ville bare ud

• #22   14. aug 2007 Kender da en der har en hest til 5 millioner, den kommer da på fold, bare med gamasher og klokker på!

• #23   14. aug 2007
    Synes det er helt fint at de skal ud. hehe

Men kan godt sætte mig ind i andreas' og andre hesteejere med rigitg dyre heste. Hehe, men så må man jo sørge for ekstra sikkerhed, så hesten ikke bryder gennem hegnet, og de m¨å jo selv om om hestene skal gå flere, de kan sagtens stå alene, så slår de jo ikke på hinanden.. hehe

• #24   14. aug 2007 Jeg syntes det er en gang fis det Andreas siger. Han burde ikke holde hest, ja undskyld jeg siger det. Men det er lidt somom det er er en penge maskine og ikke et levende dyr. Og ja han ridder da godt, og hans heste ser fine ud, og er dyre men stadig levende væsner.

Heste skal stå ude så meget så muligt, og de skal have de optimale forhold, ellers er jeg af den mening at man ikke skal have dem.

At stå inde hele tiden, må være som et fængsel for det, og ikke rart og tænke på.

• #25   14. aug 2007 Syns personligt at 2 timer er ALT for lidt.
    At Andreas ikke lukker sine heste ud er Vanvid i mine øre! Da jeg læste det .. Gal. Nu er han bestemt ikke inde i varmen hos mig da!!

Tænk hvis du skulle være på dit værelse 24 timer i døgnet? Og komme ud 1 gang om dagen og bare træne hård dressur? Ikk sjovt jo.

Nu er han godt nok HELT ude af min verden. Er SÅ meget modstander af det.
    - I det mindste på en lille fold som Enelam nævner. Ej mand. Ja, godt nok er de kostbare .. men ja de kan jo ligesåvel skade sig under ridningen, i boksen, i trailer og til stævnerne. Ej mand..

• #27   14. aug 2007 Jeg synes det er en helt fair lov.
    Synes virkelig det er latterligt at Andreas ikke lukker sine heste ud! Det er vildt synd!!

• #28   21. aug 2007 Indlægget er godt nok ved at være lidt "gammelt", men jeg vil også lige ytre min mening ang. den nye hestelov. Jeg synes det er på tide der kommer NOGET, men synes ikke den vedtagede lov er helt korrekt. Den halter lidt på f.eks. str. af boks og højde til loft, disse ting bør laves efter en procent del af hestens str. Dernæst synes jeg så bestemt at den mangler, at heste bør gå med mindst en artsfælde.

Foldtiderne kunne godt være mere, men 2 timer 5 dage om ugen, det er da en start. Str. af fold er også godt. Dernæst synes jeg også at antallet af heste på samme fold er super.

Heidi

• #29   21. aug 2007 hvis der er for lavt til loft så kan hesten blive syg
    inden vi købte vores fredriksborg da hvde han fået bronkitis pga for lavt til loft

• #30   21. aug 2007 Som jeg skriver, bør det udregnes efter hestens str. Alt for mange har store heste i små bokse, hvor de knap kan løfte hovedet. Men en lille Miniature på 75 cm. Bør måske ikke lige have en kæmpe boks, med loft som i en ridersal......

Heidi

Kommentér på:
De nye heste love

Annonce