{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Dækken - hvor mange gram? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Min hest har fik regndækken på med 100 g forleden dag. Han er ikke klippet, og har ikke sat meget vinterpels.
Jeg skal ud og kigge på vinterdækkener her i ugen, men er i tvivl om det er nødvendigt både at købe et med 200g og 300g.
Hvordan plejer I at gøre i forhold til at skifte til tykkere dækken, når de ikke er klippet.
Står jeres med flere gram natten over???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken - hvor mange gram?
  • #1   9. okt 2019 mine er dog klippet og går med 150gr, både dag og nat.
    de får max 300gr på når vinteren slår til

• #2   9. okt 2019 Min hest bliver ikke klippet, og nu står han med 100g i stalden og 100g på fold.
    Når det bliver rigtig koldt så det tykkeste dækken han får på er 300g smiley

• #3   9. okt 2019 Det er så individuelt at vi ikke kan svare for dig.
    Hende jeg har nu går stadig uden dækken. Den gamle jeg havde var klippet og gik det meste af vinteren med 150g - 250g, og havde det varmt hvis hun fik mere på.

• #4   9. okt 2019 Det er meget svært at sige. Min er ikke klippet, men har ikke sat så meget pels endnu. Han er i god huld og der er masser af mad på folden. Han har 100g på disse dage/nætter hvor der er omkring 8-10 grader om natten. De få dage vi havde med 1-2 grader, havde han 200g på. Jeg bruger et regndækken og sætter liners i. Jeg har op til 400g, men tror umiddelbart maks jeg kommer til at bruge 300g (købte bare 400g meget billigt). Du kan købe liners brugt for omkring 200-300 kr.

Jeg tænker du skal starte med at købe et 200g dækken, og hvis du får brug for mere, kan du købe det smiley

• #5   9. okt 2019 Min som ikke er klippet endnu, har lige fået 200g på. Det regner jeg med at han skal gå med til jeg klipper ham, så får han 300g på.

Hvis det bliver rigtig vinter får han et Varilag på, hvor der er 450g i ryggen og mindre ned ad siderne.

• #6   9. okt 2019 Som flere skriver afhænger det virkelig meget af hesten.

Min travhest gik forrige år med helt op til 400 grams dækken og var ikke klippet. Men hun havde så også kæmpe problemer med at holde huld. (Og det var virkelig en kold vinter) Derudover har jeg generelt en hest der fryser på ingen tid og jeg regulerer derfor dækkenerne nærmest dagligt på baggrund af vejrudsigten.

Til gengæld gik hun i vinters igen med max 400 gram og der var hun klippet. Men der var hun perfekt huld da vi nåede vinteren + vinteren var ikke lige så hård. Så det afhænger virkelig af hesten og at kende sin egen hest.

Jeg vil altid hellere have min hest har det en smule for varmt end at hun bare er lidt for kold. Men ved min hest slår det bare også igennem med det samme og hun begynder at snotte og blive stiv.

Derudover står hun som regel med det samme dækken natten over og det bliver kun reguleret når jeg er der eller beder nogen om at skifte dækkenet.

• #7   9. okt 2019 mine to er ikke klippet
    pt går de med regndækner (altså uden fyld)

har så 150 g som de får på når det bliver lidt koldere - dog ikke lige i denne weekend da de lover op til 18 grader
    de gik med disse hele sidste vinter både nat og dag.

og så har jeg 300 g til når det bliver rigtig koldt.

har overvejet at købe en linier sådan at jeg kan gå op hvis det bliver rigtig koldt
    men ellers klarer jeg mig med disse 3 typer
    + selvfølgelig uld og fleecedækner

• #10   9. okt 2019 Min er ikke klippet. Pt har han 100g på. Regner med han snart får 200g på snart og når vinteren kommer så kommer han nok op på 350 eller 400g jeg mærker bare efter om han er kold eller ej.

• #11   9. okt 2019 Ham af min står i løsdrift og går lige pt. med regndækken, da han har ok pels. Han bliver formegentligt klippet her i weekenden, hvis vejret er med os. Herefter får han en 100-200 gram på - alt efter hvad der giver mest mening ud fra vejr og vejrudsigt. Umiddelbart starter vi ud med de 200 gram, også kan jeg nedjustere hvis det er for meget.

Når jeg skal trappe op og ned i gram gør jeg det altid med 100 gram. Jeg har et regndækken og et 100 gram yderdækken. Så har jeg linere i 100, 200 og 300 gram, så han kan komme op på 400 gram hvis nødvendigt.

• #12   9. okt 2019 Tusind tak for alle svarene. Jeg tror jeg vil købe et dækken på 200 g, og en liner på 100 g, så han kan få 300 g på, hvis det bliver nødvendigt smiley

• #13   9. okt 2019 Min er ikke klippe og det er heller ikke nødvendigt da han ingen pels sætter overhoved. Han fik først dækken på i mandags. Han har kun regndækken på. Han holder fint varmen indtil videre.
    Han får regndækken med fleece ryg på nu her i løbet af de næste par uger. Og stille og roligt op til de 300 g. Har købt ham et Rambo duo så jeg bare kan skifte liner i det.

Han går i løsdrift frem til første november så indtil holder han sig også varm ved at bevæge sig rundt på folden og ved at spise selvfølgelig, men efter kommer han så ind på boks, men er ude fra 6.30-18 hver dag. Næsten 12 timer i vinterperioden, så håber han bliver lige så god til at holde varmen når han kommer på boks.

• #14   9. okt 2019 Cassiopeia er ikke klippet endnu, men har en God bamse pels (ventede på klipperen) og bliver klippet i næste uge og alt efter hvor hun skal stå får hun 200g eller 300g på

Men igen prøve dig frem ;D

• #15   10. okt 2019 Temperaturpåvirkningen på forskellige heste er ligeså individuel som hos mennesker, så det er umuligt at "fastsætte" hvor meget og hvor lidt, de forskellige skal gå med..
    Min egen går stadig helt uden noget, og er ikke klippet, og sidste vinter fik han regndækken på, da der ofte var dagsregn.. Han gik så kun med regndækken med 0 gram hele vinteren, og det gik superfint, og regner med samme fremgangsmåde i år. smiley

• #16   13. okt 2019 Min unge er ikke klippet og gik uden dækken hele sidste år. Jeg regner bestemt ikke med at hun skal have dækken på i år heller, hvis hun ikke fryser. smiley

Kommentér på:
Dækken - hvor mange gram?

Annonce