Aktivering af hest i boks Aktivering af hest i boks
Min hest har nu stået i en uge uden at have været på fold, da han står med hævet bagben efter han gled på asfalten. Så dyrlægen siger det er bedst han ikke kommer på fold. Han har en tid til scanning på tirsdag, men der er alligevel langtid til...
Her i ferien har jeg gået med ham en time tre gange om dagen, og så har jeg græsset med ham. Nu hvor jeg starter i skole i morgen kommer han kun ud at gå to gange om dagen.
Han er en hest som hurtigt kommer til at kede sig når man bare går og kan derfor blive lidt træls.
Han har allerede en bold på jorden, en bold der hænger, bizzy Ball, boredom breaker og en Likit holder i boksen.
Har i nogle forslag til noget man måske selv kan lave som han kan lege med og bruge tid på? (Gerne billeder)
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Hvis han ikke må få ad libitum hø, så via hønet.
Det tager tid at æde grovfoder...
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 439
Han får alt det hø han kan spise. Han har et slowfeeder hønet som bliver fyldt helt op, og så har han et lidt mindre. Han får også wrap om morgenen.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Mulighed for at han kan stå med åben vindue og kigge ud ?
Og så en ting jeg en gang gjorde ved ordre om boksro - jeg lejede en boks på et stutteri, hvor der var vindue til gårdsplads, hvor han hyggede sig med at ligge på biler og folk som kom/gik.
Hestene på stutteriet blev lukket ud i hold, så der var hele tiden heste i stalden - og om formiddagen blev stutteriet heste sadlet og redet - og om eftermiddagen/aften kom der opstaldere og sadlede op og red, så der skete hele tiden noget, hvilket Caspian syntes var en fest
Pinot er jo en anden type, der lavede jeg bare en 3x3 meter fold i folden med de andre heste, og så stod han der og hang ud over en bunke hø og det lidt græs der var - men han er også meget rolig og meget madglad
Krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt.
Mvh Charlotte
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
jun 2016
Ved du om man kan købe sådan en gren nogle steder, for kender ikke lige nogen med et æbletræ.
Han har heldigvis et vindue som han elsker at stå og kigge ud af.
jun 2016
Tak for de mange ideer
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.142
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Jeg tror, at du må tage det med, du kan nå fra offentlig tilgængelig vej, og i en mængde du kan have i en hat!
Men hvis du fx laver et Facebook opslag, så er der nok en del lokale æbletræer, du må klipper et par grene af.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.690
jun 2016
Han står på en rideskole, så kan ikke lave min egen sygefold. Der er allerede en, men den er ren mudder/ler. Så han ville ikke få noget ud af at stå på den, og man må ikke ligge hø derud. Dyrlægen sagde også jeg skal vente med fold indtil han er blevet scannet for en sikkerhedsskyld
okt 2004
Men igen, det er min personlige holdning. Så uanset hvor meget en dyrlæge siger boksro, så ville mine heste stadig komme ud på fold.
jun 2016
Forstår det også godt.
Foldene der hvor han står er desværre så dårlige, det er nærmest kun mudder og der er også ler i det, så når de er ude sidder de faktisk fast og skal hive i deres ben. Hvis foldene bare var lidt bedre havde jeg nok også lukket ham ud. Er bange for han gør det værre hvis der er noget med senerne, og han så skal gå og hive i det.
okt 2004
Jeg ville nok prøve at snakke med opstaldnings stedet om en løsning - kan f.eks være den kan gå i ridehallen nogen timer
jun 2016
Der er mange heste der hvor han står, og kun tre folde hvor der på den ene er en sygefold i den ene side af folden, de må også kun være ude i to timer. Ham der har steder vil ikke lave ekstra folde. Der er en lille hal hvor han må være i 20 min. Så muligheder er der desværre ikke mange af.
dec 2007
Følger: 150 Følgere: 175 Heste: 3 Emner: 55 Svar: 2.083
Jeg har også før "gemt" gulerødder osv. forskellige steder i boksen, så han skulle søge lidt efter dem
God bedring til hyppen
jun 2016
Tak for ideer. Har også selv tænkt på det med at hænge æbler/gulerødder på en snor
Aktivering af hest i boks