HJÆLP... O'Connor................... {{forumTopicSubject}}
Kan en hest have myoser (staves?) i ryggen?
O'Connor har ikke ONDT i ryggen men er irriteret når man rider. Han teede sig vildt underligt i går da vi skulle i skoven og det var tydeligt der var noget der generede ham. Jeg trak så hjem igen. I dag red jeg i min dressur sadel og der var ikke rigtig noget. Da vi kom ind i stalden sadlede jeg ham af og trykkede lidt på ryggen af for at tjekke. Han virkede ikke glad for det, men det mærkelige er at det ikke er ved sadellejet, det er på midten af det helt præcist, Så jeg lavede nogle udtrækkende øvelser. Det hjalp. Men så er det jo lige... Han har jo ikke problemmer med ryggen som sådan, kan det så være Myoser?
Knus en bekrymret ejer..:S
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.231
jan 2004
Kan det stadig godt være den?
Den ligger fint på ham...!
jan 2004
Jeg ser om "problemmet" fortsætter og hvis det gør tilkalder jeg dyrlæge.
Indtil da laver jeg øvelser og massér ham hver gang...!
Knus!
Ps. I må gerne skrive hvis i har et godt forslag til øvelser...!
mar 2004
Følger: 148 Følgere: 143 Heste: 2 Emner: 483 Svar: 2.978
det er nok det bedste..
det kan måske være sadlen der ikke er lige eller ´bommen er knækket eller hvad ved jeg!!
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
Det plejer at virke ret godt som udstrækning, ihvertfald på dem vi har haft, også selv om de ikke har haft ondt i ryggen.. Ellers kan du jo trække ham i halen, og strække ham ud på den måde. Tjalle kan ihvertfald godt lide at få gjort begge dele, og flere af dem på gården gør det også hver gang de har hesten inde.. Altså den med godbidden, der føres ned mod gulvet, og imellem forbenene.. Måske skal han lige prøve det et par gange inden han fatter det helt, men prøv engang.. Det skader ihvertfald ikke noget med lidt gymnastik..
Mvh. Michael
aug 2004
Følger: 20 Følgere: 34 Heste: 6 Emner: 11 Svar: 221
Din hest kan godt få spændinger i ryggen, selv om det ikke er der hvor sadlen ligger.
Det kan være mange ting, såsom din sadel, din opstilling når du ridder, han kan have rullet over en sten på fold ell. lavet et vred i ryggen.
Hvis det bliver ved, så kontakt hurtigst en dyrlæge ell. uddannet heste kiropraktor/hestefysiaterapeut. Din hest må nemlig ikke blive bange for at bære rytter ell. sadel.
Min hest er selv lige blevet rettet flere steder i ryggen, da det viste sig, at jeg sad skævt på hende pga. en skæv ryg hos mig. De sidste anede jeg ikke jeg havde før en tur hos kiropraktoren.
Så endelig lad en profesionel se på det.... Held og lykke med det.
HJÆLP... O'Connor...................