WOOOOWWW jeg bøjer mig i beundring.... WOOOOWWW jeg bøjer mig i beundring....
Hold da helt op - se lige her på denne video
Tænk sig at kunne dette her
https://www.facebook.com/FEIDriving/videos/770756566752331/UzpfSTEzNjQzODQzODI6MTAxNTY2MjU0NjQ4MTE0MzY/
Enjoy en form for ridesport man ikke ser så meget til normalt - nu glæder jeg mig til at de skal ud at gå maraton
Mvh Charlotte
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.557
Hvis man bor på Sjælland skulle man gøre sig selv den tjeneste at tage til kørestævne på Dortheaslyst, hvor de kører flere af disciplinerne udenfor
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
De har også lidt af den slags til hesteshowet på Roskilde dyrskue og det er altså det jeg glæder mig mest til at se hvert år :b
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.868
Og ja, det er en suveræn dejlig sport. Nu er det jo eliten, du linker til, men selvom i det DK er en lillebitte sportsgren, så har vi også dygtige kuske herhjemme. Og så er der alle os andre, som har plads til forbedring, men som hygger os voldsomt med det
Og sjovt nok, så er der ikke nær så mange skader som i ridningen - sikkert fordi konkurrencekørsel består af tre discipliner, og træningen dermed bliver meget alsidig.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 136 Svar: 1.697
har selv været på kørekursus hos en som også kører på den måde
og det er bare hammer sjovt
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Jeg synes bare egentlig det er lidt for stressende og flugt triggende for hestene. Men de lider nok ingen nød, bare mig der er lidt overbeskyttende
Mvh TT
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Jeg fandt dette her opslag ind på FB, fordi jeg er medlem af en af grupperne med kørsel - jeg ELSKER at se billeder fra kørestævner også her i dk. Og hvis det ikke var fordi jeg kender min egen personlighed, aka enten gør man det 110% eller også gør man det ikke, så skulle Freiherr absolut tilkøres
For mig er det her med at se kørsel på FEI niveau ligesom at se military på FEI niveau - ikke om jeg turde hverken være hest, kusk eller “hæng ud over side person” ej heller rytter i terrænet i military.
Sagt med en dressurtanter baggrund, så er banespring på højt plan spændende, men kørsel og military på højt plan er simpelthen så det giver et sug i maven af spænding
Mvh Charlotte
jul 2008
Følger: 71 Følgere: 119 Heste: 11 Emner: 38 Svar: 617
mar 2011
Mvh TT
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.868
Det er en spændende sport, og selvom jeg ikke har nogen ambitioner om konkurrencekørsel på højt plan, så kan jeg enormt godt lide at køre ned hestene. Det giver bare vildt meget til ridedressuren, og så er det en sjov afveksling for både hesten og mig.
aug 2009
Følger: 74 Følgere: 67 Heste: 4 Emner: 52 Svar: 348
Man er en dårlig kusk hvis du spænder en hest for der ikke kan lide det, og det samme hvis du presser en heste lige så meget når man rider den.
Til dagligt ser jeg også en af landes bedste køre heste heste går de højeste klasser vi har her hjemme, den hest er rolig, men så snart hans sele kommer fra så er hesten altså ikke 20 år længere. så er han lige pludselig kun 3, for så skal han lave noget han gerne vil, der bliver han virkelig frisk men så snart han er spændt for at er han rolig og skridter for lange liner.
Desuden er en kørehest ikke anderledes end en dressur hest eller en anden hvilken somhelst hest, tror helt ærlig min hest have blevet stresset af omgivelserne. Men aldrig af at gå for vogn. Det er stor forskel på om det reelt set er vognen og kørsel der stresser hesten, eller de mange mennesker der stresser hesten.
mar 2011
Mvh TT
WOOOOWWW jeg bøjer mig i beundring....