{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

dækken på {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt i diskussion med mig selv om hvorvidt min 2 års skal have dækken på endnu.
Synes hun er håndkold over ryggen når hun kommer ind men lun dog ikke varm på nogen måde under maven
pga operation og 2 måneder på boks havde hun tabt sig meget og vil jo ikke at hun bruger for meget energi på folden på at holde varmen nu hvor hun endelig er ved at se nogenlunde ud igen
selvom vejrudsigten siger mellem 14-18 grader så føles det jo langt fra så varmt og når det så er som fx disse dage overskyet, koldt og vådt så ville jeg jo gerne have det på. Men kan ikke helt beslutte mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dækken på
  • #1   26. sep 2019 Skal siges det bare er regn dækken

• #2   26. sep 2019 På med det, det sker der ikke noget ved. Better safe than sorry smiley

Min den ene har også haft dækken på 14 dage nu, den kunne ikke trives, og lignede en malkeko på top laktationskurve, den fryser.

• #3   26. sep 2019 Jeg holder meget øje med hende men synes bare når hun er kold over ryggen og kun lun på maven at så er det ved at være. Men derudover så ligner hun ikke en der fryser udover pelsen selvfølgelig bliver lidt bamset

er bare bange for hun får det for varmt ????

• #4   26. sep 2019 Jeg vil gøre ALT for at en plag ikke skal til at gå med dækken.

Første valget før dækken er rigeligt med grovfoder og mulighed for læ på folden.

Det er helt naturligt at hun sætter pels nu - det skal hun, ellers er hun syg.

Husk også at hestene faktisk trives ved noget køligere temperaturer end os mennesker, så at du synes det er koldt betyder mere at hesten synes det er perfekt.

Mvh Charlotte

• #5   26. sep 2019 synes at hun er kold og Ja normalt ville jeg heller ikke have dækken på så ung hest men når hun har haft tabt sig osv så skal hun ikke bruge ekstra energi på at holde varmen

• #6   26. sep 2019 altså ville jeg nok vælge at give hende dækken på især når hun har tabt sig så meget

• #7   26. sep 2019 Ja hun har heldigvis taget på efter hun må komme på fold igen. Men hun er stadig lidt tynd og er bare bange for at hun taber sig igen uden dækken??

• #8   26. sep 2019 Dette er fra i weekenden

profilbillede
  • #9   26. sep 2019 Kan åbenbart ikke få lov til at tilføje et mere, men der kan man se alle hendes ribben, og det er blot 3 uger siden, snart 4

• #10   26. sep 2019 ud fra billedet ville jeg smide et på hende

• #12   26. sep 2019 Hun får alt hvad hun kan få af olie, græs osv. Hun mangler ikke noget

• #14   26. sep 2019 Ja. man bliver bare lidt forsigtig efter sådan en omgang

• #15   26. sep 2019 Din hest, du bestemmer.

Men jeg havde
    1) Rigeligt grovfoder - for vægtøgning og indre varme fra fordøjelse.
    2) sat læ op. Et skur eller læskærm. Det er både godt ved sol og varme versus blæst og kulde.

Hvis hesten har været syg, men fint tager på, så beviser hun jo, at hun er ved at komme sig.
    Hvis hun er lun i lysken, lune ører og ikke står og skutter sig - så er jeg for blond til at opdage problemet.

Hudtemperatur på mennesker (direkte på nøgen hud) er et par og tyve grader. Hvis du rør et menneske på håndryggen eller kinden, så er vi jo ikke varme. Vi er lune.
    Hesten har lidt pels. Dvs medmindre du sikker hånden op i lommen mellem lår og mave i lysken, så skal hesten ikke være varm, men lun. Som når du lægger en hånd på din kollegas skulder.

Dvs jeg tror at din hest har det helt fint ud fra din beskrivelse.
    Men igen, din hest. Du bestemmer. Kan du lide at pakke ind i dækkener, så gør det.

• #16   26. sep 2019 ingen grund til den tone. skriver jo fordi jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal.
    Hun får alt hvad hun skal have af foder og læskur er ikke bare lige når hun er opstaldet et sted og der også tit bliver rykket rundt op foldene så de altid har lækkert græs på folden. Men min plan var også at trække den så langt som muligt. Men synes heller ikke det er fedt de står og er våde en helt dag med alt det regn de har lovet:)

• #17   26. sep 2019 Jeg kan ikke vide, om andre prøver at ramme en tone.

Men jeg kan tale for mig selv.
    Jeg er nysgerrig og interesseret i rationalet bag beslutninger. Og nørdede referencer.
    Det er ligesom illithids på jagt. De vil have noget der er lunt.
    Mm. Lunt..
    Lunt er idealet.
    (min reference til dungeon and dragons er muligvis tabt i dette forum. Men jo. Mm, lunt.)

• #18   26. sep 2019 Jeg ville personligt give regndækken på når hun ikke er i 100% normal hild også fordi hun lige har været syg smiley

Kommentér på:
dækken på

Annonce