{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
506 visninger | Oprettet:

Uheldig? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg syntes selv jeg har været uheldig bare på 4 måneder!

I april blev Pearl halt og var det i 3 uger da vi mente at vi ville have hende til dyrlæge for at tage røgnten, og det viste sig hun havde spat i højre og lidt på venstre.. det blev hun behandlet for og det gik kanont og hun blev 100 % rask

så efter 1 måned hvor vi vandt alle vores klasser eller fik enten 2 el. 3 pladser hævede alle hendes ben og hun var halt, hun måtte have gjort noget ude på folden? så gik hun i 2 - 3 uger og så var hun faktisk ovre det, dog er hendes ben stadig hævede men hun halter ikke.

så for 2 uger siden fik hun gjordsår så nu rider jeg kun med sadel om torsdagen til undervisning ellers rider jeg uden...

Er man så bare uheldig eller hvad??

møder du og vildt modgang??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheldig?
  • #1   28. jul 2007 Ja de heste efter ham kan godt være sindsyg varme i hoved og total nervøse..!

min underviser havde en i ridning, hvis man gav den foder blev den så bange at den smadrede hele din krop ind i boksen..

• #2   28. jul 2007 det var da rigtig surt...

dog kan man ikke behandle spat det vil altid være der men du kan holde det nede ved at ride hesten regel mæssigt og korrekt.

• #3   28. jul 2007 Ja, du er Megt uheldig...

Held og lykke i fremtiden smiley

• #4   28. jul 2007 Ønsker dig held og lykke med at den får det bedre med benene og selvfølgelig gjordsåret så du kan bruge den fuldt ud igen

• #5   28. jul 2007 kender det kun alt for godt.. Tempo blev halt lige i starten af januar og stod i ca 1 måned.. så gik der lidt tid så blev han sparket ude på folden og stod halt i 2 måneder. Da jeg kendelig kunne ride på ham igen fik han en rift på øjet så jeg kunne glemme alt om stævner og ridning en månedstid igen.. så blev han rask og vi kom til stævne og lidt af hvert, men nu er han så halt igen.. fedt.

• #6   28. jul 2007 Kender det meeeeget godt...

Maj sendte jeg Aprilsnar til hingst, det viste sig at hun var i slutningen af brunstperioden (det er ikke til at se på hende) så hun blev sprøjtet i brunst. hun var væk 3½ uge, var umulig at ride da hun kom hjem, hun blev på 17. dagen scannet tom, afsted med hende igen 80 km hver vej. hun kom ikke ordenlig i brunst, og ville ikke lade sig bedække, (blev scannet igen, og hun var IKKE i brunst) hun blev tvangsbedækket 1 gang, og kom hjem. på 18. dagen blev hun scannet tom, og hun var foruden blevet ufattelig snottet, men hun gik satme godt under rytter hele to gange, i samarbejde med min dyrlæge, blev hun sprøjtet i brunst for at være sikker på at hingsten måtte bedække hende, og hun kom afsted igen, og lod sig bedække, kom hjem, kom på fold med alle jyderne (det gik ikke godt) hun blev sparket halt, og kunne knap nok gå, det gik heldigvis over af sig selv, på 17. dagen blev hun scannet tom igen, hvor dyrlægen kunne se at æggene, var en smule meleret, så det kunne være tegn på en cyste, men vi måtte ikke male fanden på væggen, hun blev sprøjtet i brust igen og sendt afsted for sidste gang. red hende dagen inden vi fik dyrlæge, og hun ville bare ikke gå, hun stejlede og bukkede, og lystrede bare ikke.... det bliver svært når hun kommer hjem igen... hun er ved hingsten pt.. imens en Ulla blevet halt, hun kan knap nok støtte på sit bagben, vi har haft dyrlægen ude at give hende smertestillende, osv, og det går lidt bedre. Og det fortsætter, Emma, vores føl har været i et eller andet på marken, hun støtter ikke på sit begben, der er et sår hele vejen rundt og der er gået betændelse i, dyrlægen har været ude og give hende smertestillende og antibiotika, Men nu skal det fandeme være slut med vores uheld... (det skal i øvrigt siges at ingen af min fars jyder er konstateret drægtige endnu... )

Så ja, kender til at være uheldig...

• #7   28. jul 2007 (blev scannet igen og var helt sikkert ikke drægtig, skulle der stå)

• #8   28. jul 2007 Sabrina s

Nej det vil altid være der men der findes behandling og hun er "kureret" for hun lider ikke under det mere, hun får 2 * 2 ml natur medicin i sin mad, og går med kiler i bagskoene..

Kommentér på:
Uheldig?

Annonce