{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
347 visninger | Oprettet:

Man kan ikke høre det for tit! {{forumTopicSubject}}

Hai!
Som overskriften jo lyder, kan man jo ikke høre det for tit..
Og jeg mener: RIDEHJELMEN!
Der er stadig så mange der rider uden ridehjelm, og stadig flere som ender på hospitalet, eller simpelthen DØR af ikke at have ridehjelm på.
Den gang jeg kiggede på heste, var der flere af billederne, hvor rytteren var på, hvor rytteren red uden ridehjelm, og i comboy-bukser, og almindelige sko uden hæl!!
Det er simpelthen det værste som jeg (og måske også andre) ved! Det kan simpelthen afskrække mig totalt!

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg håber (og gør det stadig) at det bliver krav at ride med minimum Ridehjelm og ridestøvler...

Min mening! Håber også lige DU kommer med din egen mening om dette indlæg!

Qnuz
Mathilde og Golden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Man kan ikke høre det for tit!
  • #1   4. apr 2004 Mathilde ...
    Jeg vil give dig helt ret. Det er så farligt at ride uden hjelm og ordenlige ridestøvler/sko ...
    Jeg rider ALDRIG selv uden at have ordenligt ridetøj på, da jeg har fået min lærerstreg ved ikke at ride med ordenligt udstyr.
    Og jeg blir selv ret tosset over når jeg ser at der er nogle der rider uden hjelm og sådan. For HVIS nu hesten stikker af, så riskere du sQ at du falder af og slår hovedet slemt, og nogle gange med døden til følge!

Folk skal ta og tænke sig om inden de rider ud uden den hjelm ...

• #3   4. apr 2004 Tak for den store interesse, og sunde fornuft!

• #4   4. apr 2004 Enig....
    det er mange det siger :" det er jo den hest jeg har haft i snart 5 år det kunne da ikke find på at gøre mig noget ondt... og den bliver da heller ikke bange fo at det flyver en pose forbi..." Der er osse en som " jeg komme lige fra arbejdet og aså kan jeg jo lige tag ud og ride bagefter..." Jeg har altid ALLE mine ting i mit skab på rideskolen... så kan jeg tage der ud i nomal tøj og så skifte der ude.... RID ALDRIG UDEN RIDEHJELEM, STØVLER OG BUKSER!!!!

• #5   5. apr 2004 Ja, man må jo også selv om det, og der er da nok heller ikke nogen der giver dig ballade, Sarah, og jeg skal da også gerne indrømme, at jeg har redet utallige gange uden hjelm, men bottomline er, som Mathilde siger, at det simpelthen er for dumt.. Jeg sidder nærmest og skammer mig lidt lige nu, for faktum er, at uanset hvor godt man synes, man kender sin hest, kan den altså pludselig finde på noget, hvor man bagefter siger "det har den da aldrig gjort før" , men har man så smadret knoppen, er det jo ligesom osse for sent at gøre noget ved det... Så, Mathilde, Du har helt ret, og det KAN ikke siges for tit... Den sidste hjelm, jeg købte, har jeg dog ikke brugt endnu, men nu rider jeg jo heller ikke længere... Suk...... Men dem der gør... TÆNK JER OM..... Mvh. Michael smiley

• #6   5. apr 2004 MEEEGGGGAAAAAA enig det er for sit eget bedste og jeg kan ikke forstå dem som ik kan fatte det!!!!!!!!!!!!
    det er for dit eget heldbred, ridehjelmen redder mange liv
    det er pengene hver!

• #8   5. apr 2004 Jeg kan ikke forstå at man kan "glemme" ridehjelmen! Det er jo næsten ligesom at glemme sit eget liv!
    Husk nu, at det ikke gør en mere sej at ride uden ridehjelm, tværtimod... Og nej, jeg vil ikke give jer en skider, jer som "glemmer" den, men blot mine jer om, at det (som andre åbenbart også skriver) er livsfarligt at sætte sit liv på spil bare på grund af at man lige vil vise sig, og ride uden ridehjelm!

Hilsen
    MaThiLdE oG gOlDeN!!

• #9   5. apr 2004 Jeg rider ALTID med ridehjelm, men det gør min ridelærer ikke???? Men det er jo hans risiko! Jeg rider også i lange læderstøvler (altså ridestøvler) og hvis jeg ikke rider i dem rider jeg i korte med leggins uden over!
    Kine!

Kommentér på:
Man kan ikke høre det for tit!

Annonce