Hold i ryggen Hold i ryggen
hej HG
jeg har fået hold i ryggen (mere specifikt, lænden), og jeg er i tvivl om det er en god eller dårlig idé at ride
umiddelbart ville jeg jo mene, at det ikke lyder som en god idé at ride med hold i ryggen, men det kunne jo være omvendt
så vil høre om der er nogen, som har erfaring med hold i ryggen og ridning?
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.472
Tit når jeg har en dårlig dag, så skridter jeg bare. Det kan løsne super godt op i kroppen på en fin og skånsom måde. Der er dog nogle dage hvor det bare ikke kan lade sig gøre, så hopper jeg af hesten og under dynen i stedet
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 955
Afhængigt af smerterne.
Jeg har prøvet et lændehold en del gange, og det bedste råd er sådan set at finde en kiropraktor og få det løsnet.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.473
Jeg og mange andre rider for at holde ryggen velfungerende / få bøvl til at løsne sig og gå tidligere i orden.
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Hvis der er smerter når du rider så lad være. Hvis det hjælper på smerterne fortsæt.
Hvis du har flere smerter efter du har redet, rid mindre/kortere/ langsommere eller slet ikke.
Lyt til din krop. Men som udgangspunkt er bevægelse godt.
Det er meget overfladisk men en ide..
Men som doctor who siger, hvis du er bekymret for om der er mere i det end et lænde hold, kontakt lægen.
Hilsen fysioterapeuten ??
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.775
Det største problem er at kravle på hesten
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 343
Er bare ikke så god til det rolige ridning der og rider oftes 2-3 heste dagligt haha.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
Nogle gange kan jeg kun skridte, sjældne gange kan jeg slet ikke ride. Jeg ville sige; Snak med en kiropraktor. Det har hjulpet mig i perioder. Men jeg tror nu godt du kan ride lidt, men det er nok sjovere at ride efter en tur hos kiro.
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Jeg bruger ridningen til at holde min ryg i god form - i de få perioder jeg ikke rider så meget begynder jeg at få ondt i lænden.
Har jeg et (lille) hold i ryggen så skridter jeg tur - det lindre at få de her små bevægelser fremad og sidehverts når man rider. Så lige noget Panodil inden en times tid inden rideturen, og så en times skridt, så plejer holdet at gå væk.
Jeg har dog aldrig haft et hold i ryggen så slemt at jeg har måtte gå til kiropraktor - så om det er en god ide der , ved jeg ikke.
Ridning i skridt bliver brugt til handicappede, og det er bla fordi de her små bevægelser hjælper med at stimulerer patientens muskler og stabilitet.
Mvh Charlotte
Hold i ryggen