820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Pony uden tavle fra Holland Pony uden tavle fra Holland

Hej med jer smiley

Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om hest/ponyer importeret fra Holland?

Jeg har købt et føl, (her i DK) som er født i Holland og i hans pas er han registreret "Nederlands Appaloosa Stamboek".

Mit spørgsmål går på om det er den kategori alle heste/ponyer kommer i, hvis de ikke har "kendte" forældre og dermed ingen stamtavle?

Jeg undrer mig bare for en Appaloosa er jo plettet og ham her er helfarvet smiley

Hvis nogen ellers har nogle gulkorn om ponyer fra Holland, så lytter jeg meget gerne smiley

På forhånd mange tak smiley smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pony uden tavle fra Holland
  • #1   27. jan 2020 Appaloosa er oftes plettet
    men de findes også i ensfarvet

lige som at man kan få en ensfarvet pinto

så racen er nu rigtig nok en appaloosa, bare en ensfarvet appalooosa
    så ikke noget humbuk her

• #2   27. jan 2020 Det forstår jeg godt, altså at appaloosa, knapstruppere og pintoer kan være helfarvede, men det kræver jo at man ved hvem deres mor og far er, men der er ingen oplysninger om mor og far, på min, derfor undrer jeg mig over han er i registreret eller har stempel i passet fra Appaloosa smiley

• #3   27. jan 2020 Appaloosa skal meget gerne være plettede.

Men, de skal have hvid sclera, lyse hove og lys hud mellem balderne.
    Så kan de ellers godt være ensfarvede fx røde - men havde kostet mere, hvis de havde de ideelle aftegn

• #4   27. jan 2020 https://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=nl&u=https://www.appaloosa-stamboek.com/&prev=search

så det er altså rigtig nok. de startede op i 67. det er racerene heste

men hvorfor der ikke står noget med afstamningen, det kan jeg så ikke hjælpe med, men du kan prøve at kontakt dem- der står en mail adresse til dem på siden

• #5   28. jan 2020 Man kan desværre ikke regne med alle pas fra Holland smiley
    Min kammerat fik en Frieser op med Shetlænder pas x)

• #6   28. jan 2020 Kender en der fik et pas pålydende hoppe, til sin hingst, fra det Hollandske Frieser forbund smiley

• #7   29. jan 2020 Det er præcis det jeg mener; hvis en hest/pony skal registreres i et forbund, skal man jo vide hvem far og mor er, med undtagelse af de forbund som kører på farver, hvor hopper uden tavle kan blive registreret, men vist ikke hingste? -min pony, som er hingst og næsten et år, er uden tavle og har farven rød, men hvide sokker og blis og flaxen i man og hale, dvs ikke noget med pletter på rumpen eller forskellig farvet “kød” på mule, luske, nummer osv og dog har han stempel i hans pas, som er fra Nederlands Appaloosa Stamboek", men det giver jo god mening, når i andre fortæller det i gør... man kan undre sig... smiley

Tak for svar smiley

• #8   29. jan 2020 Jeg er simpelthen blevet klogere smiley smiley smiley Jeg har talt med Seges, som kunne oplyse mig om, at i Holland må et hvilket som helst avlsforbund registrere ponyer og heste uden afstamning, så i princippet kunne den stå registreret i Shetlænder eller i Shire.. ..så faldt 10'øren smiley

..man bliver så klog smiley smiley smiley

• #9   29. jan 2020

profilbillede
Kommentér på:
Pony uden tavle fra Holland

Annonce