{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SPAT HEST
  • #1   14. aug 2007 Jeps jeg har...
    Jeg giver ham Solanumflex fra Rheumacure, sørger for at have ham på fold mange timer hver dag (i øjeblikket er han på døgnfold), får ham beskåret så han står højt i dragterne på bagbenene og er meget omhyggelig med at varme ham op når jeg rider ham...

• #2   14. aug 2007 Cæcilie K - jo glucosamin og MSM er rigtig godt til spatheste. Det produkt jeg bruger har samme effekt og indeholder også glucosamin...

• #3   14. aug 2007 er det ikke også noget med hyben også kan have effekt? Mener jeg jeg har hørt. Min spathest går LB spring og LA dressur og på de "dårlige" dage rider vi bare ture. Sys os godt man kan mærke på dem hvis de har haft fri så bliver de mere stive i benene, så det er også vigtigt at holde dem i gang.

• #4   14. aug 2007 Zephyr har spat og jeg rider La dressur på ham, og engag i mellem noget spring i Lb højde, jeg gør ikke noget ved det , for han viser heldigvis ikke regn på det i nu, men hvis/når han viser tegn på det så får han sko på med kiler og bliver masseret på bagbenen inden vi rider smiley

• #5   14. aug 2007 Tak for jeres hjælp smiley

• #6   14. aug 2007 Jo, hyben skulle også have en effekt - der findes faktisk en del ganske udemærkede produkter til heste med spat eller gigt. Så det er bare at prøve sig frem og finde det produkt der passer bedst til det behov ens hest har.
    Min spathest er 20 år, han fik konstateret spat som 8 års, men kan stadig være med på MB-niveau i dressur. Han kan dog godt have dage hvor han er lidt stiv og hvor vi, ligesom dig, må tage den lidt med ro og evt. ride en tur.

• #7   14. aug 2007 Polly har spat i begge bagben, hvor alle glideleddene nu er vokset sammen, og der er ved at blive dannet nyt knoglemasse i hasen, intet medicin kan hjælpe hende, så Polly er nok væk inden det bliver efterår smiley
    Hun er halt hele tiden, hun ligger meget ned og hun har ikke ret meget gnist, så det bedste for hende er at komme væk, selvom det er hårdt

• #8   14. aug 2007 Kusk: Det er jeg meget ked af at høre-

Er ikke så meget til rigtg medicin vil heller forebygge det så godt som muligt med naturmedicin så man har noget at "falde tilbage på" hvis man kan sige det sådan..

• #9   14. aug 2007 jeg kender e elevheste der
    har det de gør ikk noget ved det
    han rider både dressur og springer
    han har masser af energi
    og det ser ik ud til der er noget galt med
    ham.
    men han er ikk så glad for at få rensede
    baghovene men ellers er der ikk noget .

• #10   14. aug 2007 Min kusine er også ejer af en hest med spat i bagbenene.
    Hun gør ikke noget ved det som sådan, men søger for at motionere den godt og lukke den meget ud på fold. Hun bruger den både til dressur, tur, skovtur osv.

• #11   14. aug 2007 en af de heste der skal VM for ungheste har spat i begge bagben, og rytteren har haft kræft! et fantastisk par alligevel

• #12   14. aug 2007 ..

Kommentér på:
SPAT HEST

Annonce